Jump to content

Tuon

Members
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Tuon

  1. Det der med den bakerste foten: Jeg syns det er genialt å bruke slynge i stedet for benk, da eliminerer jeg i stor grad all pain i fot/ ankel på bakerste fot. Tør ikke bruke stang i slynge da, så det blir med manualer.
  2. Tenkte å prøve meg på et av treningsprogrammene med fokus på rumpe som jeg fant her inne: http://fitnessbloggen.no/rumpe-trening/ Men jeg må jo supplere med øvelser for resten av kroppen. Spørsmålet er hvilke? Jeg tenkte: - Benkpress - Militærpress - Facepull - Pull ups/ chins (Evt sittende roing) - Mageøvelser etter innfallsmetoden Noe åpenbart som mangler? Har aldri prøvd å sette sammen noe selv før, så jeg trenger et "ok-go!" fra noen med peiling Tenkte å dele opp i A og B trening, med fullkropp begge treninger. Satser på 2-4 dager i uken, alt etter hvor travel hverdagen er ellers. Som alle andre vil jeg bli sterkere og redusere fettprosenten, er det da fornuftig å dele ytterligere opp i tung-medium-lett (a la X-press, f.eks), eller skal jeg kjøre relativt tungt med lineær progresjon? Begynte med styrketrening for ett år siden, så jeg har sikkert fortsatt en del newbiegains inne vil jeg tro. Takknemlig for innspill!
  3. Tuon

    Mager Kesam

    Som de andre sier, en dæsj Fun Light så blir det "yoghurt" Fyller deretter på med frukt/ bær og frø/ müsli. Bruker også litt i bakst (erstatter noe av væsken) og i pannekakerøre. Har ikke helt fått sansen for kesam som dip, men mange sverger jo til det også.
  4. Emil & Pippi - close sleepers. Det gjelder å puste meg mest mulig opp i neseborene, da har de plassert seg bra mener de
  5. http://lindastuhaug.blogg.no http://www.kriweb.no Smoothietråden her inne er også god inspirasjon til å få i seg litt ymse på en lettvint måte, og så har vi jo "Hva spiste du til middag i dag" og "Hva spiste du til frokost i dag" (eller noe i den duren), der burde du finne mange gode forslag
  6. Gå for blender i stedet! Masse gode smoothier du kan lage med grønt i (jeg bruker masse avocado, brokkoli og spinat når jeg lager smoothie, og hver for seg er dette grønnsaker jeg ikke er spesielt glad i), da får du med deg fiber også og slipper så mye svinn
  7. Havregryntips: Bløtlegg dem i den væsken du har tenkt å bruke i en halvtimes tid før du lager smoothie. Da blir de helt bløte, og du slipper "melete" konsistens på smoothien etterpå. Og slipper å kjøre gryn til mel først
  8. Lager som regel av det jeg har liggende i kjøleskapet som truer med å gå ut på dato ;-) I dag ble det: 1 brokkoli 1 pk grønnkål 1 pk Baby Leaf salat Litt fersk ingefær Noen blader sitronmelisse 1 banan 1 mango 2 kiwi 1 lime Blandes ut med Fun Light Fruktfest (eller eplejuice, hvis du ikke er så bekymret for kalorier) Ble ca 1,5 l smoothie av det, deilig at det rekker til en dag eller to når man først lager syns jeg. Heller det bare på 1,5 l flasker og har i kjøleskapet. Et par tips i farta: - Avokado gjør smoothien deilig kremet. Jeg balanserer som regel smaken med 1 lime pr avokado. Liker å holde meg innen samme "farge" - så grønn smoothie med grønne grønnsaker og gul frukt passer utmerket sammen. - Ferske rødbeter og gulrøtter gjør seg sammen med frosne bær og litt banan (for sødme) i "rød" smoothie - Et egg eller to kan gjerne erstatte tilsvarende væskemengde uten at det merkes nevneverdig på smak - Du kan fint bytte ut frukt med søtt proteinpulver - Banan og mango er perfekte til å søte smoothier med. Brukte mye sukrinprodukter i det øyemed tidligere (og det funker det altså), men det smaker virkelig best med frukt - Kanel passer til overraskende mange smaker. Bruker det mye i grønne smoothier med avokado som basis Smoothie er genialt! Elsker blenderen min
  9. Flytende kalk og mixed grip er det som funker her i alle fall. Ellers: Farmes walk, chins/ pullups o.l.?
  10. http://www.kriweb.no http://lindastuhaug.blogg.no Masse gode oppskrifter her!
  11. Denne lo jeg veldig høyt av http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=107926751
  12. Tuon

