Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er de verre enn mine? :)

Å jess. Mye mye verre. Han duden drev vel egentlig mest med stående roing - bare med litt vinkel i hofta. Da kompisen dytta ryggen hans ned ble det litt mer vinkel i hofta. Og krum rygg.

For min del greide jeg ikke å dra stanga helt opp (med usle 40 kg på :p), så jeg måtte svelge stoltheten og gå ned ti kg i belastning. Litt vanskelig å sjekke teknikk helt på seg selv, men ryggen var i det minste parallell med gulvet.

Jeg hadde forresten et øyeblikk til i dag. Siden jeg var alene i frivektsrommet og likevel hadde en førti kilos stang liggende der, tenke jeg det var smart å prøve seg på barbell glute bridge. 40 kg var grei belastning det, men nå skjønner jeg hvorfor det heter pussy pad! Fytti så vondt jeg fikk i skambeinet - neste gang blir det MED polstring. :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding fra moderatorteamet:

Snikfilming av andre på gymmet for å latterliggjøre folk i denne tråden er ikke greit. Det er umåtelig kjipt å plutselig finne en video av seg selv på et sted som dette. Husk at selv om noe ser morsomt og tullete ut, så kan det være en hensikt bak det som skjer. Det er flere eksempler i denne tråden på at folk har misforstått hensikten med øvelser, og deretter prøvd å latterliggjøre noe som de i utgangspunktet bare hadde misforstått.

Videoklipp som fra før ligger på youtube er selvfølgelig unntaket, men å utlevere folk fra eget gym med annet enn anonymiserte historier er fra nå av ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding fra moderatorteamet:

Snikfilming av andre på gymmet for å latterliggjøre folk i denne tråden er ikke greit. Det er umåtelig kjipt å plutselig finne en video av seg selv på et sted som dette. Husk at selv om noe ser morsomt og tullete ut, så kan det være en hensikt bak det som skjer. Det er flere eksempler i denne tråden på at folk har misforstått hensikten med øvelser, og deretter prøvd å latterliggjøre noe som de i utgangspunktet bare hadde misforstått.

Videoklipp som fra før ligger på youtube er selvfølgelig unntaket, men å utlevere folk fra eget gym med annet enn anonymiserte historier er fra nå av ikke greit.

Enn om man gjør som meg og filmer det hele med en brødrister sånn at ingen ser hvem denne bro'en er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treninga i dag var det en kar som hadde stangroing med EZ stang i en skråbenk. Problemet var at siden det var så kort ned til gulvet så fikk han ikke strekket ut armene spesielt lang, og når han trakk stangen til seg så stoppet den under benken. Totalt var vel ROM i øvelsen 10-20 cm så han lå og mer eller mindre jukket stangen opp og ned 8-10 reps med veldig veldig liten ROM.

Mellom hver sett med denne typen stangroing så tok han flatbenk hvor han bare tok å presset de siste centimenterene, veldig liten bevegelse i begge øvelsene. så veldig lite effektivt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går observerte jeg en fin jentegjeng når jeg var ferdig med min egen økt. De jogga, brukte ja/nei-maskina og lekte med kettlebells. Ei av de var tydeligvis selvutnevnt ekspert (ho har vært på mange saltimer, og skrøt endel av det). Uansett så tok ho på seg jobben med å "lære" de andre å ta knebøy med kettlebells. Ho var også veldig opptatt av å gå dypt ned, noe som skulle straffe seg...

Knebøyen hennes så ganske... vond ut. Det var mye "kne", for å si det sånn. Ho la så mye vekt fremover, samtidig som ho sto på en matte med ganske høye sko. Når ho i tillegg prøvde å presse seg lenger ned (les: frem) ble resultatet at ho rett og slett tippa. Rett frem, med nesa først. Det var mildt sagt underholdende å se på.

Med tanke på at ho landa på sitt eget fjes var det sikkert greit å ha den matta der likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går observerte jeg en fin jentegjeng når jeg var ferdig med min egen økt. De jogga, brukte ja/nei-maskina og lekte med kettlebells. Ei av de var tydeligvis selvutnevnt ekspert (ho har vært på mange saltimer, og skrøt endel av det). Uansett så tok ho på seg jobben med å "lære" de andre å ta knebøy med kettlebells. Ho var også veldig opptatt av å gå dypt ned, noe som skulle straffe seg...

Knebøyen hennes så ganske... vond ut. Det var mye "kne", for å si det sånn. Ho la så mye vekt fremover, samtidig som ho sto på en matte med ganske høye sko. Når ho i tillegg prøvde å presse seg lenger ned (les: frem) ble resultatet at ho rett og slett tippa. Rett frem, med nesa først. Det var mildt sagt underholdende å se på.

Med tanke på at ho landa på sitt eget fjes var det sikkert greit å ha den matta der likevel..

Herregud så mange komponenter i den rutinen som skriker Asle Bøe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gymet jeg trener er kampsportrommet låst i helgene, men har nøkkel så låser meg inn. Glemte selvfølgelig å låse døra, så mens jeg står å bokser på sekken kommer det tre brohs inn, han ene hiver telefonen sin opp i bagen min som ligger åpen på gulvet, deretter legger de seg på matta og lekesloss og ruller opp i meg, dytter i sekken der jeg står. :confused:

Ender med at jeg går hen til bagen, hiver telefonen til han en av brohsa utav bagen, sier at de skal ut, og jeg blir så oppgitt at jeg går ut selv. Etterpå står de bare å kikker på døra og forstår ikke hvordan det er blitt låst... Dette er de samme folka som har en fettprosent som er lik 0-10, og null muskler, selv om de er der hver dag, i over et år... De pleier dog være 10 stk som henger sammen og jokker mens de tar bicepscurl og benkpress.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Squats i smith og ja/nei-maskin er ganske fett, og kameravinkelen på glute ham raise og reverse hypers er sikkert noe for Tuba. Gutten på 4:10 later som han tøyer ut haha.

Eg hadde nok glodd ein heil del, men det hadde ikkje blitt meg og ho uansett. Halvbøy i smith? Eg har da ein viss standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial tråd! For noen år siden når jeg var å trent så var det en mann som satt i en slags sittende rygghev maskin? Han kjørte et par sett, før han ble sittende i maskinen og snakke i telefonen i 45 minutter(!) før han avsluttet treningsøkta si med et sett til og gikk hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shrugs er alltid en fet rutine uansett variasjon og utførelse. Jeg foretrekker å ha egne shrugs-dager der jeg trener shrugs med hantler, shrugs med fri stang, shrugs med fri stang bak ryggen, shrugs i smith, shrugs i smith bak rygg også avslutter jeg med shrugs med kettlebells som naturligvis er det beste. 8x20 reps og supersett på alle. Runder av med tåhev.

post-186-14440861768952_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...