Gå til innhold

Til dere gutta.... Om jenter.


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså, jeg har sagt det tidligere i en annen tråd. Det er mer nyttig samfunnsøkonomisk at dere holder dere på kjøkkenet enn at dere blir skutt.

At det går ann å ha et mer trangsynt synspunkt. Velkommen til verden. Her er vi kvinner tydeligvis ikke mer brukbare enn til å lage sandwich til mannfolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Det er lik lønn for likt arbeid ja, men det mannen tjener fortsatt mest fordi han får jobb i høytlønnede yrker. Grunnen til at mannen velger ofte høytlønnede yrker er fordi han KAN. Skjønner du? Kvinnen har ikke den muligheten i like stor grad pga barn. Derfor vil det heller aldri bli rettferdig. Så jo, mannen tjener best uavhengig av yrker og det er fordi han kan. Forøvrig så får en mann lettere lederstillinger. Norge er en av de få landene hvor man faktisk tvinger inn at man må ha kvinnelige ledere. Sånn er det ikke i resten av verden. Men for det så får ikke kvinner toppstillinger i like stor grad som menn.

Men du skjønner markedslikevekt poenget mitt? Det selges det som etterspørres. Markedet tilpasser seg. Det lages egne gutte tvkanaler, egne jente tvkanaler. Så kjøper man det man vil ha. Så samfunnet tilpasser seg ikke kvinnen mer enn mannen.

2) Og det med husarbeid, det er ikke likstilt. Det er kvinnen som tar seg mest av barn og hjem. Det er en krevende oppgave. Og det er også det som ofte skyldes at kvinnen mer enn menn er sykemeldt. Det er bare å ta seg en titt rundt i norske hustander og du får det bekreftet. Dette henger igjen fra 1950 tallet. Det er tross alt bare sånn ca 60 år siden kvinnen virkelig begynte å få innpass i arbeidslivet. Det tar tid å tilpasse seg. Gi det 20-40 år til så kanskje er det mer likstilt i hjemmet.

3) Til det med sex. Dette gjelder da jenter også. Det er bullshit at jenter kan knipse. Mange jenter som sliter med det samme.

Uansett skal ikke dere klage på at dere blir kalt griser om dere plukker med dere en 20 år gammel thailandsk jente hjem når dere er 40 (og grunnen til hun blir med er pga penger. Ja, hun sier det er kjærlighet, men det er naivt å tro at hun ikke lokkes av et bedre liv). Men dere skal ikke klage altså. Jenter blir kalt, horer, bitch, skløtter, fitter, ludder. Ja, dere slenger ord etter oss hele tiden om vi skulle finne på å ha flere sexpartnere enn 5. Eller dere slenger det hele tiden.

Så slutt å klag. En jente får fint et rykte om hun puler litt rundt. En gutt derimot, han kan ha flere sexpartnere samtidig, være utro mot kjæresten, ha sex med ekstremt mange jenter. Og det er bare normalt. Så det argumentet kan du bare legge dødt.

1) Hvem sier at alle kvinner faktisk vil ha barn? Mannen velger høytlønnede yrker, kvinnen velger ikke hørtlønnede yrker. Sier seg selv hvem som vil tjene mest da. Hvorfor kan ikke kvinner velge høytlønnede yrker? Fordi de må bære barn og vaske huset? Bullshit.

2) Varierer ikke dette? Jeg kan ikke si at jeg helt kjenner meg igjen, både i eget hjem og hos folk jeg kjenner. Om husarbeid er likestilt kommer ann på hvem du spør. Er det ikke rimelig at kjerringa gjør mer i huset, når hun allikevel jobber deltid og mannen står for store deler av utgiftene? Om begge jobber fulltid, så er det vel rimelig at begge parter bidrar, men man gjør jo ofte som man selv ønsker. Ingen kunne tvunget meg til å stå og lage mat hver dag om jeg ikke hadde hatt noen interesse av det. En sånn person kunne jeg ikke vært sammen med. Om jeg hele tiden måtte gjøre alt hjemme fordi andre parten ikke gadd å gjøre en dritt, så hadde jeg heller ikke hatt noen interesse av å opprettholde det forholdet? Poenget? Jo, hvorfor setter ikke kvinner ned foten og setter krav til sin bedre halvdel, dersom det er rimelig ut fra gitte omstendigheter?

