Gå til innhold

Til dere gutta.... Om jenter.


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Det var bare en noe nøytral observasjon etter å ha lest innleggene, men det er synd du må gå i forsvarsposisjon så tidlig. Ingen forum er komplett uten white knights som deg.

Whatever.

:)

Som, av deg, utnevnt white knight så er det vel forventet at jeg er i konstant forsvarsposisjon...?

Jezzz.. Du roter det visst litt til.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vil jeg få skikkelige, ærlige svar her. DIN mening!

1. Er personlighet virkelig det viktigste på ei jente eller er det bare romantisk bullshit?

2. Er normalvektige jenter på diett på jakt etter perfekt sommerkropp (cardio + 1500 kalorier ala Victorias secret-modeller) hot or not?

3. Er det virkelig tøft med sterke jenter, eller vil dere helst hatt styrkerommet for dere selv?

Svar på alle eller en. Jeg er supernysgjerrig, håper på svar!

,

1. Personlighet er faktisk utrolig viktig, det ekke noe forbanna klisje for min del....skjønnhet starter innenfra og stråler ut og alt det der....:happy:

2. Jenter skal ha kvinnelige former og jeg syntes det er greit at formen ikke er såpass skarp at man risikerer og skjære seg på kantene:eek:

3. Sterke jenter er det flotteste og kuleste som fins! Jeg blir helt varm i hjerterota når jeg ser jenter som lasser på vekter og kjører A2G-bøy , herjer i benken og leiker med marken!

Vi trenger sterke jenter , når altfor mange av gutta gror fast i chestpressen fra mandag-søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange sider om det samme til at jeg leste alt, så sikkert noen som har akkurat de samme svarene som meg, men:

1. Personlighet > Utseendet. Joda, det er utseendet som fanger interessen, og om man kun er på byen så går man nødvendigvis ikke etter de man tror er kjærestepotensialet. Men for at jeg virkelig skal fatte interesse for ei jente så bør hun ha noe mer. Humor er også ekstremt viktig, samt hun må være kjapp. Ingenting er verre enn trege folk, dette gjelder både gutter og jenter. Folk som hverken forstår ironi eller sarkasme er dødsslitsomt og jeg kunne aldri vært sammen med noen som ikke tar sånt. Andre kvaliteter jeg liker i jenter er god smak i bøker, tv-serier og filmer etc. Jenter som kun ser DH og kun ser de nyeste romkom'sa med Reese Witherspoon er sjeldent noe for meg.

2. De kan være hot'e selvfølgelig - hadde ikke hatt noe i mot Nina Agdal f.eks. Men om de er sykelig opptatt av det samt er av typen "kan kun spise 3 salatblader og litt dressing" så blir det uhot.

3. Jeg syns det er tøfft. Har jenta god bøyteknikk så er det et definitivt pluss i boka. Så absolutt et pluss om de løfter vekter på styrkerommet og ikke bare går på bodypump & zumba. Men om vi begynner å snakke bulk/cut samt hypertrofiprogrammer og så mye CC at det ikke er plass til pils i kjøleskapet så blir det for mye igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg få skikkelige, ærlige svar her. DIN mening!

1. Er personlighet virkelig det viktigste på ei jente eller er det bare romantisk bullshit?

2. Er normalvektige jenter på diett på jakt etter perfekt sommerkropp (cardio + 1500 kalorier ala Victorias secret-modeller) hot or not?

3. Er det virkelig tøft med sterke jenter, eller vil dere helst hatt styrkerommet for dere selv?

Svar på alle eller en. Jeg er supernysgjerrig, håper på svar!

1. En blanding. I et langvarig forhold så er personlighet veldig viktig. Som en eller annen sa her tidligere "jeg må kunne ta hun med til bestemor uten å skamme meg". Men forholdet varer heller ikke dersom jeg ikke blir tiltrukket av henne.

