Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Håper dette var tull (dette er ikke noe problem, selv om det kan skje ved sterk varmebehandling som grilling eller ultrapasteurisering) :)

Jeg elsker kommentarfeltet hennes. Fult av paranoide tullinger. "Utrolig kult at du tør å snakke store firmaer midt i mot!"

Ja, det er farlig det. Tine har utrenskingstropper som rykker ut. :D LOOOOOOOOOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker kommentarfeltet hennes. Fult av paranoide tullinger. "Utrolig kult at du tør å snakke store firmaer midt i mot!"

Ja, det er farlig det. Tine har utrenskingstropper som rykker ut. :D LOOOOOOOOOL

Jepp, og de som spør om dokumentasjon på påstandene (det er jo en referanseliste lang som et vondt år, både mercola og realmilk.org), blir med en gang beskyldt for å være hjernevasket, jobbe for Tine, være sponset av legemiddelindustrien eller lignende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har nylig gått til anskaffelse av denne fantastiske boken: Clean & Lean Diet: 14 Days to Your Best-ever Body with foreword by Elle Macpherson: Amazon.co.uk: Elle Macpherson, James Duigan: Books

Hun er nå sevrklært kostholdsekspert, så jeg har fått masse nyttige råd:

1. Toksiner blokkerer vekttap. Du må ALDRI spise noe som inneholder toksiner.

2. Sprøytemidler er toksiner. Du blir feit av frukt og grønnsaker som ikke er økologiske.

3. Koffein er et toksin. Du blir feit av å drikke kaffe. Men du bør drikke minst 4 kopper grønn te om dagen.

(jeg påpekte at grønn te faktisk inneholder koffein, men det mente hun var helt feil)

4. Cottage cheese består av over 90% sukker. Du bør heller spise geitost (økologisk selvfølgelig!)

...også må man kjøpe masse kosttilskudd fra forfatteren av boken selvfølgelig. Alle andre kosttilskudd inneholder nemlig toksiner!

For øvrig er det ikke en eneste kildehenvisning i hele boken, men masse fine bilder av en 100% toksin-fri Elle MacPherson da, så det er vel nok bevis tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har nylig gått til anskaffelse av denne fantastiske boken: Clean & Lean Diet: 14 Days to Your Best-ever Body with foreword by Elle Macpherson: Amazon.co.uk: Elle Macpherson, James Duigan: Books

Hun er nå sevrklært kostholdsekspert, så jeg har fått masse nyttige råd:

1. Toksiner blokkerer vekttap. Du må ALDRI spise noe som inneholder toksiner.

2. Sprøytemidler er toksiner. Du blir feit av frukt og grønnsaker som ikke er økologiske.

3. Koffein er et toksin. Du blir feit av å drikke kaffe. Men du bør drikke minst 4 kopper grønn te om dagen.

(jeg påpekte at grønn te faktisk inneholder koffein, men det mente hun var helt feil)

4. Cottage cheese består av over 90% sukker. Du bør heller spise geitost (økologisk selvfølgelig!)

...også må man kjøpe masse kosttilskudd fra forfatteren av boken selvfølgelig. Alle andre kosttilskudd inneholder nemlig toksiner!

For øvrig er det ikke en eneste kildehenvisning i hele boken, men masse fine bilder av en 100% toksin-fri Elle MacPherson da, så det er vel nok bevis tenker jeg.

Du mener eks-venninne? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig. Også morsomt at hun nekter å ta til seg forskning gjort av "produsenter", mens artikler skrevet av motstandere av pasteurisert/homogenisert melk er helt i orden. Sense it makes none. Tok også en titt på disse referansene hun støtter seg på, og duverden... at noen i det hele tatt klarer å trekke konklusjoner ut i fra noe såpass svakt krever en vilje og en fantasi jeg ikke har sett maken til. Det skumle er at folk tror på henne og deler konspirasjonsteorien som om det skulle vært fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan stemme til en viss grad, hvis du slanker deg MYE, kan det hopes opp i systemet og en liten stund få vektnedgangent til å stagnere.

Jeg vil si at påstanden er vel fortsatt mer feil enn riktig. I tillegg opererer ikke boken med noen klar definisjon på "toksin", og referer ikke til kilder. Halv-sannheter er like ille som usannheter synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og ikke bare fruktosen:

Dette sitatet vant kommentarfeltet for min del.

Facepalm award!

Enhver gjøk med litt kunnskap om farmakologi og fysiologi (og knapt det engang) skjønner jo at legemidler kan være skadelige for kroppen - men til og med vann kan jo være dødelig bare man drikker nok i løpet av kort nok tid.

Kunne vært gøy å slenge denne her inn i kommentarfeltet og se om de biter på: Ban Dihydrogen Monoxide Petition

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...