3) Wow... Så alle menn kan kalles for griser, bare fordi noen menn/gutter (også jenter) kaller jenter for horer? Det er jo logisk, å betale tilbake med samme mynt som om vi skulle gå i barnehagen. Å fremme likestilling ved å diskriminere og rakke ned på det andre kjønn, fremstår for meg som mentalt tilbakestående, på generell basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99 av 100 kvinner er ikke mulig å ha en fruktbar diskusjon med, for de klarer ikke å skille sak og person og tar enhver kritikk mot sitt standpunkt som en personlig fornærmelse, resulterende i at diskusjonen for deres vedkommende blir sett på som en krangel (diskusjon = krangel) og nosediver rett inn i en dødsspiral av hyling, pinlig gjennomsiktige hersketeknikker og tomme trusler om å gjøre det slutt etc. Jeg gidder ikke engang å diskutere noe med damen lengre - i stedet manipulerer jeg hennes holdninger gjennom positiv og negativ forsterkning. Blant annet har jeg fått henne til å slutte å fucke opp 1.5 time av min søvn hver morgen med snoozing. Dette har jeg gjort ved å kjøpe små gaver til henne de dagene hun ikke snoozet, og latt henne vite hvorfor hun fikk gave. Innen uken hadde hun sluttet. Som negativ feedback hjelper det ikke å diskutere eller krangle da det igjen vil medføre hyling, hersketeknikker og tomme trusler om å gjøre det slutt i stedet for fruktbar retorikk - i stedet må man ignorere kjæresten sin i timesvis like etter hun har foretatt seg utløsende stimuli, slik at hun blir deprivert på oppmerksomhet (som tross alt er det jenter liker mest her i livet bortsett fra sjokolade og iskrem). Oppsummert: Kvinner som samtalepartnere er på det jevne helt verdiløst.

Hunder aka bitches, amirite. amirite? High five!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utilitaristisk av natur, 1 stk levende person er alltid bedre enn en død en, og bidrar til mer glede. Hvorfor dere skal gjøre det om til en kvinnekamp skjønner jeg ikke.

Grunnen til at vi må gjøre dette til en "kvinnekamp" er pga at det tydeligvis finnes gutter der ute som tenker at kvinner ikke kan mer enn å lage mat og vaske hus. Vi liker ikke å bli pøset ned av kommentarer om at vi ikke duger til noe annet, rett og slett pga. tidligere kvinneundertrykkelse i historien. OG derfor føler vi at vi må forsvare vårt kjønn. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at vi må gjøre dette til en "kvinnekamp" er pga at det tydeligvis finnes gutter der ute som tenker at kvinner ikke kan mer enn å lage mat og vaske hus. Vi liker ikke å bli pøset ned av kommentarer om at vi ikke duger til noe annet, rett og slett pga. tidligere kvinneundertrykkelse i historien. OG derfor føler vi at vi må forsvare vårt kjønn. (y)

Siden flere her ser ut til å være overbevist om at menn generelt gjør mer husarbeid er dere tydeligvis ikke god for matlaging og vasking engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at vi må gjøre dette til en "kvinnekamp" er pga at det tydeligvis finnes gutter der ute som tenker at kvinner ikke kan mer enn å lage mat og vaske hus. Vi liker ikke å bli pøset ned av kommentarer om at vi ikke duger til noe annet, rett og slett pga. tidligere kvinneundertrykkelse i historien. OG derfor føler vi at vi må forsvare vårt kjønn. (y)

Kan ikke dere støvsuge og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hvem sier at alle kvinner faktisk vil ha barn? Mannen velger høytlønnede yrker, kvinnen velger ikke hørtlønnede yrker. Sier seg selv hvem som vil tjene mest da. Hvorfor kan ikke kvinner velge høytlønnede yrker? Fordi de må bære barn og vaske huset? Bullshit.

