Jump to content

Tuon

Members
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

About Tuon

  • Rank
    Member
  • Birthday 04/29/1981

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det der med den bakerste foten: Jeg syns det er genialt å bruke slynge i stedet for benk, da eliminerer jeg i stor grad all pain i fot/ ankel på bakerste fot. Tør ikke bruke stang i slynge da, så det blir med manualer.
  2. Tenkte å prøve meg på et av treningsprogrammene med fokus på rumpe som jeg fant her inne: http://fitnessbloggen.no/rumpe-trening/ Men jeg må jo supplere med øvelser for resten av kroppen. Spørsmålet er hvilke? Jeg tenkte: - Benkpress - Militærpress - Facepull - Pull ups/ chins (Evt sittende roing) - Mageøvelser etter innfallsmetoden Noe åpenbart som mangler? Har aldri prøvd å sette sammen noe selv før, så jeg trenger et "ok-go!" fra noen med peiling Tenkte å dele opp i A og B trening, med fullkropp begge treninger. Satser på 2-4 dager i uken, alt etter hvor travel hverdagen er ellers. Som alle andre vil jeg bli sterkere og redusere fettprosenten, er det da fornuftig å dele ytterligere opp i tung-medium-lett (a la X-press, f.eks), eller skal jeg kjøre relativt tungt med lineær progresjon? Begynte med styrketrening for ett år siden, så jeg har sikkert fortsatt en del newbiegains inne vil jeg tro. Takknemlig for innspill!
  3. Tuon

    Mager Kesam

    Som de andre sier, en dæsj Fun Light så blir det "yoghurt" Fyller deretter på med frukt/ bær og frø/ müsli. Bruker også litt i bakst (erstatter noe av væsken) og i pannekakerøre. Har ikke helt fått sansen for kesam som dip, men mange sverger jo til det også.
  4. Emil & Pippi - close sleepers. Det gjelder å puste meg mest mulig opp i neseborene, da har de plassert seg bra mener de
  5. http://lindastuhaug.blogg.no http://www.kriweb.no Smoothietråden her inne er også god inspirasjon til å få i seg litt ymse på en lettvint måte, og så har vi jo "Hva spiste du til middag i dag" og "Hva spiste du til frokost i dag" (eller noe i den duren), der burde du finne mange gode forslag
  6. Gå for blender i stedet! Masse gode smoothier du kan lage med grønt i (jeg bruker masse avocado, brokkoli og spinat når jeg lager smoothie, og hver for seg er dette grønnsaker jeg ikke er spesielt glad i), da får du med deg fiber også og slipper så mye svinn
  7. Havregryntips: Bløtlegg dem i den væsken du har tenkt å bruke i en halvtimes tid før du lager smoothie. Da blir de helt bløte, og du slipper "melete" konsistens på smoothien etterpå. Og slipper å kjøre gryn til mel først
  8. Lager som regel av det jeg har liggende i kjøleskapet som truer med å gå ut på dato ;-) I dag ble det: 1 brokkoli 1 pk grønnkål 1 pk Baby Leaf salat Litt fersk ingefær Noen blader sitronmelisse 1 banan 1 mango 2 kiwi 1 lime Blandes ut med Fun Light Fruktfest (eller eplejuice, hvis du ikke er så bekymret for kalorier) Ble ca 1,5 l smoothie av det, deilig at det rekker til en dag eller to når man først lager syns jeg. Heller det bare på 1,5 l flasker og har i kjøleskapet. Et par tips i farta: - Avokado gjør smoothien deilig kremet. Jeg balanserer som regel smaken med 1 lime pr avokado. Liker å holde meg innen samme "farge" - så grønn smoothie med grønne grønnsaker og gul frukt passer utmerket sammen. - Ferske rødbeter og gulrøtter gjør seg sammen med frosne bær og litt banan (for sødme) i "rød" smoothie - Et egg eller to kan gjerne erstatte tilsvarende væskemengde uten at det merkes nevneverdig på smak - Du kan fint bytte ut frukt med søtt proteinpulver - Banan og mango er perfekte til å søte smoothier med. Brukte mye sukrinprodukter i det øyemed tidligere (og det funker det altså), men det smaker virkelig best med frukt - Kanel passer til overraskende mange smaker. Bruker det mye i grønne smoothier med avokado som basis Smoothie er genialt! Elsker blenderen min
  9. Flytende kalk og mixed grip er det som funker her i alle fall. Ellers: Farmes walk, chins/ pullups o.l.?
  10. http://www.kriweb.no http://lindastuhaug.blogg.no Masse gode oppskrifter her!
  11. Denne lo jeg veldig høyt av http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=107926751
  12. Tuon

    Shaving

    Forskjell på korrelasjon og kausalitet Ikke så uvanlig å få noe mer/ kraftigere kroppsbehåring med alderen. Har ikke noe med barbering å gjøre.
  13. Syns i grunnen det beste er å trene uten sko.
×
×
  • Create New...