Jump to content

hoppsann

Members
  • Content Count

    252
  • Joined

  • Last visited

About hoppsann

  • Rank
    Member
  • Birthday 07/20/1990
  1. Don't wish for it, work for it...
  2. Heihei! Hadde sett pris på tilbakemeldingar på knebøyteknikken min. Har det siste året lagt om til å kjøre A2G på all bøytrening og føler eg har hatt ei fin utvikling sjølv om vektene gjekk kraftig ned i ei overgangsperiode. Siste halvåret har eg kome fram til at low bar er det som passar meg best sidan eg då unngår dei verste good morning-tendensane eg får ved høgare stangplassering. Brukar å ha medium/brei beinstilling. Men ting kan alltid bli betre, så tilbakemeldingar og tips frå kyndige folk er hjarteleg velkomne! Videoen er frå sistesettet på ei knebøytrening så det var utruleg seige 10-reppar sjølvom det berre var 35 kg. Det ber vel i grunn dei siste reppane litt preg av også... http://www.youtube.com/watch?v=H-dSd-7UJac
  3. Jeg blir oppriktig forbanna av å lese slike nyhetssaker! Så den på vg og måtte bare innpå her for å se om noen andre hadde fått det med seg... Hadde han lagt like mye innsats i livsstilsendringen sin som han har lagt i å snike til seg penger fra nav hadde han nok vært et godt stykke på vei ned i vekt og på vei mot en bedre helse nå. Selvsagt så er det jo tydelig at foreldrene har en god del av skylda her når de sier han har vært overvektig siden han var seks år. Utrolig at de ikke har tatt tak i dette før. Fyren har jo sikkert ikke noe begrep om hva et sunt kosthold innebærer en gang...
  4. Sto i bruksanvisninga til klokka mi at beltet skulle vaskes i vaskemaskinen innimellom Jeg har bare vaska det innimellom enten på 30 graders eller 40 graders vask Men pulsbelter er forbruksvare så er greit å bytte de ut innimellom
  5. Jeg er på gymmen 4 ganger i uka Skulle gjerne vært der oftere siden jeg liker meg så godt der og det er veldig sosialt, men kroppen må få hvile også Prøver å få til et par fjellturer i uka også!
  6. Jeg likte den ikke. Altfor kunstig og litt rar smak. Prøvde å blande den ut i mager kesam.
  7. Alle mageøvelser er ikke noen favoritt i mine øyne. Men styrke i magen er noe jeg trenger mer av for å kunne øke i de store øvelsene så jobber på jevnt og trutt. Hater spesielt ab wheel og hengende beinhev.
  8. Hmm. Noen ting jeg kunne tenkt meg å gjort annerledes. Ikke få deg kjæreste og som en følge av det bli lat og slutte på svømming, fotball og generelt all aktivitet og bli asosial. Ha et realistisk selvbilde! Når man synes man er tjukk når man ser seg i speilet selvom man er undervektig så merker man ikke at man faktisk blir tjukk (Lol, noen som skjønner hva jeg mener?? ) . Oh, så ville jeg ha sagt at jeg måtte være flinkere på skolen og gå for det jeg vil med en gang slik at jeg slipper å bruke 5 år på videregående skole med bytte av linje og alt.
  9. Kan vel kanskje eventuellt være noen andre med pulsklokke i nærheten som sender ut signaler på samme frekvens slik at det blir mixed up. Tredemøller inneholder nok ikke noe slags sendere som sender ut signal som kan forstyrre (ikke bombesikker her, men ser ikke noen logisk grunn til at de skal kunne sende ut signaler - ta i mot derimot). Evt. så begynner det bare å bli lite batteri i senderen på pulsbeltet ditt. Min blir noe ustadig ved lavt batterinivå, opp mot 230 i puls og deretter ned i 30-40 og av og til bare 0 til jeg får skifta batteri.
  10. Fukter du elektrodene på pulsbeltet før bruk?
  11. Sko har jeg aldri brukt. Viser ikke så godt på videoen, men vi har noen slags skrå plater til oppbyggingsdingser på gymmet som jeg bruker når jeg trener knebøy, så har litt oppbygning (tror den er ca 1 cm på det tykkeste). Så siden jeg har problem med at jeg ofte legger meg frampå, så kan det være bedre å prøve uten oppbygning? Har alle fingrene på samme side, synes det funker best og kjennes best ut mtp. skuldrene. Prøvde å være mer tight i overkroppen på gårsdagens økt (har i grunn bare tenkt på spenn i korsryggen før, ikke så mye i resten av overkroppen), og følte jeg fikk en bedre løftebane. Men merka at så snart jeg ble sliten var det tilbake til det gamle, så det må jeg ha mye fokus på fremover. For å tøye hofteleddsbøyerne er det nok med Eller bør jeg legge inn flere øvelser for å tøye... Per nå så tar jeg bare goblet squats og spidermans som en del av oppvarmingen. Bruker også en variant der jeg sitter på en benk med det ene beinet over det andre og presser ned kneet. Denne tar på hofteleddsbøyerne, men har mest brukt den før jeg trener benk om jeg kjenner meg litt stiv. Har ikke ryggproblemer, nei. Skal prøve å få en mer jevn bevegelse slik at skuldre og hofter går likt, ser det blir veldig oppstykka bevegelse nå. Men hvis jeg kjører gjennom http://www.youtube.com/watch?v=r6ZaTmNCmVA, vil det være nok når det gjelder å øke mobilitet/fleksibilitet? Eller er det øvelser som bør legges til i tillegg? Evt. bør jeg legge inn tøying/mobilitetstrening utenom knebøy-øktene? Hadde kanskje vært bedre med en film rett på fra siden og en forfra så det hadde vært lettere å se. Har prøvd det med å presse mot stanga, men har ikke fått det til enda når jeg har på vekt. Så snart det begynner å bli tungt vil rumpa opp først! Takk En liten rompevink ja... Det blir definitivt mye mobilitetstrening fremover for å få bukt med den! Skal jobbe med å sette meg ned mellom lårene (som i goblet squat/zercher du mener regner jeg med?).
  12. Her er min bruker, add meg gjerne!
  13. Da skjønner jeg hva du mener! Så får prøve å rett og slett endre på startposisjonen da, slik at jeg ikke "tyvstarter" med rumpa. Trener sumomark i tillegg, og merker som du sier at det er mye lettere å holde spenn og rak rygg i den øvelsen. Har også en del fokus på mageøvelser i programmet jeg trener nå (Boring but big) så satser på det er nok til å utgjøre en forskjell etter hvert! Takk
  14. Takk for svar! Trener som regel med vekter der jeg føler selv jeg klarer å holde godt spenn. Tenker at det er fra 90 og opp problemet oppstår (i alle fall sånn jeg opplever løftene i hodet mitt). Tenkte å filme neste ukes mark-økt, da er det lettere vekter så får jeg se og legge ut her så dere får se. Jeg er kanskje litt hastig nede, har nok noe å gjøre med at jeg holder pusten (puster bare på topp) og jeg da kanskje blir litt travel. Bør jeg endre på det? Har fått høre det er riktig å bare puste på topp for å hjelpe til å ha godt trykk i hele løftet. Skjønner ikke helt hva du mener med posisjon på rumpa (jo, ser at den går opp først, men) og hvor jeg er sterkest. Kan du prøve å si hvordan du mener på en litt annen måte (teskje, please ). Ser ikke helt hvorfor du mener det er strakmark slik jeg gjør det?
×
×
  • Create New...