Jump to content

Sola

Members
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

  1. Jeg troller ikke (hvis det var meg du sikta til, siden to tråder er slått sammen og det strengt tatt er to TS). Det er ikke jeg som har skrevet artikkelen, jeg bare leste den og ønsket å høre andres synspunkter på den.
  2. Ifølge forfatteren av denne MELK er spesialavfall « Club of Now er melk som spesialavfall å regne. Synspunkter?
  3. Hei! Kanskje litt på siden, men anbefalt lesning: Advanced Concept - kosthold v2.0 - MyRevolution (du kan scrolle ned til "Sammensetning av karbodydrater, protein og fett" så skjønner du sikkert hvorfor jeg måtte tenke på denne artikkelen da jeg leste tråden)
  4. Ja til at sukrin er erythirol.
  5. Takk! Forresten, du som er så glad i ChocoRite supreme chocolate: Er den bedre enn chocolate fudge brownie? Er helt hekta på den, men vurderer å bestille supreme chocolate siden jeg ikke har smakt den (men skjønner ikke hvordan noe kan smake bedre enn fudge brownie).
  6. Haha, det høres jo enda værre ut? Men jeg har uansett bare stavmikser.
  7. Ok. Har vært inne på tanken å gå løs på sukrin med stavmikser, men ser for meg at hele kjøkkenet blir dekket av et hvitt pudderlag da.
  8. Ja. Men melis, hva kan det tenkes at de kaller det da? Hodebry.
  9. Hva kaller de sukrinmelis for på iherb?
  10. Hehe, nei du svarer fortsatt ikke på det jeg lurer på.
  11. Joda, men det er ikke det jeg lurer på. I eksempelet så går vi utifra at de trener helt likt (og alltid har gjort det, for ordens skyld). Det er mer om det er individuelle forskjeller når det kommer til forholdet mellom masse og styrke jeg lurer på.
  12. Ok, to jenter, ca like store, som løfter like tungt og tar like mange reps: Hvordan kan den ene se så himla mye sterkere ut enn den andre? Heldig genetikk i frohold til plassering av fett? Eller bygger noen rett og slett bare mer volum uten å øke like mye i styrke? Dette holder meg våken om natta. Hjelp. Edit: Kan noen være like sterke, men den ene ha større muskelvolum enn den andre? Er det store individuelle forskjeller på forholdet andel muskelmasse - styrke? Noen som forstår hva jeg lurer på tross den mangelfulle forklaringen?
  13. 1. Ja, altså ting som har med vaner og aktivitetsnivå å gjøre. 2. De færreste 30-åringer jeg kjenner som "har fått så lav forbrenning etter at de ble eldre" har utviklet diabetes eller har fått diagnosert hormonforstyrrelser. Dette gjelder nok noen, men det er et fåtall. 3. P-piller gir kun økt apetitt og gjør at man holder mye vann i startfasen, etter 3 mnd skal vel dette ha stabilisert seg. Økt apetitt fører selvfølgelig til at det er vanskeligere å ligge i underskudd, men det påvirker ikke kroppens evne til å gå ned i vekt ved underskudd. Altså påvirker det ikke forbrenningen. Og de fleste går på p-piller lenge før de nærmer seg 30 (det er vel heller i denne alderen man slutter) 4. En rekke sykdommer som ikke nødvendigvis inntreffer fordi man bikker 30. Med mindre man har noen av nevnte forstyrrelser / intoleranser så kan man ikke ta det med i regnestykket for hvorfor man går opp i vekt når man blir eldre / ikke klarer å gå ned i vekt.
  14. Da mener du 100kcal hver månede om jeg tolker deg rett? Altså forbrenner man 10 kcal mindre i mnd per år fra f.eks 20 til 30. Det stemmer sikkert, men jeg syns man hører så mange teorier om dette uten at noen backer det med fakta. 100 kcal ned hvert tiår kan vel høres sannsynlig ut i forbindelse med muskelsvinn etterhvert som man blir eldre. Dette er likevel såpass lite over la oss si en periode på 2-3 år, så syns ikke den forklaringen holder, i alle fall ikke for mer drastiske vektøkninger / store problemer med å gå ned i vekt. Jeg mistenker at det har med mer aktivitetsnivå og vaner å gjøre enn de 10 kcal man forbrenner mindre per mnd.
×
×
  • Create New...