Jump to content

IngridMDP

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

About IngridMDP

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 03/21/1984

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.beate.com.ar
  1. hei igjen, jeg har snakket med en del som jobber med eldre aktive mennesker som har tatt i bruk sklerosing for aa kunne fortsette med trening selv om smerten har blitt uholdbar. Jeg kan dermed ikke snakke fra egen erfaring, siden jeg jobber med idrettsutoevere og aktive mennesker, men: ved aa ta i bruk sklerosering bytter du ut funskjonelle muskelceller med ufunskjonelt vev. Som du sikkert forstaar vil du bytte ut dine gode (vonde i disse tider) men funskjonelle muskler med vev som aldri vil kunne bygge styrke. Jeg kan som sagt ikke snakke fra egen erfaring, siden dette er fy-fy innen for idrett, men jeg ville aldri "drept" et godt funskjonellt vev bare fordi det gjoer litt vondt. Det finnes saa utrolig mange andre muligheter. Dette er MIN MENING stoettet av flere av trenerene jeg jobber med som trener boxere, surfere og basketballspillere. Haaper jeg har hjulpet deg noe med dette.. Lykke til!!
  2. Oi, bildene kom hvis ikke med, prøver igjen:
  3. Siden det er andre gangen du sliter med denne skaden, er det på tide å tenke litt over hvilke muskler rundt skaden din som kan være grunnen til at betennelsen kommer igjen. Mange ganger med osteitis pubis er det lite bøyelige "hamstrings" som da ofte gir betennelse i adductor eller lite bøyelige adductores som ofte gir betennelse der hvor magemusklene vever seg inn for å feste seg i pubis-benet. Protokollen for denne skaden er selvsagt hvile, men det vil ikke si at du ikke kan prøve å jobbe med adductors og hamstrings musklene dine for å få mer bevegelighet. Du kan trene isometrisk først og deretter fortsette med eksentriske posisjoner av både hamstrings (90 graders vinkel i alle ledd, alt må være i linje og korsryggen må hvile på gulvet, om du ikke kan det må du bøye knærne, til slutt når du har strekt ut knærne og føler du kan, vrir du føttene utover i en ekstern rotasjon): og adductores: Jeg håper det kan være noe til hjelp og mye lykke til, håper du snart er tilbake i full treningsform!
  4. Det ser ut som (vanskelig siden jeg ikke kan ta paa det og det er vanskelig aa se ut fra et bilde) du har vondt i quadratus lumborum - det er veldig vanlig om du trener tunge baseovelser og ellers sitter mye stille (studerer, jobber paa kontor, etc.). Jeg jobber med mange surfere som har den samme smerten og det jeg har funnet ut har hjulpet veldig mye er aa bruke en pilatesball for aa faa muskelen til aa slappe av. Du legger deg over ballen med magen mot taket, det er viktig aa slappe helt av og puste i dype drag (faa med diafragmaet). Dette gjentar du ogsaa paa den siden som gjoer vondt, som paa bildet nedenfor. Du kan lese mer om denne metoden i bokene til Leopold Busquet - Muscle Chains. Dette er bare et tips som har hjulpet mange av mine pasienter, det vil ikke si at det bombesikkert hjelper deg, men det er vel verdt aa prove.
×
×
  • Create New...