2. Jeg liker generelt sett ikke "modeller". De er for tynne. Nå snakker jeg om top-model jenter og typiske "cat-walk" personer. Jenter skal være trent, men uten at musklene tyter frem. Jenter man finner på denne siden; The Real Man page, er stort sett sånn "de skal være". Og jeg skjønner jo at disse bildene er photoshoppet også..

3. Sterke jenter er bare bra, men jeg liker helst å være sterkere enn kjæresten. Så sterke jenter fører til at jeg må steppe up min egen trening. God motivasjon da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Første intrykke er ikke personligheten, men utsende mer spesifikk smil/øyne og sef rumpe :p, men vist eg kjenner hun da er de en STOOR fordel med fin personlighet, det eg vil si er det viktigeste!

2. Tynne damer er laaaaangt i fra så fint som normal størrelse.

3. Er fint med ok veltrente jenter, men muskler på damer er ikke så fint. feks Six-pack. Kunne godt hatt treningsrommet for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg få skikkelige, ærlige svar her. DIN mening!

1. Er personlighet virkelig det viktigste på ei jente eller er det bare romantisk bullshit?

2. Er normalvektige jenter på diett på jakt etter perfekt sommerkropp (cardio + 1500 kalorier ala Victorias secret-modeller) hot or not?

3. Er det virkelig tøft med sterke jenter, eller vil dere helst hatt styrkerommet for dere selv?

Svar på alle eller en. Jeg er supernysgjerrig, håper på svar!

1. Mennesket (menn) vurderer hvorvidt en jente er attraktiv på millisekunder. Personlighet har ingen betydning i intiell attraksjon. Dersom det skulle utvikl seg til mer enn en seksuell relasjon vil personlighet bli delaktig i avgjørelsen om romantisk forpliktelse (forelskelse og "kjærlighet" vil prege ens syn betydelig). :cat:

2. Superduperhot. Hardbody Girls, Fitness Babes and Girls With Muscle. :X3:

3. Sterke jenter er attraktivt og estetisk tilfredsstillende. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg få skikkelige, ærlige svar her. DIN mening!

1. Er personlighet virkelig det viktigste på ei jente eller er det bare romantisk bullshit?

2. Er normalvektige jenter på diett på jakt etter perfekt sommerkropp (cardio + 1500 kalorier ala Victorias secret-modeller) hot or not?

3. Er det virkelig tøft med sterke jenter, eller vil dere helst hatt styrkerommet for dere selv?

Svar på alle eller en. Jeg er supernysgjerrig, håper på svar!

Dette varierer jo mye fra person til person, men MIN mening er:

1. Det er veldig viktig med personlighet. Jeg kunne aldri vært sammen med en drit pen dame som hadde en forferdelig personlighet. Samtidig ville jeg nok heller aldri tatt initiativ ovenfor en dame jeg ikke syntes var noe pen, selvom hun sikkert hadde en kjempe bra personlighet. Så en kombinasjon er fint. En kombinasjon hvor jeg nok ville godtatt at personlighet kompenserte for litt utseendet også.

2. Selv foretrekker jeg former. Modeller er alt for tynne for min del. Men ville heller hatt en fit jente, enn radmager.

3. Ingen problemer med jenter som trener.. syns det er bra at de trener på lik linje som gutta, men om de blir helt ripped og på størrelse med oss gutta, så er ikke det min smak i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de gutta ikke har plass til mer enn ei stjerne som får skinne i forholdet sitt? :D - Greit å være den fineste liksom, med ei jente som er takknemlig for å være hans? - Ser endel sånne rundt omkring ja :p

Har ingenting med det å gjøre. Faktisk er det der en ganske erketypisk og småkvalm holdning kvinner har ovenfor kvinner, på lik linje med at "horesminke" og "horeklær" gjør at ei dame har dårlig selvtillit og søker mannlig bekreftelse på egenverd.

