Jump to content

Blenda

Members
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

  1. Isis: flott framgang! Du har definitivt funnet din nøkkel for framgang! Har gått ned noen gram, men varierer så syykt mye! Fra dag til dag, uke til uke...Men jevnt over ned da. Og sterkere. om tabata; forskning som viser at det faktisk nytter med bare noen små minutter HIIT! http://www.svtplay.se/medicin-med-mosley
  2. Blenda

    Dagens negative

    Småsjuk på tredje dagen. Har en tendens til å bli småsjuk i flere dager/uker, ikke skikkelig syk i to dager som andre! Hoste, ekstremt slapp, trøtt, mareritt, kløe i bronkiene, tett i hodet. Hurra. Not. Jeg som skulle sette treningsrekord i september... (antall treninger)
  3. På saluhallen her i Göteborg får man en fantastisk saus man bare trenger noen få skjeer av til biffen. Inneholder trøffel, valnøtter, olje, parmesan - mix, varm lett, spis! Men krever en skikkelig god og mør biff, ikke noe skosåleprodukt fra rema!
  4. En av de beste pastaretter jeg har spist var i Berlin. Pasta. Lettstekt karl johan sopp, sjalottløk, og trøffel. Parmesan strøssel å toppen. Istede for pasta kan man bruke lettkokt strimlet squash. Btw: trøffel er ferskvare og skal has i helt på slutten, rett før severing!
  5. Tenkte også forsøke det derre tabata greiene, kikka på youtube i dag for øvelser. Tror jeg går for high knees, store hopp forover og bakover, burpees og jump squats. Synes cardio er så kjedelig, men om dette får opp pulsen, så skal jeg nok klare fire minutter...
  6. Blenda

    Dagens negative

    Dagens negative? Hva med ukas negative?? Har en halvsyk unge på to år, midt i ekstrem trass alder. Min pappa påstår at jeg får som fortjent, da jeg var minst like ille selv. Pff!!! Hyl, skrik, kast på golvet. Natt, dag, ute inne. Vet aldri når, hva, hvorfor, hvor.... kuuuul. Not. Føler meg litt som en fange faktisk. Tør knapt gå ut av døra.
  7. Blenda

    Dagens negative

    Aaaaaaaaaaahhhhhhhh! Aka- alt suger.
  8. Synes du skal ringe legen og spørre. Det er slag/ramle og slikt som man skal være forsiktig med. Jeg fikk vente med alle former for gym, ridning, etc i 6 mnd etter kyssesyken. Hvordan blodprøver var, vet jeg ikke, var tenåring da.
  9. Blenda

    Dagens negative

    Sjukt uopplagt på trening. Mentalt er jeg klar for trening, fysisk vil jeg bare spise kake og lese en bok. Er som om hjernen min ikke kan ha flere Obsessions, nå er det den jeg er støtteped for som er i fokus, samt skole, samt mitt eget ekteskap. Hvorfor kan jeg bare ikke ha flere store interesser??? Er faktisk ikke tiden som har skylda. Er liksom allid alt eller iŋenting for meg! (mat, trening, jobb, studier, interesser, etc)
  10. Jeg ror jeg forstår, har det sånn i knebøy og benkpress med hantler. For meg tenker jeg bareat đt er så tungt at det bare ikke går. Litt so om jeg skulle forsøke løfte en bil. Kjenner jo ikke i musklene, bare ER for tungt.. Kjipe når man trener er når det skjer på minimal forskjell, altså løfte ex 10kilo er ok, 10,5 kilo går ikke.
  11. Leste noe lurt her inne: vektnedgang (eler oppgang) starter i kjøkkenet! Så mye og hente på det, og den biten styrer man selv. Angående nattevakt, du må jo nesten kjenne etter selv hva som fungerer for deg. Trene rett etter jobb, så hvile og sove, eller trene på kvelden, før jobb? Ellers er jeg med deg i sterkere og slankere høst! I loggboken står alt, men det viktigste: 38 år, kvinne, 159cm, og 77,8 kg. Så er en smule tyngre enn deg ja. Liker best styrketrening, hater cardio, så vurderer sånt TABATA opplegg, men skal lese meg litt opp på de!
  12. Jeg får vondt i høyre kne ved hip thrust! Why????? Er ĵo ikke akkurat den mest teknisk avanserte øvelsen.. Holder tilbake antall kilo, og rep, pga dette. Knepper, gjør vondt lenge etter på, ed bevegelse, som å reise seg opp fra lav stol, ikke når jeg sitter. Tips???
  13. To paracet. Om det er muskulært, en ibuprofen og en paracet. (standar opskrift fra gubben, han er anestesilege!) men mannen kan gi deg massasje, det er alltid digg. Ev ligg på mørkt rom med våt klut i panna, mens smertestillende virker... God bedring!
  14. Hus at du som gutt ikke er ferdig utviklet før et lite stykke over 20år. Først da ser du hvilken "manne-kropp" du får. ( med tanke på muskler, styrke, etc) Ikke for at det kanskje er en trøst nå! Meanwhile: gjør det du synes er morro! Fotball, løping, lagidrett eller solo- det du liker! Dette gir deg muskler og bygger en sterk og sunn kropp som skal holde deg på beina i forhåpningsvis rundt 70-80 år til! Ps. Om du vil trene litt tøft, gå for kampsport, for eksempel thaiboxing. Er du aktiv spiller det ikke så mye rolle hva familien din lager til middag. Synes DU det er lite grønnsaker i maten, så kan du jo begynne lage middag.
×
×
  • Create New...