Gå til innhold

Synuls

Medlemmer
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Det er vel ikke vitenskapelig bevist hva hold kommer av, men etter noen år med friidrett har jeg erfart at det hjelper å være obs på pusten. Prøv å pust godt, og gjerne overdriv, med magen. Dersom du "puster med skuldrene" vil du lettere få hold. En ujevnt pust vil også påvirke dette, så snakking prøv å unngå snakking. Altså: en jevn og god pust helt fra magen har hulpet de fleste jeg vet om.
  2. Har du fått satt opp kostholdsplanen av noen med utdanning/erfaring? Jeg ville faktisk ha spist litt mer hadde jeg vært deg, kanskje lagt meg på 17-1800 kcal. Forslag: ei eple og litt mandler før trening, proteinshake + riskaker etter trening, og litt bær sammen med kesamen. Jeg ville ha lagt meg på mer fordi da er det lettere å bygge muskler samtidig som du går ned i fettprosent. Dersom du ligger altfor lavt på kaloriene så vil kroppen tro at du faster og sette seg i "sparemodus". Vektnedgang tar tid, så vær tålmodig.
  3. Oioioi, du må spise mer! Du kan ikke forvente at du som mann kan beholde muskelmassen med så lite mat. Dette er mindre kalorier enn det damene bruker de siste og hardeste ukene før fitnesskonkurranse. Dersom du spiser så lite vil kroppen sette seg i et "sparemodus" der kroppen holder igjen på fettet og forbrenningen. Vil også si som de over: proteinpulver er ikke et måltid i seg selv. Når jeg starter på konkdiett har jeg i snitt 1800-1900 kcal per dag - og jeg er bare 158 høy og 55 kg! Håper du innser hvor lite mat du egentlig spiser.
  4. Synuls

    Dere fitnessjentene

    Det er vel svært få som stiller i fitness som betegner seg selv som "for stor". Og dersom de blir det velger de enten å gå opp en klasse som f.eks fra bikini til body fitness, eller så gjør de som Astrid sier: slutter å øke. Det å trene uten å kunne øke noe særlig vil jo fort gå utover motivasjonen, så det er vel noe de fleste unngår.
  5. Leste du egentlig artikkelen jeg la ut? Jeg kommer fortsatt til å velge å vaske/skylle kjøttdeigen. Dette er ikke noe nytt fenomen, så for dere som er så overrasket; prøv å google det å se hva dere finner i stede for å hakke ned på mitt matvalg. Jeg vil heller ha fettkilden min fra noe annet enn kjøttdeig.
  6. - Fiskekaker, kjøttpudding, fiskeboller, speilegg - generelt alt som har en puddingaktig konsistens.
  7. Karbonadedeigen er jo nesten dobbel pris, så for en fattig student er det egentlig ikke noe alternativ. Siden vi allerede er inne på fitnessbloggen så kan jeg jo referere til en av deres artikler: http://fitnessbloggen.no/gjor-kjottdeig-til-en-mager-proteinkilde/
  8. Tror nok jeg fortsetter å skylle kjøttdeigen
  9. Gammel tråd, men jeg spør likevel. Hva med kjøttdeig? jeg steker kjøttdeigen, for så å skylle den for vann og fett halvveis i steketiden. En pakke med 400 gr kjøttdeig blir til 200-220 gr. For meg som skal ha 150 gr kjøtt blir dette veldig betydelig i hvor stor mengde jeg skal spise.
  10. Skal ei uke til Alanya i sommer. Bestilte all inclusive slik at jeg kan velge selv hva jeg spiser, og det er et ok treningsrom på hotellet (har også sjekket mulighetene for å trene på et gym der). Syns det er utrolig godt å ligge på solsenga med god samvittighet overfor trening og kosthold.
×
×
  • Opprett ny...