Gå til innhold

Shiftry

Medlemmer
  • Innholdsteller

    80
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Shiftry

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 28. juli 1991

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei! Jeg har nylig overtatt ansvaret for et lite treningssenter og tenker å få utvidet så fort som mulig. Har sett meg ut en del utstyr jeg trenger nå i en startfase og lurte derfor om noen har gode anbefalinger til hvor jeg skal få kjøpt dette? Jeg har sett på mobech (lite imponert) og sportmaster.no (der har de en del) Det jeg egentlig lurer på er om det er andre nettbutikker som driver med treningsutstyr i god kvalitet og om det eventuelt vil være bedre og kjøpe fra utlandet? Noen som driver/har drevet senter som har gode alternativ å komme med? Har luket litt på http://www
  2. Vill anbefale Therese Da får du både kosthold og trening Absolutt verdt det!
  3. Takk Så det er blandingen av olje og smør som avgir den gode smaken? (Olje er vell ganske nøytral?) Jeg steker det meste i greie mengder smør, men få liksom ikke helt den samme "feelingen" som når jeg spiste ute... Husker forresten de på hot wok hev på med noe flytende, sikkert vegetabilsk olje da, men de hadde vell gjerne smør blandet i det, eller på stekeplata.. Eller blir det slik att olja lar smøret bli varmere så Maken kommer mer frem?
  4. Aurelius ? (ser du er flink med mat)
  5. Hva bruker restauranter/utesteder til å steke mat i? For eksempel http://skjerioslo.dittoslo.no/restaurant-og-cafe/the-hot-spot#what:Restaurant%20og%20cafe, eller Ikea for den saks skyld.. Har alltid tenkt smør er det beste å steke mat i (for smaken sin skyld) Men spiste på The Hot Spot og det var fantastisk godt (fikk de til å steke maten ekstra) Noe lunde samme smaken på noe stekte grønnsaker på Ikea også.. Noen som vet hva som vanligvis blir brukt til steking? Olje?
  6. Flott, har tilgang på exorlive Får du oversikt over kunder der? Burde vell kanskje sette meg inn i det!
  7. Ok, høres enkelt og greit ut Hvordan er det å bruke excel? Er det avanserte greier å sette seg inn i? Har aldri brukt det før, hvordan annbefaler du å starte der? Videoer/gjennomganger via Google? Lager du bare en oversikt over øvelse/reps/sett osv, eller legger du inn prosenter og progresjon også? Har sett en del oppsett på nettet og det hadde vært gøy å kubbe gjøre det selv
  8. Shiftry

    njkm

    Ville lest denne ett par ganger før du begir deg ut på fullkropp kvar dag.. http://fitnessbloggen.no/ny-kunnskap-muskelvekst/ Du vill nok veldig fort møte veggen vist du overdriver og ikke har litt kunnskap når det gjelder oppsett av program. Volum, intensitet og frekvens er meget viktig å ta med i beregningen her (Hvis dette er ett ferdig program? Er det nok ment til å trenes annenhver dag... Ser ivertfall slik ut med tanke på hvordan det er satt opp.. Lykke til
  9. Hei! Jeg har jobbet som Personlig Trener/treningsveileder en stund nå, og har bestemt meg for att dette er noe jeg vill satse på.. Det jeg lurer på er hvordan dere som jobber som PT holder oversikt over kunder? Tenker da på ting som timeplan/ukesplan, kjøpte timer, profil på hver enkelt kunde med mål, program, fremgang osv... Spesielt ute etter innspill fra folk som driver privat eller har eget system, ikke de som har programvare gjennom jobben... Dette siden jeg på sikt vill gå over til å drive som selvstendig PT, og ikke liker systemet vi har på treningssenteret nå! Har dere arkiv,
  10. Vet ikke hvilket program du sikter til, men DUP er vell egentlig bare en måte å periodisere programmer på Dag 1 - Styrke Dag 2 - Hypertrofi Dag 3 - Eksplosivitet osv Her er en video som går litt mer inn på forskjellige måter og periodisere på
  11. Har du satt opp dette selv? Ville kanskje endret litt på oppsettet.. Dag 1 - Knebøy Markløft Press (benk, skulder, eventuelt pushups siden du er hjemme) Dag 2 Knebøy Roing Press Dag 3 Knebøy Markløft/roing Press Dette er forsåvidt ganske standard 5x5 oppsett tror eg, men det er en grunn til att det er så kjent - det virker Når det gjelder støtteøvelser tar du det etter behov og lyst, gjerne etter hovedøvelsene
  12. Shiftry

    Fiber...

    Haha - iform... Men ser ut som en god oversikt http://iform.nu/kosthold/mat-og-sunnhet/topp-10-her-er-det-mest-fiber
  13. Det å variere øvelser på de ulike dagene er jo mer eller mindre anbefalt mener jeg Det er jo i bunn å grunn ett grunnprogram du kan tilpasse deg selv.. Bare pass på att øvelsene du benytter tar på samme muskler som øvelsen du bytter ut Markløft alternativer - strakmark, GHR (eventuel trygghet og legcurl) Knebøy - frontbøy, utfall, Goblet squat, beinpress osv Benkpress - skråbenk, manualer, armhevinger osv Det jeg ville gjort er å brukt de oppsatte øvelsene på tung dag, og brukt alternative øvelser på høy rep dagen Mye for å opprettholde teknikk på høy reps, som kan være vans
  14. Går sikkert greit Vet ivertfall om 2 program basert på PHAT prinsipper, men komprimert til 4 dager PHUL - http://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout X-size - http://prestasjonstrener.com/2013/04/03/x-size-oppdatert/ Du kan jo sammenligne og se hvordan det ser ut
×
×
  • Opprett ny...