2) Varierer ikke dette? Jeg kan ikke si at jeg helt kjenner meg igjen, både i eget hjem og hos folk jeg kjenner. Om husarbeid er likestilt kommer ann på hvem du spør. Er det ikke rimelig at kjerringa gjør mer i huset, når hun allikevel jobber deltid og mannen står for store deler av utgiftene? Om begge jobber fulltid, så er det vel rimelig at begge parter bidrar, men man gjør jo ofte som man selv ønsker. Ingen kunne tvunget meg til å stå og lage mat hver dag om jeg ikke hadde hatt noen interesse av det. En sånn person kunne jeg ikke vært sammen med. Om jeg hele tiden måtte gjøre alt hjemme fordi andre parten ikke gadd å gjøre en dritt, så hadde jeg heller ikke hatt noen interesse av å opprettholde det forholdet? Poenget? Jo, hvorfor setter ikke kvinner ned foten og setter krav til sin bedre halvdel, dersom det er rimelig ut fra gitte omstendigheter?

3) Wow... Så alle menn kan kalles for griser, bare fordi noen menn/gutter (også jenter) kaller jenter for horer? Det er jo logisk, å betale tilbake med samme mynt som om vi skulle gå i barnehagen. Å fremme likestilling ved å diskriminere og rakke ned på det andre kjønn, fremstår for meg som mentalt tilbakestående, på generell basis.

1. Alle kvinner vil ikke ha barn, nei, men mange vil. De som ønsker å få barn velger ofte ikke høytlønnede arbeid fordi det er for tidskrevende og dermed har de ikke like stor tid til å prioritere familielivet. Så ja, grunnen til at kvinner ikke velger høytlønnede yrker er fordi de passer barn og vasker huset. Dette er ikke alle kvinner, men det er en stor andel.

Samtidig så er det også slik at lavtlønnede yrker er kvinnedominerte, mens høytlønnede er mannsdominerte. Dette er også en faktor som spiller inn. Dette har litt med fysikk å gjøre og noe med hvordan samfunnet er bygget opp.

2. Joda, det variere, men det er fortsatt flest kvinner som gjør husarbeid (har linket til to kilder lengre opp). Det har noe med at menn jobber i høylønnede yrker og kvinnen i lavtlønnede. Kvinnen jobber heller da deltid for skulle mannen jobbet deltid så hadde man gått glipp av inntekt.

Og om begge jobber fulltid, så er det rimelig at begge parter hjelper til. Men det henger vel en del fra gammelt av (1950 tallet) at noen plikter er kvinnens. Dette er noe som er i endring, som man også ser i undersøkelser. Husarbeid i hjemmet blir mer likestilt, men det er fortsatt flertall kvinner som gjør det. Og det har nok en del med valg av yrke.

3. Poenget mitt i den kommentaren var at ikke klag så fælt. Jeg gidder ikke å klage på at gutter bruker slike skjellsord. Bare poengtere at de gjør det. Hadde alle sluttet å kommentert så mye hadde det hjulpet. Forøvrig så er det ikke bare kvinner som kaller menn ekle griser når de drar hjem thailandske kvinner, andre menn gjør det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere støvsuge og?

Jeg støvsuger hele tida og min bedre halvdel blir jo aldri fornøyd. Han mumler noen ord om hvor lite jeg har å gjøre i forhold til ham, da jeg kun studerer. Dessuten har jeg gått i den fellen å utdanne meg innenfor et mannsdominert yrke som utrolig nok er kjent for å være så forbanna dårlig betalt, særlig i forhold til hva min bedre halvdel tjener. Så jeg har gått i den typiske kvinnefellen, og kan med en gang bare gi opp å få en lederstilling. Kvinner er uansett ikke ledere, vi er bare en saueflokk som møtes på kafé annenhver dag. Jeg kommer sikkert til å ende opp med en deltidsjobb allikevel, siden det er kvinners oppgave å bære frem barn og forsørge dem fra de blir født til de er 18 år gamle, så jeg kan se langt etter å jobbe med det jeg egentlig blir utdannet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støvsuger hele tida og min bedre halvdel blir jo aldri fornøyd. Han mumler noen ord om hvor lite jeg har å gjøre i forhold til ham, da jeg kun studerer. Dessuten har jeg gått i den fellen å utdanne meg innenfor et mannsdominert yrke som utrolig nok er kjent for å være så forbanna dårlig betalt, særlig i forhold til hva min bedre halvdel tjener. Så jeg har gått i den typiske kvinnefellen, og kan med en gang bare gi opp å få en lederstilling. Kvinner er uansett ikke ledere, vi er bare en saueflokk som møtes på kafé annenhver dag. Jeg kommer sikkert til å ende opp med en deltidsjobb allikevel, siden det er kvinners oppgave å bære frem barn og forsørge dem fra de blir født til de er 18 år gamle, så jeg kan se langt etter å jobbe med det jeg egentlig blir utdannet til.

