Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Moren min ble veldig bekymra og trodde jeg gikk på steroider eller annet dopingmiddel (hadde med meg en liten boks proteinpulver på turen til Sunnmøre). Måtte forklare at proteinpulver = pulver av protein fra melk = melkepulver, eller egg/soya..

Folkens!; proteinpulver = steroider! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

"- I tillegg vil den forlengede fasten bevare forbrenningen på et lavmål, slik at når du spiser lunsj, lagres en del av energien som fett med én gang. Med frokost blir det dermed lettere å holde vekten."

klikk helse om frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- I tillegg vil den forlengede fasten bevare forbrenningen på et lavmål, slik at når du spiser lunsj, lagres en del av energien som fett med én gang. Med frokost blir det dermed lettere å holde vekten."

klikk helse om frokost!

Fra frokosttv 1999? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

åh, kjære treningsforum;

"2) Fokuser på karbohydratkilder av moderat og lav energitetthet, fremfor karbohydrater av høy energitetthet.

Høy energitetthet: brød, hveteprodukter, frokostblandinger, havregryn, potetchips, sjokolade, sukkertøy, brus osv."

Jeg ser noen av de men seriøst? Enkle kostholdstips for å få en sunn livsstil - unngå havregryn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, kjære treningsforum;

"2) Fokuser på karbohydratkilder av moderat og lav energitetthet, fremfor karbohydrater av høy energitetthet.

Høy energitetthet: brød, hveteprodukter, frokostblandinger, havregryn, potetchips, sjokolade, sukkertøy, brus osv."

Jeg ser noen av de men seriøst? Enkle kostholdstips for å få en sunn livsstil - unngå havregryn?

Hva med å se i konteksten det blir skrevet?

De skriver ikke at du skal utelate brød, havregryn eller sjokolade.

Er det det dummeste du har hørt at havregryn har høy energitetthet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Hva med å se i konteksten det blir skrevet?

De skriver ikke at du skal utelate brød, havregryn eller sjokolade.

Er det det dummeste du har hørt at havregryn har høy energitetthet?

Vel, om de sier at havregryn har høy energitetthet og pasta har middels, så blir det litt dumt - kcalforskjellen er 20kcal per 100gr, sånn omtrent.

Og ja, jeg synes det høres dumt ut at man skal kutte ut havregryn mot f.eks grønnsaker for å få en sunn livsstil. Om man skal ned i vekt er det en annen sak. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"- I tillegg vil den forlengede fasten bevare forbrenningen på et lavmål, slik at når du spiser lunsj, lagres en del av energien som fett med én gang. Med frokost blir det dermed lettere å holde vekten."

klikk helse om frokost!

Hahah den leste jeg også og vurderte å sitere nøyaktig det samme! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dersom du forsøker å gå ned i vekt, så bør du jevnlig barbere vekk alt kroppshåret ditt. Dermed forbrenner nemlig kroppen din fortløpende energi for å gro det tilbake."

Den er åpenbart rimelig teit, men.. hva med en lett grad av brannskade på store deler av huden? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ah, kvinneguiden, en kilde til glede!

"Tilførsel av sukker lager større plass i magesekken slik at det blir plass til mer mat."

En som lurte på om vedkommende hadde mye sukker i middagen, siden hun ikke kjente seg mett lenge. Personen hadde spist helt normal middagsmat.

Sååå, sukker utvider magesekken altså! Nyhet for meg, viktig å vite!! ;)

Andre mente mindre tallerken var løsningen! Jadda, personen kjenner seg sulten. Løsningen: spis enda mindre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, kvinneguiden, en kilde til glede!

"Tilførsel av sukker lager større plass i magesekken slik at det blir plass til mer mat."

En som lurte på om vedkommende hadde mye sukker i middagen, siden hun ikke kjente seg mett lenge. Personen hadde spist helt normal middagsmat.

Sååå, sukker utvider magesekken altså! Nyhet for meg, viktig å vite!! ;)

Andre mente mindre tallerken var løsningen! Jadda, personen kjenner seg sulten. Løsningen: spis enda mindre!!

Er vel det her vedkommende egentlig ønsker å formidle http://www.nrk.no/livsstil/alle-har-dessertmage-1.8000374

Og det er VG og Dagbladet som har skylden for forenklingen til folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, kvinneguiden, en kilde til glede!

"Tilførsel av sukker lager større plass i magesekken slik at det blir plass til mer mat."

En som lurte på om vedkommende hadde mye sukker i middagen, siden hun ikke kjente seg mett lenge. Personen hadde spist helt normal middagsmat.

Sååå, sukker utvider magesekken altså! Nyhet for meg, viktig å vite!! ;)

Andre mente mindre tallerken var løsningen! Jadda, personen kjenner seg sulten. Løsningen: spis enda mindre!!

Er vel det her vedkommende egentlig ønsker å formidle http://www.nrk.no/livsstil/alle-har-dessertmage-1.8000374

Og det er VG og Dagbladet som har skylden for forenklingen til folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vel selvskreven for alle fitnessfolk.

Ser ut som Magicbullet har fått ny innpakning.

og jeg siterer:

Nutribullet bryter ned ferske matvarer i sine bestandsdeler så kroppen kan ta opp næringen direkte. Nutribullet forvandlar de hardeste, mest næringsrike råvarene som kål, epler, nøtter og linfrø til herlige helsedrikker – sprengfylte med fantastisk smak, fibre og vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vel selvskreven for alle fitnessfolk.

Ser ut som Magicbullet har fått ny innpakning.

og jeg siterer:

Nutribullet bryter ned ferske matvarer i sine bestandsdeler så kroppen kan ta opp næringen direkte. Nutribullet forvandlar de hardeste, mest næringsrike råvarene som kål, epler, nøtter og linfrø til herlige helsedrikker – sprengfylte med fantastisk smak, fibre og vitaminer.

Denne vinner tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er vel selvskreven for alle fitnessfolk.

Ser ut som Magicbullet har fått ny innpakning.

og jeg siterer:

Nutribullet bryter ned ferske matvarer i sine bestandsdeler så kroppen kan ta opp næringen direkte. Nutribullet forvandlar de hardeste, mest næringsrike råvarene som kål, epler, nøtter og linfrø til herlige helsedrikker – sprengfylte med fantastisk smak, fibre og vitaminer.

Flott! Da blir næringen "vrengt ut" i motsetning til hva den blir i en "smudi" hvor næringen er umulig å få tak i. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...