Jump to content

bmikeh

Members
  • Content Count

    91
  • Joined

  • Last visited

  1. 80kg, 181. Spiser alt fra 3-4k kcal daglig. Så lenge jeg får i meg nok protein går det sin gang.
  2. Burpees ell hoppedau (single/dobbelunders)? Får nok svettet litt gjennom MMA f.eks også. Kanskje.
  3. Som sagt overfor er overtrening noe veldig generelt. Bare pass på å få nok søvn samt mat, i tillegg til at du varierer på tyngre og lettere økter. Virker som du tidlig har forstått basisen rundt kalorier, trening osv. Fortsett og les og tillegn deg ny kunnskap, så får du nok mange bra år i vente. Bare pass på å ta alt med måte. Spis og voks! Igjen, hvil og spis mye, og ikke tenk for mye på overtrening. Verre om du blir overrestituert
  4. Dimmiterte forøvrig fra Skjold for 2-3 uker siden, så skal prøve å svare så kort og konsist jeg kan. Rekruttperioden er på ish 50 dager, noe som innebærer lite fritid, men den fritiden du får kan du bruke hvordan du vil. Holdt vi på fra 6 om morgenen til 18-20 på kvelden, noe som ikke var unormalt, brukte jeg som regel kveldene å trene på selv. Er mye utholdenhet i forhold til å gaine, spesielt i rekruttperioden som jeg nevnte overfor. Mye felles løping med andre ord. Kosten var helt okei året jeg var der i hvertfall. Mulighet for alt av havregryn-sorter, egg etc. til frokost. Mye bra lunsj også. Middagen er etter min mening helt ræva med tanke på variasjon, næring og smak. Kvelds var ish samme som frokosten nevnt. Skjønner ikke hva du mener med "økonomi?" Hva de fleste bruker, eller tjener? Uansett, inntekten ligger på rundt 5k i måneden, samt dimmepenger på noe i overkant av 30k. Med andre ord, du vil få mye tid til trening. Om ikke i rekruttperioden, så resten av året. Hadde mye av samme tankene som du hadde, men det er så mye mer med et år i forsvaret enn trening og gains. Du vil forhåpentligvis sitte igjen med bra minner og nye folk spredt rundt om i landet. Og lykke til som inseminør, blir nok den første som får muligheten til det i førstegangstjenesten sin.
  5. Går svært bra! Mye aktiv i tjeneste generelt, samtidig som det er mye tid til annen aktitivet som fotball, crossfit, styrke og lignende. På ene siden virker det som mat er høyt prioritert i forsvaret. Kan i stor grad velge og vrake nøyaktig det man vil spise, så det er ingen problem. På andre siden føler jeg at det har veldig lite å si med tanke på at det bare er ett år av livet ditt (mtp. selve førstegangstjeneste), og det er så vanvittig mye annet man bør tenke på enn mat og trening, selv om det fort blir en prioritet selv der inne. Med andre ord merker jeg tidlig hvor mye jeg får igjen av dette ene året med tanke på erfaringer, lærdom og venner
  6. bmikeh

    Hoppetau!

    definitivt effektiv, og kjekt med litt variasjon ved kondisjonstreningen kontra løping, roing osv. begynte med single hopp når jeg fikk sansen for tau, så kom de doble gradvis. sistnevnte er etter min mening både gøyere, men og mer effektivt av åpenbare grunner... husker jeg brukte videoen overfor som en pekepinn, og mestringsfølelsen når du klarer mange, raskt, uten å stoppe er svært digg! etterhvert prøv å kjør f.eks 300 hopp på tid, slik at du kan måle opp forbedringene dine neste gang. effektivt er tau i alle fall!
  7. bmikeh

    FOS 2013

    fikk innkallingen nå før i dag selv. blir spennende å se! rena 24. juni.
  8. bmikeh

    FOS 2013

    du har søkt befal, og fikk innkalling i går?
  9. bmikeh

    FOS 2013

    søkt befal i hæren selv, operativ linje. som sagt overfor er det ikke lenge til innkalling
  10. Kan man få tilsendt proteinpulver hjemme i fra, eller kan man ta med selv? Mener jeg hørte at militæret må selv bestille det til leiren av forskjellige grunner?
  11. med tanke på at det er to vidt forskjellige benchmarks og et relativt dårlig formulert spørsmål velger jeg å heller ligge i en lav profil. er ikke noe fan av noen av de egentlig, men foretrekker angie av forskjellige grunner
  12. steike! takk for informativt innlegg. gleder meg stort
  13. det med pt er absolutt ingen dum idè. ja, dyktigheten er veldig varierende for pt'er seg i mellom. du trener på elixia/sats eller noe lignende? om du ikke er helt trygg på å trene rundt de store sterke karene alene, kan du for eksempel trene sammen med en venn for å bli mer vant til selve settingen. angående pt, så kan du gjerne ta kontakt med daglig leder, forklare situasjonen og få tilbudt den kanskje best kvalifiserte pt'en til å ha timer med deg (med betaling såklart). jeg ville absolutt anbefalt en pt for å få deg i gang vil si det hjelper deg på å bli mer trygg på øvelser, du blir motivert - og slipper å pine deg fra manualene til knebøyracket alene om det er tilfelle. alle har vært i din situasjon, altså ved å lære noe nytt. bare kult når folk både prøver, og mestrer det. om ikke dette innlegget var annet enn mas håper jeg det hjelper deg litt i riktig retning i allefall. kjør på med musikk på ørene, tren og ikke bry deg om hva andre synes (til tross for at ingen andre enn deg egentlig reagerer på det youtube kan være en fin pekepinn, samt forskjellige artikler (fra bl.a fitnessbloggen) som hjelper deg å komme i gang.
×
×
  • Create New...