Jump to content

katari

Members
  • Content Count

    580
  • Joined

  • Last visited

  1. Tusen takk. dette var gull:) Da kjør vi:)
  2. Tror vi må gjennom en hard tilvenningsperiode for å få alle til å sitte til alle er ferdige. Hvor gamle er barna dine?
  3. Kidsa er i barnehage sånn at de spiser mesteparten av måltidene sine der, men vi har middag og evt. kvelds sammen. Vi voksne liker godt med smaker, krydder, gode sauser, gjerne indisk mens ungene er veldig kresne spesielt på sauser og proteiner. Størsten er livredd for alt som heter saus eller dressing og minsten er heller ikke så glad i det. Lei av å lage en "voksenmat" og en "barnemat" middag nå. Størsten spiser gjerne: ris, laks, kjøttkaker, poteter, egg i alle varianter, brun saus, brokkoli, gulrøtter, fiskekaker, pølser(selvsagt) kjøttdeig og spagetti uten saus, lapskaus/sodd(ja, fabrikata:(, tomatsuppe, Er ikke spes glad i: kylling, koteletter/svin, biff, gryteretter, salat Minsten spiser gjerne det samme som størsten minus laks, det hater han. Men han elsker derimot mais fra boksen, makrell fra boksen og fiskepudding og kan gjerne spise en hel pakke alene til frokost f.eks.. (mer halvfabrikata.) Ofte lager vi en middag, ber de smake, også nekter de og spise og går i fra bordet. Vi har forsøkt å si at dette er den eneste maten som blir laget, men klarer ikke å følge opp da vi ikke har så lyst å sende sultne unger i sengs.. Ja de dør nok ikke av det i en periode bare for å vise at vi mener alvor, men minsten er bare 3 år og jeg tror ikke han helt skjønner realiteten når han løper fra bordet uten mat- om han ikke skulle få noe mer den dagen. Det som skjer da som regel er at de får kveldsmat i form av brødskiver eller havregrøt- det er jo ikke farlig, men de spiser såpass mye brødskiver i barnehagen( de har ett varmt måltide der i tillegg hver dag.) at det hadde vært godt for sjelefreden min å vite at de fikk i seg en næringsrik middag hjemme. + at det hadde vært koselig å hatt middagen som felles møtested etter jobb og barnehage og ikke at de flyr huset rundt mens vi spiser alene. Hva gjør dere som har små barn, har dere noen favorittoppskrifter som ungene liker godt? Har dere lest noen bra kokebøker for småbarnsfamilier som kan anbefales, linker til matblogger som kan passe eller lignende. Trenger inspirasjon til gode oppskrifter på middager, kanskje også noe som kan lages i større porsjoner og fryses ned.
  4. Ok, takk for svar! Men jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal klare å bli bedre trent når jeg ikke kan bevege meg dagen etterpå, også skal jeg kjøre på med mer trening igjen. dette er jo ikke første gang jeg trener liksom, selv om jeg ikke har noen god rutine på det enda og det går for lang tid mellom hver økt.. og helt siden jeg startet å kjøre "tungt" så blir jeg møkkstøl i opptil 4-5 dager etterpå Får bare gå over planen igjen, kanskje jeg klarer og få lagt inn treningen en annen dag alikevel, men det blir så slitsom dag med både pendling, trening, jobb, også ha ungene alene på kvelden(hadde lagt min trening til de dagene mannen er hjemme. ) Sist kjørte jeg knebøy, skulderpress, bulgarske utfall, nedtrekk og sittende roing med kabel.Kan jeg ta utgangspunkt i en dag med pressøvelser og en dag med draøvelser kanskje? det finnes jo masse maskiner der jeg skal trene(selv om de ser skumle ut) Kanskje bedre og bruke de litt mer for variasjonens skyld og ikke være så opphengt i at alt må være frivekter? Hvilke øvelser kan jeg bruke som er "like gode" som disse bare ikke helt like. Jeg kan iallefall ta benkpress, bred og smal. Til ben/rumpa da?
  5. jo sant det, stepping er vel mer avslappende enn det, men det står jo ikke running in stairs, står bare vanlig gåing. men kan være enig i at å gå tusen trappetrinn oppover faktisk er mer slitsomt enn å steppe, men det er vel mest pga tyungdekraften og ofte lengre løftebane for beina? Velg gåing da:) Rask gange er vel kanskje mer lik samme intensitet?
