Jump to content

Tinti

Members
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

About Tinti

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Haha, huffamei, det var skikkelig feil, beklager så mye!! Ja der har du engasjementet i et nøtteskall, klarer ikke å svare riktig person engang........ Lat som ingenting skjedde fra min side og fortsett det bra arbeidet du gjør
  2. Jeg er heller ikke utdannet, og nybegynner innen styrketrening (men jeg holder nesten på å dø her fordi jeg ønsker for deg så innmari at du skal føle deg bedre med deg selv), derfor skriver jeg dette skikkelig på spissen for å poengtere det folk prøver å fortelle deg: "De 10 kg du har gått ned, er 10 kg i muskelmasse". Fettet har tydeligvis ikke kroppen din rørt (ergo - ja, den "tviholder" faktisk på det), siden du sier at du (fremdeles) ikke er fornøyd med fettet på lår, rumpe og mage. Det er nettopp dette miaheart mener når hun sier at du blir tynnfeit. Du har rett og slett opplevd å bli tynnfeit. Du har gått ned 10 kg, men fettet er der fortsatt. Sorry hvis det virker som om alle er veldig krasse mot deg, men folk her inne ønsker deg seriøst bare alt vel og blir bare engasjert når du spør slik....... Følg de fantastisk gode rådene du har fått, og du vil se endring! Muskler veier mer enn fett, men de former kroppen din så sinnssykt flott! (ps. det er vel egentlig det du er ute etter, nemlig en fin kropp..? Men du har bare fått det for deg at en fin kropp veier mindre enn 55kg når den er 16ognoe cm høy? Glem alt du trodde du visste om vekt!)
  3. 41 er ingen alder da, hallo!! Har du sett denne dama? Sånn skal jeg også være i en alder av 75, det er eksakt 40 år til, så derfor jeg ikke stresser. Hvis jeg når målet mitt imorra, så er det litt kjedelig mht at jeg har planer om å trene i nettopp 40 år til, minst Og PS: den spreke mormoren tenker neppe så mye på tallet på vekta si... Innfør markløft, men LOV meg/alle andre her inne på FB at du gjør det ordentlig, ok? Vil ikke ha noe av skader på sikt. Les nybegynnerguiden og sett deg inn i utførelse ved å se videoer, og prøv deg frem med kun stanga i starten, her må du ta det rolig. Spør på forumet her om evnt. teknikksjekk. Vil personlig anbefale deg å se videoene til Eirik Sandvik, feks. denne: https://www.youtube.com/embed/Y3kBqiynrXA Du kan også ta en titt på denne av Silje Mariela: https://www.youtube.com/embed/Lw344NhVftQ Og siden vi er inne på "midje-innstramming" https://www.youtube.com/embed/XZj5zGF9C8c Godt og viktig poeng av herren over her i tråden, du vil få visuelle endringer på kroppen av baseløft, men ikke nødvendigvis så mye vektmessig. Så vær ærlig med deg selv og hva du ønsker å oppnå og ikke hør blindt på meg
  4. Magen er kanskje det vanskeligste å "ta av", jeg også merker det, men det kommer sakte men sikkert, det kan jo ikke IKKE skje noe med magen hvis du jobber målrettet! Hvor nøyaktige mål trenger du, egentlig..? Da må du tusje opp streker på deg selv for å kunne måle eksakt på samme sted hver gang. Jeg regner med at du uansett gjør alt du kan for å prøve å måle på ca det samme stedet når du måler, og det burde holde spør du meg Ingen vits i å måle seg for ofte, da blir du bare stressa og ser heller kanskje ikke de resultatene du vil ha. Husk at magen "blåser seg opp eller går inn" i forhold til hvor du er i syklus og hva du har spist/hvor mye eller lite luft det er i tarmene etc. Jeg er bare meg og er ingen ekspert, men jeg så litt på de øvelsene du listet opp at du gjør når du trener. Du trener ingen av de tre baseøvelsene, noe