Jump to content

Aldara

Members
  • Content Count

    601
  • Joined

  • Last visited

  1. Prøver å kjøre i meg et glass smoothie til dagen. Bruker alt mulig, men har en harding for brokkoli, diverse kål og rødbet. Endel av grønnsakene er kraftige i smaken og jeg bruker derfor å kjøre i et par epler for å tune smaken litt. Bananer gir samme nytten. Av supermaten så er du allerede på supermat... Selv om produsentene gjerne vil ha det til at produktene sine er suprere enn the real thing. Om du vurderer å kjøpe noe kontroversielt så kan tang og tareblad være tingen. Tørket tang og tare presset til blader. Kjempe greier. Alt i pulver og pille format bruker jeg ikke i smoothiene mine. Av pulver og piller bruker jeg kun proteinpulver og da i form av shake. Butikkene har stort sett ferdige bær blandinger til en rimelig penge. Jeg bruker å kjøre halvannen pose bær og halv liter vann. Bruker vann både fordi dette er the real thing og fordi jeg ikke gidder å kjøpe så mye juice som jeg trenger. Uvant i starten men det blir du vant til. Forvent også en nokså frisk odør fra tarmene inntil fordøyelsen har vent seg til det nye kost innslaget. Happy blending, Alt går i grisen og i blenderen :-)
  2. Mer mat ... tyngre vekter. også ville jeg vurdert den knebøyen. Du klarer å gjøre utfall o.l. Prøv med knebøy uten stanga og utvid med et kosteskaft. Går det med et kosteskaft så klarer du kanskje å legge bittelitt vekt på kosteskaftet. (Eventuelt frontbøy?) Hadde alle i verden tatt knebøy så hadde det ikke vært krig vettu ;-)
  3. Mine 5cent... Hva slags skade er det du har som gjør at du ikke kan gjøre knebøy? Det er utrolig hvor mange hofteskadde, kneskadde, ryggskadde etc personer som med korrigeringer i teknikken sin plutselig er i stand til å gjøre både kne og mark. Sånn umiddelbart tenker jeg jo litt at knebøy ikke kan være problem ... når du tross alt kjører ganske mange andre tunge øvelser for beina. Videre så tenker jeg også at du ligger for lavt med kalori opptaket ditt ... og at du nok har endel å hente på balansen i kostholdet. (Karb/fett/proteiner)
  4. ... kan også legge til at grønnsakene dine ... de må du spise!!! Ikke i form av vitaminer eller pulver ... men i form av ekte grønnsaker. Wok de, damp dem, eller et dem rå.. men sørg for å få i deg grønnsaker!
  5. Kan gjenta det som ble sagt over i tråden... du kommer etterhvert til å ha nok med de øvelsene som er i programmet. Litt av poenget når en starter på opplegget er at det er ekstremt viktigt å begynne med lav vekt belastning. Begynner du på for høy belastning for tidlig uten god teknikk så vil du dra på deg en skade. Samme gjelder oppvarming. Varm opp før knebøyen. Når du er ferdig med bøyen så må du varme opp for benk før du begynner på benken. Ser du skriver at du vil ha inn magetrening ... hvis du føler for å trene magen ekstra så er min påstand at du har et forbedringspotensiale mtp teknikk i baseøvelsene. Programmet er veldig bra, men bør brukes 100% strikt. Er fokuset på kvalitet i hvert løft så er det ikke behov for å legge til masse øvelser som kan tulle til progresjonen din. Jeg ville kjørt opplegget til jeg løftet 1.2 eller 1.5 x egen kroppsvekt før jeg begynte å tenke på å modifisere programmet,
  6. Litt mental trening .. å lære seg å assosiere snop generelt med kreft, dårlig hud, redusert levetid, fedme, død og fordervelse så kan dette være med på å gjøre det lettere å velge bort snop eller andre produkter du ikke ønsker i butikken. Og helst i butikken... har du først fått sjiten i hus så er det vanskelig å la være å spise ikke sant. Second... bruk heller pengene på frukt og grønnsaker. Mekk deg en smoothie når du er "kvessen". Kjør innpå med bananer. Third... spis karbsa dine i form av kvalitets ris eller potit. Spiser du bare proteiner og litt grønsaker så får du cravings. For det fjerde... jeg ville sterkt vurdert målsettningen min. Hva med å sette seg denne målsettningen: Øke kraftig i styrke og bygge mer volum. Da kan du nemlig spise mer kvalitets mat (uten å legge på deg masse fett) du vil sannsynligvis føle deg jevnere mettere og mindre søt/salt sjuk. I tillegg så vil du kjapt se mye bedre ut. Sterke kvinner med definerte muskler ser generelt mye bedre ut en "sunne" slappe skinn som bedriver spinning hele uka i den tro at skinny is fit & dig.
  7. Aldara