  6. Hvis dere hadde kun to dager til styrketrening i uka, hvordan ville dere tenkt? Jobben + pendling tar så mye av dagen for tiden oxo resten vil jeg jo bruke på kidsa og mannen, derfor har jeg to dager jeg kan skvis inn styrken- Jeg tenker at dess færre dager dess mer heller jeg mot fullkropp, men så ser det ut til at det blir trening enten tirsdag og onsdag eller tirsdag og torsdag- og da blir det så nærme hverandre og jeg er støl sånn en uke omtrent, derfor tror jeg ikke jeg får trent de samme delene av kroppen så tett. Burde jeg da heller satse på en 2 splitt med under og overkropp? trene gjennom hele kroppen på to dager, en gang per uke. Jeg skjønner at det beste valget sikkert er fullkropp, men på grunn av stølheten går det bare ikke- har ikke sjans. er det evt. noe annet lurt jeg ikke har tenkt på? Planlegger en dag med jogging/kardio i helgen, men studioet ligger ca 30-40 min fra der jeg bor så vil derfor ikke pendle frem og tilbake i helgen pga ungene osv. - mulig det blir litt kroppsvekt øvelser i helga. kanskje jeg kan kjøre mage/ryggtrening også i helga. Forslag til hvordan jeg kan legge det opp, hvilke program anbefaler dere evt? Eller noen andre kommentarer?
  7. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt en pose med frosne bær, etter ønske- Tint i kjølen og rørt forsiktig sammen med litt stevia eller sukrin:) Tada, ditt egne digge og sukkerfrie(ja med unntak av bærenes naturlige innhold av sukker da.) syltetøy. Liker du ikke klumper kan du kjøre det noen sek i blender:) Kortere holdbarhet enn vanlig syltetøy, men fersk, godt og fri for bullshit:) Bringebær har minst karbs, deretter blåbær og deretter jordbær- Finnes jo andre bær oxo, men nevnte de mest vanlige:) Hvis du ikke er redd for fett har jeg en favoritt du MÅ prøve!! Legges lagvis slik på tallerken som har litt isberg/annen salat i bunnen: 1 speilegg 3 skiver ost/evt. en skive om du har ferdig skivet ost 2 skiver kalkunpålegg av typen GRILL 2 striper majo 3 skiver tomat Også repeterer du dette så mye du ønsker for å få ønsket mengde mat:) jeg pleier å kjøre denne x2, det blir ganske mettende og digg:) NAAAAAAAAAAM!
  8. Det var fett, men i forhold til leaderboarden blir det jo litt feil når man setter km som sats, fordi en som sykler får jo kjapt mange mange flere km enn de som går eller løper. hva med å dele det inn enda mer? Hvis det går ann da? Evt. lage en gruppe for løping, en for sykling og evt. en for gåturer/hiking? Jeg vil isåfall gjerne være med i løpegruppa:) Bra initiativ!! Trådstarter, hvor er challengen for september å finne? Link?
  9. Her er jeg Vil og med på moroa:) Kjempegøy med fitnessbloggen challenges da:) Huhu! Add me alle som vil:)
  10. Ja, hår var det jeg hadde hørt ja! hehe. morsomt.
  11. Jeg har alltid hørt at hvis man går lettkledd ute på vinterstid så vil kroppen "isolerer" seg så godt den kan ved å bruke fett, men gud vet hvordan det skulle skjedd isåfall. Jeg tviler på at fettet bare hopper fra ett sted til ett annet, men hva vet jeg? Morsomt om noen kan svare på dette!
  12. Har ett jævla norgeskart på magen og hater det! Hadde ikke ett eneste strekkmerke på magen før en ukes tid før føselen, da kom tusenvis på engang, WTF liksom. Men de har lysnet mye siden den gang, men går ikke bort. Noen mener det hjelper og massere og liksom tilføre området mye stimulans , men aner ikke om dette hjelper. Sånn jeg ser det ville jeg ikke vært så skjemmet om magen var stram, flat og definert. Men ser liksom ikke så fett ut med muffintop mage..
  13. Jeg lagde akkurat pannestekt laks med salt, pepper og dill med stekt sopp, løk, tomat og squash til + rømme. Var ganske godt:) Ellers er jo hjemmelagdet pizza, kyllingburgere med aioli, enchiladas noen helgefavoritter her i hus:)
  14. Min fete rutine. Første dag ever på ett gym, sjekker vekta på curlstanga før jeg finner ut at det blir for tungt med vekter på, tar av skivene som var på, setter meg godt til rette bak puta for å kjøre noen sett med curls, finner så fort ut at jeg ikke klarer å rikke stanga oppover , ikke en eneste rep engang. Reiser meg opp å later som om jeg ikke gadd å ta den øvelsen alikevel.. Faen så flaut..
×
×
  • Create New...