Menn tenner på helt andre ting hos kvinner enn kvinner tror vi tenner på. HELT andre ting. Litt overdreven øyesminke, såkalt "horesminke", kan faktisk være enormt sexy. Ei fin rumpe i ei slack joggebukse kan også være enormt sexy, for har dama sprettrumpe i joggebukse er det av egen fortjeneste, ikke takket være buksa. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tjener fortsatt best her i Norge. Og dette kommer blant annet av at kvinne velger yrker som ikke krever så mye av tiden. Dette er pga familielivet. Skal man ha familie så er det vanskelig å kunne ha en lederstilling f. eks og ha en familie. Kvinner dominerer lavtlønnede yrker.

Når det kommer til sykemelding så er dette komplekst. Men mye har med den totale belastningen. En kvinne skal ta seg av hjemmet og være på jobb (for mannen tar ikke mer ansvar i hjemmet).

Har ikke lest ferdig tråden ennå, men denne måtte jeg svare på, for den type argumentasjon gjør meg oppriktig opprørt.

Mannen tjener mest i Norge? Ja, selvsagt. Mener du at barnehagetanter skal tjene det samme som ingeniører? At hjelpepleiere skal tjene det samme som kirurger? At renholdspersonell skal tjene det samme som arkitekter? Selvsagt er barnehagetanter, hjelpepleiere, og renholdere -typiske kvinneyrker- viktige, faktisk helt uunnværlige, i samfunnet. Det betyr alikevel ikke at en stilling i et sikt yrke forutsetter samme utdanningsløp eller -kostnad, samme kompetansenivå, samme ansvarsmengde, eller samme arbeidspress eller -mengde.

Det er likelønn i Norge. Kvinner har akkurat samme mulighet til å utdanne seg til et høytlønnet yrke og akkurat samme mulighet til å få jobb innen det utdannelsen gir rom for. Selvsagt finnes det sikkert noen idiotiske gamle sjåvinistsjefer der ute, men markedsteori (som du nevner) vil effektivt sørge for at mennesker som taper bedriftens penger fordi de velger bort dem med best kompetanse grunnet ting som kjønn eller hudfarge skvises ut. En kvinne kan altså ikke velge å jobbe i barnehage fordi hun synes det virker koselig, for så å klage på at mannen som brukte et tiår på å bli en medisinsk spesialist tjener mer. Hun hadde tjent akkurat det samme med samme utdanningsløp og ambisjon.

Forøvrig lurer jeg på hvor du har oppfattningen rundt at kvinner belastes så tungt at de blir mer sykemeldte enn menn fra? En kvinne skal ingen ting, det er en av tingene mange reagerer på. En kvinne kan velge å jobbe i en lavtlønnet jobb eller være hjemmeværende, såfremt mannens inntekt er tilstrekkelig. Om kvinnen som så ofte er tilfelle jobber deltid mens mannen jobber heltid+overtid er det vel jaggu rettferdig at ikke begge skal bidra på lik linje også på hjemmefronten?

Nei ærlig talt. I Norge er ikke kjønn i seg selv et hinder for hverken utdannelse eller yrkesvalg, ei heller for klatring på karriærestigen. Det er heller ingenting som tilsier at kvinner må "stelle hjemme", noe jeg personlig ikke har sett utenfor hjemmene til mine gamle besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Er personlighet virkelig det viktigste på ei jente eller er det bare romantisk bullshit?

Både ja og nei. Utseende spiller en viktig rolle da alle har sine preferanser. Det er sjelden jeg faller for en jente som ikke er innenfor de preferansene av hva jeg liker. Så justerer det seg avhengig av personlighet. Jo mer vi har til felles og desto bedre samtalene våre er, jo penere blir dama også, det er nesten litt magisk. Utseende er jo en interessevekker selv om det ofte har hendt at noen jeg i utgangspunktet ikke tenkte på som fin plutselig blei det fordi hun er sykt kul. Men det bunner jo ofte ut til at jo bedre du har det med deg selv, jo mer stråler du og i alle fall jeg finner de strålende attraktive.