    Shaving

    Forskjell på korrelasjon og kausalitet Ikke så uvanlig å få noe mer/ kraftigere kroppsbehåring med alderen. Har ikke noe med barbering å gjøre.
  13. Syns i grunnen det beste er å trene uten sko.
  14. Ah, dette kan jeg I år har jeg gått fra 0 til 10 push ups, og er riktig stolt av det! Begynte å trene negativer, stod på tærne i skikkelig push ups posisjon, og senket meg ned. Det tok ganske lang tid før bevegelsen ble kontrollert hele veien, i begynnelsen bare raste jeg ned, hehe. Når jeg kom så langt at jeg klarte å kontrollere bevegelsen langsomt ned i flere repetisjoner, begynte jeg å presse opp igjen når jeg hadde kommet ned, altså rolig ned + press opp med full kraft. Det tok lang tid før denne pressingen overhodet førte til en faktisk bevegelse oppover, utenfra så det sikkert ut som om jeg bare holdt meg i ro i bunnposisjon en liten stund Dette holdt jeg på med frem til til sommeren, før jeg endelig en dag klarte å presse meg helt opp og hadde fullført min første skikkelige push up :happy: Deretter har jeg brukt en push ups app (det finnes sikkert mange, min heter bare "Push ups" (App Store)). Der har jeg lagt inn hvor mange jeg klarer, og så beregner den antall repetisjoner og sett ut fra det. Og nå til jul er jeg altså på 10 i første sett Push ups treningen har vært en del av et treningsprogram hele veien, så jeg har jo gjort andre øvelser som også har økt styrken og hjulpet på. Har trent styrketrening 2-3 ganger i uken hele året. Brukte en variant av SS frem til over sommeren, deretter byttet jeg til X-press og holder fortsatt på med dette. Lykke til da! You can do it!
  15. Ah 2014! Året hvor sofapoteten begynte å røre på seg Utgangspunktet i januar var 78 slappe kg, det tyngste jeg har vært noen gang uten å være høygravid. Jeg orket ikke løpe sammenhengende de 300 metrene til nærmeste busstopp, jeg ble sliten av å ta trappa og jeg hadde aldri tatt en knebøy. Høydepunkter: Gikk fra å ikke klare en eneste knebøy med bare stanga til å trene 5 x 5 med kroppsvekt. Gikk fra 0 til 10 skikkelige push-ups Minus 15 kg på vekta Har spist bra, trent bra og følt meg bra i hele år! Win I 2015 skal jeg klare min første pull-up, jeg skal få skikkelig dreisen på markløft og tørre å dra til skikkelig, og jeg skal stramme opp kroppen ytterligere. Ja, og så skal jeg klare pistol-squats uten å støtte meg i noe!
  16. Vita Liberata sin er god. Blir jevnt og fint uten at det ser "fake" ut.
  17. Ikke noe å si på progresjonen. Har bare holdt på med X-press i halvannen måned, men øker i de fleste øvelser på hver trening. Gøy! Du må forresten være nøye med å føre treningsdagbok, det er to uker mellom hver gang du kjører samme økt og helt umulig å holde styr på vekter uten gode notater
  18. Jeg kjører X-press nå, liker det veldig godt Kjekt med variasjonen mellom "tung", "medium" og "lett", har tidligere trent med lineær progresjon (5x5 i de fleste øvelser) over lang tid og gikk litt lei. Stas med variasjon i organisert form!
  19. http://lindastuhaug.blogg.no/1397895937_snickerskake.html Har ikke prøvd akkurat denne oppskriften, men det meste fra Linda Stuhaug smaker helt absurd deilig og ikke "sunnifisert" i det hele tatt. Tommel opp!
  20. LeanMachine Til neste gang: Som regel går det helt fint, om det er snakk om ulike deiger el.l. Husk da å ta en liten klype salt oppi i tillegg, ellers kan smaken på det ferdige produktet bli litt "vassen" (smør inneholder salt, olje gjør det ikke). Hvis du derimot lager et eller annet som skal stivne (glasur, f.eks) er det verre. Men kniper det kan du evt bruke Cocosa (kokosolje), det har normalt fast form i romtemperatur. Håper bollene ble gode!
  21. Speltlompelasagne. Første forsøk, smakte slett ikke verst! Vil bli gjentatt Gikk ned på høykant hos ungene også. Inspirasjon her: http://fitnessnora.blogg.no/1412336323_03102014.html Jeg brukte en boks hakkede tomater i stedet for tomatpuré og vann.
  22. Bakepro er bra til bakst, det er smaksnøytralt og tåler høye temperaturer. Fåes på helsekost. Angående vanlig proteinpulver skal jeg ikke uttale meg om hva som kvalitetsmessig er best, men jeg bruker dette: http://www.iherb.com/HealthSmart-Foods-Inc-Chocolite-Protein-Chocolate-Fudge-Brownie-14-7-oz-418-g/29972#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=protein shakes&rc=422&sr=null&ic=3 fordi de smaker helt amazing. French Vanilla og Banana Cream fra samme merke er også heaven. Nå har jeg bestilt meg Cappuccino, venter spent på å teste det i proteinkaffen til frokost
  23. Har hørt om flere som har hatt god effekt av omlegging til lavkarbodiett med lidelser i autismespekteret. Vær imidlertid obs på at dette (i alle fall om dere tenker streng lavkarbo) bør gjøres i samarbeid med lege/ klinisk ernæringsfysiolog, da barn bl.a. er mer utsatt for beinskjørhet ved lite karbohydrater i kostholdet (har ikke tid til å søke opp valide data på dette i skrivende stund, men regner med andre med bedre faglig bakgrunn enn meg ifht dette emnet også bidrar i tråden etterhvert). Om å lure grønnsaker i barn: - Smoothier kan lages både sunne, gode og lavkarbovennlige. Avokado og spinat går ned på høykant her i huset, blandet med egg, kiwi, lime og litt fun light saft. - Grønnsaksmos er ofte mer poppis enn kokte grønnsaker. Vi lager blomkål- og brokkolimos i stedet for potetmos til middag. - Friske salater kan man gjøre enkle og lite skumle i begynnelsen. Bland grønnsaker han liker, og introduser nye ingredienser etterhvert. Mine spiser det meste av salat så lenge de får kylling/ skinke/ laks etc ved siden av i stedet for oppi salaten, og så lenge salaten også inneholder ananas :-) - Egg i alle former er godt og lettvindt. Hvis eggerøre og omelett går ned, er også eggemuffins et godt tips til matpakken. - Lavkarbobrød finnes i utallige former, prøv dere frem til en oppskrift dere liker. Dette er en lavkarboblogg med mye god matinspirasjon: http://sjelemat.blogspot.no Lykke til da!
×
×
  • Create New...