Gå til innhold

Det du IKKE spiser


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvorfor ikke sylteagurk på diett?? Er ikke mer enn ca 40 kcal per 100g jo

Kan godt være jeg kunne ha spist det tidligere, men uansett er det jo ikke godt til noe av den maten jeg har hatt på dietten. :p

Det er ikke alltid det kommer ann på kcal, liksåmye hva det inneholder ellers. Men jeg klarer meg noen uker til uten, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Laks: Har prøvd å like det flere ganger, men den gang ei

- Sushi

- Blåskjell og annet som ligner på det

- Vanlig sennep

- Koteletter/biff av lam/sau og okse

- Vilt som hjort og rein

- Rype og and

- Kaffe og øl: Aldri fått smaken på det

Huff, jeg er kresen i matveien, men jeg spiser masse nå som jeg ikke gjorde før, så det er mulig å endre smak heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks

Mat som på ett eller annet tidspunkt har sagt "Bæ"

Brød med ting i (hele frø og sånn)

Sjokolade med ting i (mint går bra, og karamell hvis det er smil, og selvfølgelig sjokolade med sjokolade inni)

Elg (sorry mamma, men det er sant)

Øl!

Reker. Reker er bare æsj.

Smalahove- aldri smakt, men herrejemini noe så ekkelt! Men igjen- det går under kategorien Bæ-mat

Og mest sannsynlig mer jeg ikke kommer på akkurat nå... Jeg er nok ganske kresen, men har forbedret meg svært mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pasta - (veeeeldig skjeldent hvertfall. Av samme grunn som mange andre her).

Ferdigpizza og andre ferdigprodukter

Loff

Majones

Fiskeboller

Pølser

Storfekjøtt - det meste ihvertfall

Øl

Sukkerholdig brus og saft

- Prøver og spise reine produkter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke liker oliven her? Det finnes mange typer oliven, og de kan smake ganske forskjellig, akkurat som high-end olivenoljer. Manzanilla er den beste spiseoliven synes jeg, men det kan være verdt å prøve ut noen forskjellige for å finne den du liker.

Ang ting jeg ikke spiser:

- Smalahove

- Østers

- Blodpudding

- Ål

- Snegler

Er på vei til å kutte ut det meste av kornprodukter og alt med hvitt sukker i. Ellers rimelig altetende (tror jeg), men har begynt å kikke litt nøyere på innholdsfortegnelser. Utrolig mye utblandet drittmat å få kjøpt, men det er vel konsekvensen av "First Price" og dess like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang ting jeg ikke spiser:

- Smalahove

- Ål

- Snegler

Det "må" da være pga utseendet?

For snegler er jo fantastisk digg, og smalahove er jo noe av det beste vi har her til lands. Ål er jo, smaksmessig ikke så langt fra abbor (syns jeg, da).. så der ser jeg ikke at det er smaken som skal være veldig rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "må" da være pga utseendet?

For snegler er jo fantastisk digg, og smalahove er jo noe av det beste vi har her til lands. Ål er jo, smaksmessig ikke så langt fra abbor (syns jeg, da).. så der ser jeg ikke at det er smaken som skal være veldig rar.

Har dessverre ikke smakt ål , snegler eller smalahove enda, men jeg kjenner godt til fenomenet antropomorfisering av mat, det at man ikke kan spise f.eks lever fordi man har en selv, eller at man ikke vil spise ting som man ser hva er. Absolutt synd at slikt forekommer, men det er nå blitt litt slik når man lever i et samfunn hvor man er såpass langt unna der maten vår blir produsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...