2. Er normalvektige jenter på diett på jakt etter perfekt sommerkropp (cardio + 1500 kalorier ala Victorias secret-modeller) hot or not?

Ja, men hun kan være så digg hun bare vil...er hun kjip og trist og dum så blir det ikke noe langvarig forhold :p

3. Er det virkelig tøft med sterke jenter, eller vil dere helst hatt styrkerommet for dere selv?

Hva definerer du som sterk jente? Er bare bra med jenter som trener styrke, det er nydelig vakkert...så lenge de ikke spiser testo til middag og ser ut som Arnold S i primetime så er det tøft.

Styrkerommet må deles. Jenta kan jo trenge spot på knebøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest ferdig tråden ennå, men denne måtte jeg svare på, for den type argumentasjon gjør meg oppriktig opprørt.

Mannen tjener mest i Norge? Ja, selvsagt. Mener du at barnehagetanter skal tjene det samme som ingeniører? At hjelpepleiere skal tjene det samme som kirurger? At renholdspersonell skal tjene det samme som arkitekter? Selvsagt er barnehagetanter, hjelpepleiere, og renholdere -typiske kvinneyrker- viktige, faktisk helt uunnværlige, i samfunnet. Det betyr alikevel ikke at en stilling i et sikt yrke forutsetter samme utdanningsløp eller -kostnad, samme kompetansenivå, samme ansvarsmengde, eller samme arbeidspress eller -mengde.

Det er likelønn i Norge. Kvinner har akkurat samme mulighet til å utdanne seg til et høytlønnet yrke og akkurat samme mulighet til å få jobb innen det utdannelsen gir rom for. Selvsagt finnes det sikkert noen idiotiske gamle sjåvinistsjefer der ute, men markedsteori (som du nevner) vil effektivt sørge for at mennesker som taper bedriftens penger fordi de velger bort dem med best kompetanse grunnet ting som kjønn eller hudfarge skvises ut. En kvinne kan altså ikke velge å jobbe i barnehage fordi hun synes det virker koselig, for så å klage på at mannen som brukte et tiår på å bli en medisinsk spesialist tjener mer. Hun hadde tjent akkurat det samme med samme utdanningsløp og ambisjon.

Forøvrig lurer jeg på hvor du har oppfattningen rundt at kvinner belastes så tungt at de blir mer sykemeldte enn menn fra? En kvinne skal ingen ting, det er en av tingene mange reagerer på. En kvinne kan velge å jobbe i en lavtlønnet jobb eller være hjemmeværende, såfremt mannens inntekt er tilstrekkelig. Om kvinnen som så ofte er tilfelle jobber deltid mens mannen jobber heltid+overtid er det vel jaggu rettferdig at ikke begge skal bidra på lik linje også på hjemmefronten?

Nei ærlig talt. I Norge er ikke kjønn i seg selv et hinder for hverken utdannelse eller yrkesvalg, ei heller for klatring på karriærestigen. Det er heller ingenting som tilsier at kvinner må "stelle hjemme", noe jeg personlig ikke har sett utenfor hjemmene til mine gamle besteforeldre.

Les hele tråden før du kommenterer.

Har sagt det er likelønn. At kvinner velger yrke både pga prioritering og hva de interesserer seg for (disse er ofte lavtlønnet og det har mye med utdanning osv. som du nevner). Og nei, mener ikke at sykepleiere skal tjene like mye som ingeniører. Poenget mitt er bare at mannen tjener fortsatt mest (lønnsnivå forskjell mellom kvinne og mann).

70 % av langtidsfraværet i Norge skyldes skader i muskel og skjelettet, og psykiske lidelser. Dette ser man har en stor relasjon med endret totalbelastning. Dette gjelder da blant annet at kvinnen belastes mer enn før pga hjem og jobb.

