Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest SlettetBruker3

En gutt i klassen jeg trodde hadde ganske god peiling på styrketrening overrasket meg litt i dag. Vi tok benkpress sammen i gymmen, og han reagerte veldig på at jeg spente meg opp. Mente at man må ha ryggen helt nede, OG at bena ikke skulle være i bakken, men plassert høyt på noe på hver side? "Det er sånn styrkeløftere gjør det." sa jeg. Da ble han litt snurt. Og så kom gymlæreren og sa jeg hadde bra teknikk. Enda mer snurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepsi Max tar lenger tid å forbrenne en coca cola, siden pepsi max har kunstig søtning som tar lenger tid å forbrenne, ergo man blir feit av pepsi max. Var en lege eller helsesøster (husker ikke hva) som sa det til vennina mi her om dagen...

Helsesøster: trener du?

Meg: Jeg interesserer meg i styrkeløft.

Helsesøster: ååh, bruker du proteinpulver?

Meg: Ja, men bruker det bare etter trening.

Helsesøster: Det må du slutte med en gang, jeg har hatt flere ungdommer inne som har hatt masse kviser og brukt proteinpulver: Det er så masse farlige stoffer i pulveret så det burde du holde deg unna. Drikk heller YT etter trening.

Meg: ok.

Overrasker meg at fagfolk kommer med sånne påstander :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutrition FACTS:... | Facebook

Dette har holdt meg oppe til kl 6 om morran.

Verdt å lese, dere får dere en god latter.

OMG. Fra begge sider. Den ene siden skriver ting som er direkte feil, mens den andre siden skriver ting som er riktig i en viss kontekst, men åpenbart uten å ha en dypere forståelse for kroppens adapteringsmekanismer utover dette.

En slik diskusjon må bare bli bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ernæringsfysiolog Cathrine Borchsenius i Bramat.no mener imidlertid at ingen trenger tilskudd som protein.

- Uansett hvor mye man trener, så klarer man å få i seg det man behøver gjennom et vanlig kosthold. Kroppen klarer bare å benytte seg av en viss dose proteiner, resten kvitter vi oss med. Så de som tror de blir sterkere av det, tar feil, sier hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massage & Slim fra TV-Shop - forbrenn fett, og få en perfekt figur på nulltid!

Hemmeligheten bak Massage & Slim er de hundretalls kuler av Tourmaline® som masserer huden din og får deg til å miste flere centimeter rundt midjen.

Dette øker kroppstemperaturen på disse områdene, hvilket innebærer at din forbrenning øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlettetBruker3
protein er bare bra stort sett da men for mye protein blir til fett i kroppen! Fant det utsagnet på iform.no. Passer det inn her?

For mye protein omdannes til glukose og brukes som energi :) Hvis det totale energiinntaket ditt er for stort, lagres det som fett. Energi inn og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...