som blir påpekt her også, men som du skrev, knebøy er ikke aktuelt for deg. Baseøvelser kan man aldri få nok av, det er en "eye-opener" for nybegynnere som er ute etter å ikke bare "kuke-rundt" (slik som jeg også er/var) når man skjønner omfanget av hva de faktisk gjør med deg. Skal du se resultater, må du gjøre disse eller øvelser som kan erstatte disse på noe vis. Kan du ikke ta vanlig knebøy, ta frontbøy eller annen form for squat. Prøvd markløft..? DO IT! Det er en knall øvelse! Utifra min egen erfaring, så var det markløft som "gjorde noe med magen min", for å si det sånn. Du trener opp kjernemuskulaturen din, ja, du bruker egentlig hele kroppen i et markløft, og magen min "sugde" seg inn når jeg begynte å ta markløft seriøst. Elsker den øvelsen, blitt helt hekta, er ingen treningsøkt uten den Jeg trener aldri spesifikt mageøvelser, det gidder jeg rett og slett ikke, når jeg kan løfte noen tunge markløft, som tar så til de grader mye mer. i samme slengen, feks. lovehandles. Seriøst, begynn med markløft, men sørg for å terpe på teknikk, lær deg det via nybegynnerguiden her inne, få noen som kan det til å sjekke deg under utførelse eller ta et grundig og seriøst selvstudie, ellers kan det gå galt. Du vil merke foskjell med markløft
  5. Synes du 79kg er mye? Du ruver 173cm over bakken. Du er ganske høy, ta det helt med ro Dine 79kg forteller deg vekta på vannet i kroppen din, blodet i kroppen din, innholdet i tarmer og magesekk, hva innvollene dine veier, hjerte, hjerne, lunger, skjelettet, fett og muskler. Jeg er 175 og veier 87kg+ og føler meg bra og sterk og er ikke topptrent! Hva med at det faktisk er noe rundt der kroppen din skal veie for å "trives", og at om du stresser deg ned ytterligere kilo, jobber den imot deg alt den kan fordi den "ikke trives"..? Ikke se på tallet på vekta, se på mengden fett du har på kroppen, det er jo faktisk det mange mener når de sier at de "ønsker å gå ned i vekt"; de vil egentlig bare fjerne fettet på kroppen. Vil du fjerne fettet så er ikke vekta di betydelig lenger. Det går ikke an å veie lite hvis du skal ha muskler. Og masse digge muskler må du ha for å få en fin form på kroppen din Opplevd jenter som juger på vekta si bare fordi de tror de veier så sykt mye hvis de ligger rundt feks. 80, men hvordan kan man ha noen formening om at 80kg er mye, hvis den kroppen som veier det har en del muskler og ser bra ut? Hvorfor er egentlig 80kg mye for en høy kvinne uansett, lurer nå jeg på da. Det er jo ingen som kan sammenlignes, da det bare finnes én av hver person Hvis du nå har gått "all in" for å endre livsstil, er det en prosess med å endre kroppssammensetningen din (forholdet mellom fett (mindre av det) og muskler (mer av det)) du jobber mot, ikke sant? Drit i vekta, mål deg istedenfor!!!! Og bli venn med deg selv, du er fantastisk :happy:
  6. Kan dette være noe..? (scroll litt ned til "Startpakke kost- og treningsprogram 2500,-") http://www.le-invest.net/#!program/cuy0
  7. You will get it! :D Gøy at du bygger lett muskler Ikke gi deg, går du ned i cm men øker i styrke, eller at vekta står stille som du sier, men du øker i styrke, da er du jo på rett vei!! Bli bestevenn med deg selv så kroppen kan få "slappe av" litt, da kommer resultatene. Have fun!! Det virker for meg som at du liker det du driver med :happy:
