Jump to content

Fredrik Gyllensten

Members
  • Content Count

    419
  • Joined

  • Last visited

About Fredrik Gyllensten

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 05/02/1990

Contact Methods

  • Website URL
    http://fredarn.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det er ikke noe problem å kombinere slik du beskriver, så lenge du gjør vektløfingen først i økten Jeg har dog tro på en høy frekvens for godt trente personer, så om spørsmåler er å øke det toale antall økter i uka, så kan det være posotivt.
  2. I styrkeløft vil folk løfte til sine styrker, samt jobbe på å styrke svakhetene. Mange av de beste knebøyerne i verden løfter dog ganske knedominant, slik som f. eks Carl Yngvar. Svært, svært få gode styrkeløftere løfter som Mark Rippetoe anbefaler, selv i utstyrsfri løfting.
  3. Nakkepress med rykkgrep kan hjelpe på rykk, om press-styrken er en begrensende faktor for ditt rykk resultat Høyere reps-områder med kontrollert eksentrisk fra sitt-posisjon kan definitivt hjelpe på mobiliteten i sitt-posisjonen, ja!
  4. Det kan variere. Enkelte dager kjører man kanskje f. eks en rykk complex, andre dager kanskje man kjører både fulle rykk og en rykk complex. En complex vil likevel aldri erstatte rykk og støt treningen i stor grad, men kan sees på som et supplement som ofte brukes for å utvikle grunnstyrken.
  5. Complexer: Et undervurdert verktøy for å utvikle spesifikk styrke for vektløftere:
  6. Mengdetrening; spesifikk hypertrofitrening for vektløfting :cool:
  7. Frontbøy: http://instagram.com/p/npUrd1DTUG Støt complex: http://instagram.com/p/ntmEUqjTb- Btw: Mulig å "embedde" Insta videoer?
  8. Tenkte vi kunne lage en tråd hvor vi som konkurrerer i Vektløfting kan dele eksempler fra våre økter/dager, slik at folk kan se hvordan vi trener. Forklar gjerne kort om hvorfor du trener som du gjør, og videoer er selfølgelg gull: Min økt fra idag, 18/4/2014: Grunntreningsfase. Tung/med vektløfting + beinøkt. Mål: vedlikeholde styrke mens jeg går ned en vektklasse (fra -77 kg til -69 kg). Format: KG (x SETT) x REPS. Rykk: Dvs kroppsvekt oppvarming, dvs. oppvarming med stang, 40 x 3, 50 x 1, 60 x 1, 70 x 1, 78 x 1, 83 x 3, 88 x 4 x 2. 1 miss bak på 88 kg. Støt: Dvs. oppvarming med stang, 50 x 3, 70 x 1, 90 x 1, 100 x 1, 106 x 2, 113 x 4 x 2. Ingen miss. Vendinger: 103 x 4, 109 x 3, 115 x 2. Knebøy: 104 x 7, 121 x 6, 134 x 5, 138 x 4, 147 x 3 (1 miss), 147 x 1 (kun 1 min pause fra misset). Fronts Hold: 190 x 2 x 10 sek, 190 x 9 sek. Vertikal Frontbøy (sakte): 55 x 3 x 5. Gående utfall m/manualer: 70 (2x35) x 2 x 5. = Ca 2,5 timer. Video av beintreningen:
  9. Tror mange coacher kompenserer for manglende kunnskap om hypertrofi trening og et fornuftig SUNT kosthold (sunt betyr ikke bare muskelvekst), med gode kunnskaper om doping og "stacks"... BTW: Aner ikke noe om denne jenta eller coachen hennes, så dette er bare en generell oppfatning!
  10. Kan legge til litt mer om hvordan jeg utvikler teknikken. Eksempel: Gi kunden/deg selv 1, maks 2 utfordringer. F. eks "ta imot stangen med albuene opp i vendingen" og "samle deg fra splitten i overstøtet med framfoten først". 3reps. Klarer kunden oppgaven på alle tre førsøkene? -> Øk utfordringen! Enten mer vekt, eller en ny eller strengere teknisk utfordring. Klarer kunden nesten oppgaven på alle tre forsøkene? -> Gi de en ny sjanse. Klarer kunden ikke oppgaven på alle tre forsøkene? -> Gi en enklere utfordring. Enten mindre vekt, eller teknisk enklere utfordring.
  11. Ikke helt enig, jeg synes det er vanskelig å korrigere en teknisk feil med flere minutter pause mellom hver rep. For TEKNISK innlæring benytter jeg med mest av 2 - 4 reps. "Cluster" reps kan goså være et alternativ, altså kjøre singler med en kort pause (typ 10-60 sek) mellom hver rep. Da kan nok 10 reps fungere godt
×
×
  • Create New...