Jump to content

Ikkelitago

Members
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

  1. Jeg er jo veganer så da sier det seg selv at det er mye jeg ikke spiser! Men ting jeg ikke spiser/drikker fordi det er æsj: -Det meste av alkoholholdige drikker, spesielt øl og rødvin -Kaffe -Farris - Rå tomat (cherrytomat går bra) - Walden farms dipper (sirupene er gode)
  2. Tenkte også siden mange anbefaler 1,5-2 gr pr kg kroppsvekt noe jeg tviler på jeg får i meg. Er nok mer rundt 1 gr pr kg. Vil jo at treningen min skal ha så god effekt son mulig, så burde jeg fokusere mer på proteininntak ? Eller er det at jeg øker i styrke et tegn på at jeg får i meg nok allerede?
  3. Er ikke det at deg er noe problem for meg å få i meg protein sånn egentlig, men om jeg skal dytte i meg enda mer mat enn alle oppskriftene jeg går igjennom blir det litt mye kcal. Men regner mer at jeg ikke har noen mangel siden jeg øker i styrke og ikke har noen av de symptomene som nevnes
  4. Jeg er veganer så det er nok ikke aktuelt men har bestilt en high protein kokebok. Det jeg lurer mest på er vel det om jeg burde merket det på kroppen om jeg fikk i meg for lite ? Om jeg ikke ville øke i styrke feks.
  5. Jeg har en hobby som er å kjøpe kokebøker og gå gjennom den og lage alle tingene inni. Jeg går altså kategorisk gjennom de og lager alle oppskriftene. Jeg spiser så og si ingenting annet en det jeg lager ved "gjennomgangen" av kokebøkene. MEN de fleste oppskriftene er veldig karbobaserte, og jeg er litt usikker på om jeg kanskje får i meg litt lite protein pga dette. Det jeg egentlig lurer på er om jeg vil merke det på kroppen om jeg spiser for lite protein? Øker i styrke, men ikke nødvendigvis i volum.
  6. Som vegetarianer er egentlig den eneste du bør passe på at du ikke bare kutter ut kjøttet, men bytter det ut med en annen proteinkilde Gode vegetabilske proteinkilder er soya (tofu, seitan, soyabønner, soyamelk osv osv), linser, bønner, fullkorn generelt, erter ect. Synes det er flott at du vil bli vegetarianer er veganer selv, og det er 0 problem ift både helse og kost.
  7. Underarmer og hendene Hendene bør være krafitige og ha synlige blodårer, og undearmene kan gjerne være litt definerte. Synes en del av de bildene som er postet her er menn med litt mye muskler for min smak.
  8. Linfrø knekkebrød med hjemmelagt banan og sjokopålegg! Yum! +
  9. I dag spiste jeg 2 hjemmelagde energibarer (lagd av cashew, havregryn, dadler, sukrin gold, kokosolje, gresskarkjerner og sesamfrø) + 1 banan
  10. Kikertmel-omelett med velami, minimais, paprika og lollosalat + 1/4 vannmelon
  11. Jeg har ridd siden jeg var liten og har flat og liten rompe.. Har i alle fall ikke fått den fordelen med ridninga
  12. Jeg spiser også like mye frukt som deg hver dag Blir heller ikke dårlig i magen, har aldri blitt det av frukt.
  13. Så lenge det ikke blir for mange kcal er det ingen problem. Kos deg med frukta
  14. Jeg har så og si aldri drukket melk i livet mitt(og spist veldig lite melkeprodukter), men har aldri hatt noe problem med kalsium. Er veganer nå, og fortsatt ikke noe problem med kalsiumen. Tror jeg har sterkere ben enn gjennomsnittet faktisk, som liten falt jeg mange meter ned fra trær, lekestativ, hester, verandaen (!), og har aldri brukket et eneste ben
×
×
  • Create New...