Så derfor kan jeg si det. Det er ikke bare den faktoren, men det er en av dem (jeg har nevt andre faktorer i et annet innlegg). Mange kvinner jobber fulltid og får ikke så mye hjelp hjemme.

Det er ingenting som tilsier at kvinnen må stelle hjemmet, men fortsatt så er det flest kvinner som gjør det. Dette er jo avhengig av flere faktorer.

Jeg har ikke sagt at kjønn er noen hindring. Har sagt hvordan det er i Norge, jeg har også sagt at vi ser stadig mer resultater av likestillingsprossen vi har hat i Norge, slik som at flere velger høytlønnede yrker.

Noe mer du lurer på eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hele tråden før du kommenterer.

70 % av langtidsfraværet i Norge skyldes skader i muskel og skjelettet, og psykiske lidelser. Dette ser man har en stor relasjon med endret totalbelastning. Dette gjelder da blant annet at kvinnen belastes mer enn før pga hjem og jobb.

Så derfor kan jeg si det. Det er ikke bare den faktoren, men det er en av dem (jeg har nevt andre faktorer i et annet innlegg). Mange kvinner jobber fulltid og får ikke så mye hjelp hjemme.

I dette avsnittet føler jeg du er på tynn is....

Dette med muskel og skjelett, samt psykiske lidelser - er det noe som kun rammer kvinner?

Eller er det muligens slik at menn "biter i seg både smerter og lidelser" og blir stående i jobben?

Kanskje det er en av grunnene til at menn dør lenge før kvinner?

At kvinner ikke får så mye hjelp hjemme... Er det riktig da? Kanskje kvinner skaper seg flere arbeidsoppgaver enn nødvendig? Nye gardiner, rydde i klesskap, vaske på kott, blomsteroppsatser og Gud vet hva... Det blir som med menn som må vokse og bone bilen tre ganger i året. Er det nødvendig da? Jepp - for ham er det kanskje det, men for bilen sin del spiller det ingen rolle. Den virker jo likevel. Det er forskjell på nyttig hjemmearbeid og hobby.

Jeg vet ikke, men tviler på om det er helt hold i påstandene, og implikasjonene av dem, i det avsnittet jeg har sitert deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette avsnittet føler jeg du er på tynn is....

Dette med muskel og skjelett, samt psykiske lidelser - er det noe som kun rammer kvinner?

Eller er det muligens slik at menn "biter i seg både smerter og lidelser" og blir stående i jobben?

Kanskje det er en av grunnene til at menn dør lenge før kvinner?

At kvinner ikke får så mye hjelp hjemme... Er det riktig da? Kanskje kvinner skaper seg flere arbeidsoppgaver enn nødvendig? Nye gardiner, rydde i klesskap, vaske på kott, blomsteroppsatser og Gud vet hva... Det blir som med menn som må vokse og bone bilen tre ganger i året. Er det nødvendig da? Jepp - for ham er det kanskje det, men for bilen sin del spiller det ingen rolle. Den virker jo likevel. Det er forskjell på nyttig hjemmearbeid og hobby.

Jeg vet ikke, men tviler på om det er helt hold i påstandene, og implikasjonene av dem, i det avsnittet jeg har sitert deg på.

Sånn som jeg har forstått det på det jeg har lest om psykosomatiske lidelser er det vel en god del flere prosent kvinner som har det - så akkurat det med muskel/skjelett og psykiske lidelser kan jo godt være det er mer av blant kvinner siden det er mer psykosomatisk. Så også et program på tv om hypokondere og der var det også flest kvinner. Men må sies at jeg ikke har noen vanntette referanser her, er bare ting jeg har plukket opp her og der som ikke nødvendigvis stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette avsnittet føler jeg du er på tynn is....

Dette med muskel og skjelett, samt psykiske lidelser - er det noe som kun rammer kvinner?

Eller er det muligens slik at menn "biter i seg både smerter og lidelser" og blir stående i jobben?

