Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

KK slår et slag for planken! En god øvelse egentlig, men jeg var ikke klar over at rumpa skulle være så høyt til værs..o_O

http://www.kk.no/883859/plank-deg-til-strammere-mage

"RIKTIG TEKNIKK: Her viser KK.nos trenings- og kostholdsekspert Ina Garthe riktig og feil teknikk i forbindelse med en klassisk plankeøvelse, samt løft av bein."

mage%F8velser-%ABplank%BB+deg+til+strammere+mage.jpg?o=4173880&w=550&frame=0&ee=

Å herregud, you gotta be kidding me :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i klassen min sa at man MÅTTE trene intervaller før man trente styrke, og jeg bare "Nei, er du dum" liksom. Så sa han etterpå at intervaller bare var for toppidrettsutøvere. Han påsto også at man KUN trengte å ha god kondis/trene kondis hvis man gikk på ski/fotball osv :banghead::banghead::banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"PS: Det vil selvsagt være delte meninger om dette emnet"

Skremmer meg at de har 13k følgere på facebook med det kunnskapsnivået de besitter

Nå er det Chris Furnes og Kevin Mortensen som styrer denne siden om jeg ikke tar feil.

Chris Furnes har lagt ut bilder av seg selv hvor det viser at han aldri har tatt knebøy i hele sitt liv, og han tilber broscience.

Angående Kevin Mortensen så vet jeg ikke særlig mye om kunnskapsnivået, men han er jævlig sterk til å være 16. (200kg mark for noen måneder siden).

Men må si meg enig med deg, synes ikke at 16 åringer skal styre en side hvor folk kommer for å få tips angående helse og at 99% av fanbasen også er 16 åringer.

Kanskje det bare er meg men jeg irriterer meg grønn av personer som de. Nå skal det sies at blir lett irritert :whistle:

/end rant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninne som går på lavkarbo: Kroppen trenger ikke karbohydrater.

Meg: Jasså du, så det sier du... :pompous:

Venninne: Ja, det leste jeg på et lavkarboforum.

Det er korrekt at kroppen ikke trenger karbs. Den kan gjøre om fett til ketogener. Men ikke på "lavkarbo", da må man på CKD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt at kroppen ikke trenger karbs. Den kan gjøre om fett til ketogener. Men ikke på "lavkarbo", da må man på CKD

Du vil vel da gå inn i ketose, og kroppen tærer på viktige fettsyrer og muskulatur, så du trenger det ikek for å overleve, men du trenger karbohydrater for å fungere :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil vel da gå inn i ketose, og kroppen tærer på viktige fettsyrer og muskulatur, så du trenger det ikke for å overleve, men du trenger karbohydrater for å fungere :p

CKD er jo en ekstrem diett som ikke bør kjøres over lengre tid, og man må ha kunnskap om den om hva fett en skal ha i seg og ikke minst forholdet mellom fett og proteiner. Gjør man det riktig er det ikke noe som tilsier at det er skadelig.. De fleste kjører jo oppkarbing på slike dietter også.

men kroppen klarer seg uten karbs, så venninen din hadde "rett" selv om hun sikkert ikke har peiling så blir feil å henge henne ut her pga din egen uvitenhet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CKD er jo en ekstrem diett som ikke bør kjøres over lengre tid, og man må ha kunnskap om den om hva fett en skal ha i seg og ikke minst forholdet mellom fett og proteiner. Gjør man det riktig er det ikke noe som tilsier at det er skadelig.. De fleste kjører jo oppkarbing på slike dietter også.

men kroppen klarer seg uten karbs, så venninen din hadde "rett" selv om hun sikkert ikke har peiling så blir feil å henge henne ut her pga din egen uvitenhet ;)

Henger hun ikke ut. Synes fortsatt den er en dum ting å si når man ikke aner ka det vil si å leve totalt uten karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil vel da gå inn i ketose, og kroppen tærer på viktige fettsyrer og muskulatur, så du trenger det ikek for å overleve, men du trenger karbohydrater for å fungere :p

Hvor har du hentet din kunnskap om ketosetilstand? Du vet kanskje at ketose er en av kroppens muskelsparende funksjoner?

Sånn siden dette var det dummeste du har hørt mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er korrekt at kroppen ikke trenger karbs. Den kan gjøre om fett til ketogener. Men ikke på "lavkarbo", da må man på CKD

Du vil vel da gå inn i ketose, og kroppen tærer på viktige fettsyrer og muskulatur, så du trenger det ikek for å overleve, men du trenger karbohydrater for å fungere :p

CKD er jo en ekstrem diett som ikke bør kjøres over lengre tid, og man må ha kunnskap om den om hva fett en skal ha i seg og ikke minst forholdet mellom fett og proteiner. Gjør man det riktig er det ikke noe som tilsier at det er skadelig.. De fleste kjører jo oppkarbing på slike dietter også.

men kroppen klarer seg uten karbs, så venninen din hadde "rett" selv om hun sikkert ikke har peiling så blir feil å henge henne ut her pga din egen uvitenhet ;)

Det er sånne ting som det her som skaper disse feilaktige mytene om å spise færre og/eller mindre karbs :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du hentet din kunnskap om ketosetilstand? Du vet kanskje at ketose er en av kroppens muskelsparende funksjoner?

Sånn siden dette var det dummeste du har hørt mener jeg...

Mulig jeg er litt dårlig å formulere meg, men mente altså at kroppen går i en ketosetilstand Og vil etterhvert måtte omforme protein til fett for å hente energi fra noe, mente ikke at ketose bryter ned proteiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt dårlig å formulere meg, men mente altså at kroppen går i en ketosetilstand Og vil etterhvert måtte omforme protein til fett for å hente energi fra noe, mente ikke at ketose bryter ned proteiner :)

Det var ikke poenget mitt. Du går i ketose for å UNNGÅ å bryte ned muskelprotein. Det er dermed en proteinsparende mekanisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt at kroppen ikke trenger karbs. Den kan gjøre om fett til ketogener. Men ikke på "lavkarbo", da må man på CKD

Trudde at CKD stod for "cyclical ketogenic diet"? ;)

Altså der man har en carb up dag etter et bestemt tidsintervall, kontra et vanlig keto diett der man unngår carbs hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde at CKD stod for "cyclical ketogenic diet"? ;)

Altså der man har en carb up dag etter et bestemt tidsintervall, kontra et vanlig keto diett der man unngår carbs hele tiden.

Ja det gjør det, der for jeg også skrev at en karber opp . er uansett ikke poenget.

Poenget er at man ikke Må spise karbs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...