Norge greier såvidt å produsere flere babyer enn folk dør, og i dette regnestykket har man regnet inn innvandrere med 5+ unger per familie, så du gjør absolutt en viktig og god jobb.

Befolkningsframskrivinger - SSB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Alle kvinner vil ikke ha barn, nei, men mange vil. De som ønsker å få barn velger ofte ikke høytlønnede arbeid fordi det er for tidskrevende og dermed har de ikke like stor tid til å prioritere familielivet. Så ja, grunnen til at kvinner ikke velger høytlønnede yrker er fordi de passer barn og vasker huset. Dette er ikke alle kvinner, men det er en stor andel.

Samtidig så er det også slik at lavtlønnede yrker er kvinnedominerte, mens høytlønnede er mannsdominerte. Dette er også en faktor som spiller inn. Dette har litt med fysikk å gjøre og noe med hvordan samfunnet er bygget opp.

2. Joda, det variere, men det er fortsatt flest kvinner som gjør husarbeid (har linket til to kilder lengre opp). Det har noe med at menn jobber i høylønnede yrker og kvinnen i lavtlønnede. Kvinnen jobber heller da deltid for skulle mannen jobbet deltid så hadde man gått glipp av inntekt.

Og om begge jobber fulltid, så er det rimelig at begge parter hjelper til. Men det henger vel en del fra gammelt av (1950 tallet) at noen plikter er kvinnens. Dette er noe som er i endring, som man også ser i undersøkelser. Husarbeid i hjemmet blir mer likestilt, men det er fortsatt flertall kvinner som gjør det. Og det har nok en del med valg av yrke.

3. Poenget mitt i den kommentaren var at ikke klag så fælt. Jeg gidder ikke å klage på at gutter bruker slike skjellsord. Bare poengtere at de gjør det. Hadde alle sluttet å kommentert så mye hadde det hjulpet. Forøvrig så er det ikke bare kvinner som kaller menn ekle griser når de drar hjem thailandske kvinner, andre menn gjør det også.

1) Hvem sier at kvinnen må prioritere familielivet noe mer enn hva menn må? Bør det ikke stilles like store krav til begge kjønn uten at det går på bekostning av den ene? Å bære fram et barn er en prosess som to personer bidrar med, noen mer enn den andre. Det er allikevel begges forbanna plikt å forsørge for ungen. Om jeg vil få meg en høyt lønnet lederstilling, så kan jeg vel gjøre det, og allikevel få barn? Jeg ser ikke at det er et problem. Det er ingen tvil om at lavtlønnede yrker er kvinnedominerte. Men hvorfor velger kvinner lavtlønnet arbeid? Fysikk? Javel? Såvidt jeg vet er advokatstillinger en av de jobbene som gir mest lønn. Det er vel ikke fysisk krevende? Men man må jo ha en gnist og et pågangsmot for å jobbe som advokat, ingen tvil om det.

2) Mannen jobber fulltid + kvinnen jobber deltid = kvinnen gjør mer i hjemmet. Helt naturlig det...

Mannen jobber fulltid + kvinnen jobber fulltid = begge har ansvar for husarbeid og barn...

Den påstanden om at det henger igjen fra gammelt av er et oppbrukt argument... Kvinner har fått en mye bedre stilling i samfunnet nå og har større friheter nå enn før. Med frihet kommer også ansvar. At flertallet av kvinner gjør mer husarbeid henger vel sammen med at flesteparten jobber deltid. Jeg gikk glipp av de to linkene dine?

3) Det fins horer. Det fins mannehorer. Det fins eldre menn som liker yngre thailandske damer. Det fins yngre kvinner som liker å leve luksuslivet sammen med sin 50 år eldre partner. La nå folk være folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...