Kanskje det er en av grunnene til at menn dør lenge før kvinner?

At kvinner ikke får så mye hjelp hjemme... Er det riktig da? Kanskje kvinner skaper seg flere arbeidsoppgaver enn nødvendig? Nye gardiner, rydde i klesskap, vaske på kott, blomsteroppsatser og Gud vet hva... Det blir som med menn som må vokse og bone bilen tre ganger i året. Er det nødvendig da? Jepp - for ham er det kanskje det, men for bilen sin del spiller det ingen rolle. Den virker jo likevel. Det er forskjell på nyttig hjemmearbeid og hobby.

Jeg vet ikke, men tviler på om det er helt hold i påstandene, og implikasjonene av dem, i det avsnittet jeg har sitert deg på.

Jeg skriver at disse lidelsene ser man er i stor RELAJON til økt totalbelastning. Deriblant er det kvinnens større innpass i arbeidslivet som har økt totalbelastningen. (Og jeg påpeker at det er andre faktorer også). Dette er både hos menn og kvinner, men man ser jo at kvinner har et høyere sykefravær enn menn.

Du kan jo lese den her: http://www.ssb.no/a/filearchive/sykefravaer_kvinner2.pdf

En annen ting med sykefraværet er at man ser økning i psykiske lidelser og det har det lite med om man biter tenna eller ikke.

Når jeg snakker om hjemmet så legger jeg ikke bare husvasken til grunn altså, jeg medberegner også barn. En kvinne uten barn vil nok ikke ha like høy totalbelastning (uten at jeg skal si noe bastant, alle er individulle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting med det å gjøre. Faktisk er det der en ganske erketypisk og småkvalm holdning kvinner har ovenfor kvinner, på lik linje med at "horesminke" og "horeklær" gjør at ei dame har dårlig selvtillit og søker mannlig bekreftelse på egenverd.

Menn tenner på helt andre ting hos kvinner enn kvinner tror vi tenner på. HELT andre ting. Litt overdreven øyesminke, såkalt "horesminke", kan faktisk være enormt sexy. Ei fin rumpe i ei slack joggebukse kan også være enormt sexy, for har dama sprettrumpe i joggebukse er det av egen fortjeneste, ikke takket være buksa. :p

Nå hadde jeg en spesiell type menn i tankene, men selvfølgelig tenner både menn og kvinner på forskjellige ting, finnes jo ingen fasit på dèt? Og ikke dra oss alle over en kam med å si at VI tror dere tenner på ditt og datt, for det blir feil. Alle som har levd en stund vet jo at pene, tomme skall ikke finnes spennende utover et par dagers omgang og når du da våkner opp så trenger du noen med substans. Jeg mente altså IKKE at disse jentene som (sett i forhold til typen) ser grå ut, er noen som mangler noe som helst. Men noe i parforholdet kan lede til at de ikke utfolder seg slik de kunne.

Ellers: Sminke er da aldri feil, og jenter som rakker ned på jenter er trist nok. Selv om endel nok spiller på utseendet for å få bekreftelse og bedriver en slags sosial reproduksjon ved sitt valg av partner. Men det er en annen sak.

Dessverre finnes det menn som er sjalu, kontrollerende med meget lav selvtillit (uansett om de ser ut som Adonis selv) og det var vel slike jeg tenkte på, som vil være trygg på at de ikke trenger å følge med på dama si, og helst vil eliminere alle former for konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Det er ikke det viktigste, men det betyr mye. Husker jeg var hadde et godt øye for et kvinnemenneske lenge, så ble vi kjent, nå tåler jeg ikke trynet hennes.

2: Mange av de er ganske heite, ja.

3: Jenter som trener styrke er tøft. Gutter som ikke synes det er svake gutter som føler deres kjønnsrolle blir utfordret og det gir dem av en eller annen grunn dårlig selvtillit.

Likte VELDIG godt svar nr 3 der!! ;-)) (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...