    Creepy på trening

    Kvalifiserer ikke til creepy kanskje... mer hinsides rart... Koreanerene som konsekvent skal føne hår, øyenbryn, tær, anus og pung. Hvem i all verden føner pungen?
  8. Helt på høyden med Svalbard!
  9. knebøy, markløft og benkpress? Kan du til nøds hive inn en skulderpress for gøy. Kjør en dag med fokus på antall repper, annen dag med fokus på maks vekt. Du kan selvfølgelig kjøre en dag med biceps curl, situps og tåhev.... men det blir bare kål.
  10. Huh... det hadde jo vært diig å tatt med restene fra søndags ribba inn i dusjen.:ROFLMAO: Eller smørt seg inn med litt svinefett før sengetid:cool: Men ja, jeg har merket meg det samme... kjøkken arbeid med feite retter han en impact på huden. :-)
  11. Jeg er enig med HenrikWL ... eller egentlig synes jeg han er litt bløt for alle de tøffe gutta bruker bensin:happy: . Diesel kan jo brukes i nøden men lukter litt. Kaustisk soda som min far bruker vann og dann er glimrende til å fjerne maling og hud. Ser det er kommet mange gode produkt tips. Selv om Tronaldo har 110% rett i vinklingen sin så er jeg skeptisk til det meste av produkter som kommer fra større profesjonelle aktører. (Har dere forresten lest kjemiske samensetningen av vann... omg at folk drikker det stoffet der altså ) For min del (Hvor hudens tilstand nok er selvpåført ) så har asan og kalde dusjer hjulpet ganske mye. I tillegg så dusjes det ikke på treningsfrie dager.
  12. Men... jeg er jo mann(y) . Og som mann så vet jeg at det er bedre å gå 2 måneder med sprukne hender enn å smøre med krem. Dette er jo fordi at huden slutter å lage sitt eget fett når du smører inn med ekstra fett.... hvis du henger med. (Dette er jo manne kunnskap alle menn kan, men som kvinner sikkert ikke vet noe om) Blir du verre hvis du tar et ukes opphold uten kremen?
  13. Der oppsumerer du greit mitt forhold til shampo og andre sånne... produkter... Etter å ha lest litt så har jeg nå funnet ut at shampo vistnok ikke er egnet som underlivssåpe og det er bare menn som er så kørka at de bruker shampo på tissen. Men... den håndlagede alternativ såpa og intim såpe ser ut til å gjøre vei i vellinga. Kombinert med kjappe dusjer med ubehagelige temperaturer så ser huden ut til å returnere til normalt "babyskinn" igjen. :-)
  14. Varmt vann tar jo endel av det naturlige fettet. Ubehagelig, men det å dusje i kaldt vann kan ha sine fordeler. Litt på bakgrunn av at produktene til de store merkene inneholder mye forskjellig (Selv de produktene som skal være "naturlige" ) så har jeg gått til innkjøp av noe håndlaget alternativ såpe. Noen erfaringer med det?
×
×
  • Create New...