Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Kjetil Ekeren i Aftenpost har skrevet en kommentar om proteintilskudd og Tines YT-serie. I og for seg interessant. Det morsomme er å lese kommentarene på Facebook-siden der:

Aftenposten - Oslo, Norway - Medien/Nachrichten/Verlagswesen | Facebook

Et eksempel:

För det första så är det en myt att man behöver så mye protein, det har frukterianerna bevisat med sina skitsnygga muskler men om man nu vill ha protein så finns det massor i hampa, nötter, fröer, linser og bönner. Men protein finnes faktiskt i allt, spenat, bananer, dadlar, u name it. Handlar bara om vilken mängd man spiser

Måtte søke opp bilder av fruitarians. dette var blant de første som kom opp:

3795835023_d1e9440eb7_o.jpg

Han har samme mening om fett også skjønner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyeste utgaven av Studentavisa i Trondheim, Under dusken, oppfordret til å slutte og spise svin. Som om ikke det var ille oppfordret de også til å bli vegetarianere. Når venstreorienterte hippier styrer studentavisa, da vet du det er noe feil med skolen din.

I hvilken forbindelse ble dette påstått? Prøver å laste ned siste utgaven fra Dusken.no, men linken ser ut til å være broken. (Er interessert fordi jeg jobbet i Under Dusken i halvannet år da jeg bodde i Trondheim.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunktet var en avisartikkel om en idrettsutøver som hadde oppdaget cøliaki, og dermed ble bedre i magen av å spise glutenfritt (doh).

Denne personen skrev først at her var det enda et eksempel på en som hadde sett lyset og kuttet ut gluten. Så kom det motargument om at dette ikke akkurat kunne kalles å se lyset, iom at det var sykdommen som var problemet og at det å kutte gluten selvfølgelig ville gi bedring når man har cøliaki.

Så kom denne kommentaren, som er totalt latterlig. Han fjaser bort høyst reelle sykdommer og insinuerer at det er gluten som fører til dette og at det skal gjelde for alle, og at det bare er å "se lyset". Sammenligningen med kols = tobakkallergi er vel hovedgrunnen til at utsagnet kvalifiserer , men resten var også ganske så teit.

Alle har jo glutenallergi, det er bare ikke alle som vet det. Spesielt den "kroppen føles bedre av å spise proteiner og grønne grønnsaker enn en pose boller"-allergien er svært utbredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei som jeg er venn med på facebook la nettopp ut et bilde av seg selv med teksten "godt i gang med mitt nyttårsfortsett! :D" Da var det selvfølgelig ei annen som spurte om hva nyttårsforsettet hennes var, og da svarte hun at det var å få mindre lår og rumpe. Deretter var det en 3. person som spurte om hvordan hun trente, og det var da det "beste" svaret kom: "Eg går :-) Når du ska ha vekk fette på lår og rau så må du gå. Trene du bare d så bli de jo større av mosklan ;-)"

Har skikkelig peiling hun altså.. Vurderte å svare at flesket hennes neppe blir større av styrketrening, men det er kanskje litt frekt? Kan jo sende henne linken til fitnessbloggen i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir småkvalm av å lese alt folk sier. Det som irriterer meg mest er at vi som trener og spiser normalt/sunt er de som skiller seg ut. Der er UNORMALT å bry seg om helsa. Er du feit, liker å spise sjokolade i lunsjen, og favorittaktiviteten er røyke og se tv: DA er du normal.

Har hatt mange diskusjoner der jeg har nevnt dette til mine uvitne venner, men alikevell: Jeg er unormal; jeg spiser jo sånn der proteiner og trener med de som boler...

Måtte bare sitere, da dette treffer spikeren rett på hodet. Jeg har nylig begynt å tatt trening og kosthold seriøst (endelig:LOL: ), og fått program+ streng diett. Min "beste" venninne fant så ut at hun ikke kunne henge med meg lenger fordi hun ville spise godteri?:huh: min mor sa at: nå kommer du til å bli tyngre, vet du det? o_O og min far.. vel.. da han fikk høre hvor jeg trener så sa han: Du vet det er bare bolere der?:facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlettetBruker3
En gutt i klassen jeg trodde hadde ganske god peiling på styrketrening overrasket meg litt i dag. Vi tok benkpress sammen i gymmen, og han reagerte veldig på at jeg spente meg opp. Mente at man må ha ryggen helt nede, OG at bena ikke skulle være i bakken, men plassert høyt på noe på hver side? "Det er sånn styrkeløftere gjør det." sa jeg. Da ble han litt snurt. Og så kom gymlæreren og sa jeg hadde bra teknikk. Enda mer snurt.

Ny gymtime, nye overraskelser. Samme gutten skulle vise hvordan man tok knebøy med en annen person på skuldrene som vekt. Jeg begynte nesten å gråte da jeg så hele klassen som presset rumpa ut, krummet ryggen og lente seg forover så mye de kunne. Man MÅ nemlig krumme ryggen under knebøy, selv om det "kanskje ser litt teit ut". Og skyve rumpa ut for å IKKE få knær over tær, det kan man nemlig få skader av. Og for alle del, IKKE gå lenger ned enn 90 grader.

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny gymtime, nye overraskelser. Samme gutten skulle vise hvordan man tok knebøy med en annen person på skuldrene som vekt. Jeg begynte nesten å gråte da jeg så hele klassen som presset rumpa ut, krummet ryggen og lente seg forover så mye de kunne. Man MÅ nemlig krumme ryggen under knebøy, selv om det "kanskje ser litt teit ut". Og skyve rumpa ut for å IKKE få knær over tær, det kan man nemlig få skader av. Og for alle del, IKKE gå lenger ned enn 90 grader.

:cry:

Verden er et fælt sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne som studerer bioteknologi forteller meg at det ikke er sunt å være "kroppsbygger" for da får man hjerteproblemer. Hun linker meg denne: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også -adressa.no

Jeg: Har du i det hele tatt LEST artikkelen? Det står at hjertet vokste på han som bruke ANABOLE STEREOIDER:

Hun: Hjertet er en muskel. Du kan ikke forvente at den ikke vokser på samme måte som andre muskler.

Jeg::facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får jeg ofte følelsen av at godt over snittet kunnskapsrike og opplyste mennesker henger på fitnessbloggen, mens resten av befolkningen stort sett er idioter? Tror Ola Nordmann burde begynne å lese jevnlig her inne.

Og bare for å tilføye noe til tråden. I lunchen på jobb. Gutt på 20-25år og sikkert 35% i fett% har nettopp spist opp maten sin. Tar seg ei stor svele med svelesmør og brunost. Tar seg ei til. Enda ei til. Og deretter ei fjerde hvor han sier: Det er viktig å ha noe å gå på før man skal på trening.

Jada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne som studerer bioteknologi forteller meg at det ikke er sunt å være "kroppsbygger" for da får man hjerteproblemer. Hun linker meg denne: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også -adressa.no

Jeg: Har du i det hele tatt LEST artikkelen? Det står at hjertet vokste på han som bruke ANABOLE STEREOIDER:

Hun: Hjertet er en muskel. Du kan ikke forvente at den ikke vokser på samme måte som andre muskler.

Jeg::facepalm:

Ja, dersom du trener den på samme måte som andre muskler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...