Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Whops, sorry. Got carried away :oops:

Back on track: "Hjernen lager alle karbohydratene den trenger selv"

Veeel.. det er riktignok ikke hjernen som lager karbohydratene, men dersom du hadde spist 0 karbohydrat hadde kroppen uten problem klart å supplere de få cellene (deriblant noen hjerneceller) med sukkeret de trenger. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt på Elixia i dag tidlig

PersonA: "Rakk ikke å spise frokost før løpetimen i dag, så tok bare en kaffe og noen boller på Narvesen"

PersonB: "Hvor lenge gikk det fra du sto opp til du spiste? Hvis det var mer enn 30 minutter vil ikke kroppen skjønne hva den skal gjøre med det du putter i den"

... :huh::huh::huh:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt på Elixia i dag tidlig

PersonA: "Rakk ikke å spise frokost før løpetimen i dag, så tok bare en kaffe og noen boller på Narvesen"

PersonB: "Hvor lenge gikk det fra du sto opp til du spiste? Hvis det var mer enn 30 minutter vil ikke kroppen skjønne hva den skal gjøre med det du putter i den"

... :huh::huh::huh:?

Så de dagene jeg ikke rekker det innen 30 min, kan jeg bare la være med å spise hele dagen?

Eller går det ann å ta seg en dubb og så spise innen 30 min? Isåfall har jeg funnet en god grunn til å legge meg på soffaen på ettermiddagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så de dagene jeg ikke rekker det innen 30 min, kan jeg bare la være med å spise hele dagen?

Eller går det ann å ta seg en dubb og så spise innen 30 min? Isåfall har jeg funnet en god grunn til å legge meg på soffaen på ettermiddagen :)

Hehe, ut ifra hva jeg overhørte virket det mer ut som de trodde at "hvis man venter mer enn 30 min med å spise blir det automagisk omdannet til fett som lagres rundt midjen" :p

Men middagslur er digg. Både før og etter middag hvis man har tid og lyst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel.. det er riktignok ikke hjernen som lager karbohydratene, men dersom du hadde spist 0 karbohydrat hadde kroppen uten problem klart å supplere de få cellene (deriblant noen hjerneceller) med sukkeret de trenger. :p

I know. Det idiotiske med sitatet er at det demonstrerer at folk legger om livene sine uten å ane hvordan kroppen fungerer. Hjernen klarer seg utmerket uten karbohydrater fra kosten, men hvis man går rundt og tror at det er fordi den produserer dem selv - da lurer jeg på hvilke andre fabelaktig feilaktige årsakssammenhenger de baserer andre beslutninger på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...