Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Bodybuilding.com - Jim Stoppani, PhD Video Article: Are You Using The Wrong Chest Exercise?

Benk med omvendt grep slår skråbenk mtp. å bygge øvre del av brystet.

Hvordan skråbenk med omvendt grep slår ut i EMG-målinger vet jeg ikke, men del gjerne linker hvis dere har :).

(Ja, jeg vet at Stoppani har litt tvilsom info til tider, men studiene han referer til her skal vel være legit.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var det tre bros frå aust-Europa som prata polsk eller noko sånt.

Dei hadde rigga seg til med begge benkane i det eine rommet. Alle tre gjekk i fulldempa joggesko og hadde hanskar. Først skulle bro 1 løfte i benken. Dei hadde lessa på 150 kg. Han såg ikkje så veldig stor ut, så eg passa på å få med meg dette her. Bro 3 sto bak som spotter. Bro 1 la seg ned og gjorde seg klar. Såg ikkje ut som han spente seg spesielt mykje opp, det var mest beltet som kanskje kunne gje inntrykk av dette.

Avløftet var eit faktum og ned gjekk stanga. Det var ein kjapp tur innom brystet før stanga skulle opp igjen. Eg såg han sleit noko veldig og det var rett før rumpa kom opp. Han fekk stanga opp utan assistanse, men gav seg ikkje der. Stanga gjekk ned endå litt raskare og der kom rumpa opp. Posisjonen minna meir om decline benk. der han prøvde å jukke stanga opp med magen. Stanga hadde for øvrig begynt å gå litt sidevegs og var på ingen måte rett. Han hadde ikkje sjans for få stanga opp og bro 2 gjorde jobben sin. Her var det slutt tenkte eg, men neida, stanga gjekk ned igjen. Han fekk den ned til brystet før rumpa gjekk til værs, men no var det heilt slutt og bro 2 måtte ta heile løftet.

Bro 3 skulle løfte etterpå. Han var litt mindre, så det var kun 100kg på stanga. Han la seg ned, heilt flatt og løfta av. Ein god sprett i brystet før stanga gjekk opp igjen så skeiv at eg lurte på når vektene skulle byrje ramle av og lage litt action. Rumpa gjekk sjølvsagt opp av benken, det er jo den ein skal løfte med i benkpress. Som bro 1 gav han seg ikkje før tredje repetisjon der han låg med stanga på brystet og prøvde ein variant av hip thrust jokking for å få stanga opp. Problemet var at stanga låg over brystet, ikkje låra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle spotte en bro i benk. Han begynner med å si at han tok 100x12 forrige trening, og har nå 80 på stangen. Tenker at dette går greit.

Etter 5 reps smeller stangen i kassen føler jeg får tid til å reagere, og jeg tar en hånd på midten for å hjelpe ham opp med tangen. Når den er ca 30 cm opp fra kassen slipper gjøken stangen slik at jeg får et nøkk i armen mens jeg løfter stangen - fremdeles vondt, dager etterpå. Not cool, bro.

Når bros lyger om løft ryker senene til en kattunge.

Har du 100x12 så trenger man ikke spotter på 80 ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på spinning for ei uke eller to sia, midt i timen kommer en 40ish år gammel kar inn og starter å spinne.. plutselig høres det fra bakerst i rommet masse stønning og pesing, typen kom nemlig av å spinne (type orgasme) :S Etter dette har han ikke vært på gymmen at all.. en kan jo lure på hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en nice stor kar på gymmet som skulle trene hantelroing.

Han går å henter ganske så tunge manualer, stiller seg opp mot scotcurl benken. I grunn står han oppreist, litt fremoverlent med å støtte en arm på denne benken da. Han starter med manualen i brysthøyde, og har en elegant sving på manualen gjennom hele øvelsen. Range of motion var bra, med tanke på at han hentet farten i hodehøyde bakfra, og hadde en fin rund sving ned og opp til brystet. Tenkte at om han glipper taket nu så flyger den ett støkke godt bak, for farta var høy. Ble stående å se på han i speilet, tror psyka hans fikk bedre trening enn latsen for å si det sånn.! :rofl:

Også, lurer jeg på, hva er det med guttene å bruke drareimer i benkpress?! Sist æ sjekket var benkpress en pressøvelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også, lurer jeg på, hva er det med guttene å bruke drareimer i benkpress?! Sist æ sjekket var benkpress en pressøvelse :)

Vet om en PT som gjør dette konsekvent.. (når han tar benkpress til halsen med 30kg) og han går rundt med reimende hengene på håndleddene gjennom hele økta, som en slags armbånd :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Vet om en PT som gjør dette konsekvent.. (når han tar benkpress til halsen med 30kg) og han går rundt med reimende hengene på håndleddene gjennom hele økta, som en slags armbånd :huh:

PT`er er så bro at de kjører suicide grip, men er redd for å få stanga i trynet så de bruker straps. Viktig å binde seg fast i stanga bare så man kan kjøre uten tommelen rundt stanga. Bro is strong in him!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT`er er så bro at de kjører suicide grip, men er redd for å få stanga i trynet så de bruker straps. Viktig å binde seg fast i stanga bare så man kan kjøre uten tommelen rundt stanga. Bro is strong in him!

Ja det stemmer også, han bruker alltid suicide grip, og anbefaler alle kundene sine å gjøre det samme. Lærer alltid bort benk med albuene rett ut og til øvre bryst/halsen.

Trener også bøy til 90 grader i smithmaskin. Huff jeg har sett og hørt så mye rart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det jevnt over er så mange folk som får elendige bro-tips på gymmet (ikke nødvendigvis i denne tråden, men i logger rundt om osv.). Hva er det dere gjør som tiltrekker seg dette? Bro-magnets? Får aldri tips om en dritt på gymmet. Kanskje bro'za mener jeg too far out og er en tapt sak :D

Jeg trener stort sett med skylapper på gymmet, men kan komme med en observasjon fra mitt første sykkelritt noen sinne; Bergen-Voss. Her skal man sykle i timesvis. Allikevel var det fullt av folk med store tekniske issues med sykkelen. En fyr burde blant annet åpenbart oljet sykkelen sin, den bokstavelig talt skrek etter dette. Finner det merkelig å være villig til å sykle i timesvis i et ritt, men ikke gidde bruke 30 sekunder til å spraye et tynt lag olje her og der på sykkelen som ville gjort rittet betydelig lettere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Broutine

Bare må fortelle om bro-en som var på trening idag! Først holder han på med nedtrekk, og legger først merke til at han drar ned bak huet, men i tillegg ser det ut som han gjør situps for hver repetisjon …

Nedtrekk til nakken er forsåvidt ganske vanlig :) Men situpsbiten kan jeg ikke gå god for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener også bøy til 90 grader i smithmaskin. Huff jeg har sett og hørt så mye rart :(

Offtopic, men hvorfor er det galt? (Smither ikke i det hele tatt selv, så jeg er bare nysgjerrig)

Hvis det finnes en bromagnet så tror jeg at jeg har den. En meget medlidende engelsktalende dude fortalte meg en kveld at jeg KUNNE IKKE utføre tricep extensionen min stående, jeg MÅTTE sitte. Og så MÅTTE jeg gå ned til omtrent 4 kg, krevde han (altså halvere vekten). Selv var han tynn og dvask, og gjorde alle øvelser sittende lut på en benk uten rygg, og jeg tipper han bare var sur fordi jeg, en skarve jente, okkuperte vektene han, en voksen mann, ville bruke. Nei, jeg hørte ikke på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...