  8. Hei! Jeg har ikke den peilingen du etterlyser, men har du sjekket din BMR (Basal Metabolic Rate) og gått igang med fordelinga? Camilla Hoel har peil Uten at jeg vet hvordan du fysisk ser ut, så er vi ganske like i tall du og jeg, jeg er 175cm og da jeg veide 85-87kg så jeg smashing ut, haha Er du sikker på at du ikke ser smashing ut? Fra spøk (egentlig ikke) til alvor, fuck tallet på vekta. En vekt på 85kg er bare en vekt. Det har blitt sagt hundre tusen ganger her inne før, og det er så sant som det får blitt: vekta sier ingenting om hvordan du ser ut, er og føler deg. Den sier kun noe om totalvekt av vanninnhold, innhold i tarmer og magesekk, fett, muskler, skjelett, organer, hjerne osv. Nå veier jeg litt mer enn 87kg faktisk, og for tida føler jeg meg ENDA bedre enn før! Det har tatt lang tid å innse at man skal gi F#&¤ i tallet og at man må jobbe aktivt mentalt med seg selv for å føle seg bra. Jeg er bra nok som jeg er hvert eneste steg i prosessen min mot en sterkere og sunnere meg. Det er der jeg mener mange er altfor kjappe med å slenge med leppa; det at du lærer deg selv at du er GOD NOK som du er slik du er nå, er overhode ikke det samme som å si at "jeg har ikke mer å endre på". Er du ikke god nok når du veier 85kg? Er du "bedre" når du veier 75? Du er god nok som du er, hvert eneste steg du tar mot det målet du har satt deg. Så du må se på målet ditt med det du driver med, når du ønsker å gå ned i vekt, hva mener du EGENTLIG med det å gå ned i vekt? Er det å se bedre ut, føle deg bedre, bli fastere i fisken eller er det å faktisk VEIE mindre enn det du gjør idag og at kroppen din får mindre kroppsmasse på noe vis? Hva vil du? Det er litt vanskelig å veie lite med masse digge muskler innabords, nemlig Jeg veide på mitt "slankeste" 71kg og så ikke bra ut, jeg var tynnfeit i forhold til høyden min, og jeg var mye "tynnere" enn det jeg er idag hvis man går i fella og kun tenker i kilo. Nå veier jeg litt mer enn 87kg, men synes jeg både ser bedre ut (har faktisk fått høre av flere at det ser ut som jeg har "gått ned mye i vekt", hehe, de skulle bare ha visst!), og føler meg MYE bedre, sterkere og full av energi og kraft! Se på målet ditt med det hele, vær dønn ærlig med deg selv, hva velger du? Are you in it for the long run? Stress ned, lær deg å bli kjent med deg selv, DU er en fantastisk skapning som skal leve livet! Ikke bare "til sommer'n når kiloene er av", men også i september, i november, hele neste år, året etter det, i det hele tatt. Fuck tallet 85, de sier ingenting om deg, ikke hvor fort du kan løpe, ikke hvor sterk du er og hvor mye du kan løfte, ikke hvor glad du er eller hvor gøy du har det.
  9. Tusen takk! Har fått høre fra andre at det kan være forkalkning, men følte at du oppklarte mysteriet, og det virker sannsynlig at det er dette som er problemet etter litt googling Will do, skal ha fokus på dette fremover. Sjekket ut skapular push-up, og kjente allerede der at det var noe galt på høyre side (virket nesten fraværende den serratus'en ), så den øvelsen skal jeg legge inn
  10. Googla enda litt mer, og da fant jeg bl.a. dette: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=118543.5;wap2 http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=118543.10;wap2 Er det dette som er greia...?
  11. .....hvilket av disse skulderbladene på dette bildet tilsvarer det skulderbladet som er "feil"? Jeg ser at det ene stikker mer ut enn det andre Jeg skal få noen til å sjekke for meg. Dette var interessant! Jeg har forøvrig testa den øvelsen der du står med ryggen klistra inntil en vegg, og så tar du armene opp og ned over hodet med albuene ut inntil langs veggen. Da kjenner jeg at det er et punkt (det kjennes ut som det er under det høyre skulderbladet faktisk, eller iallefall i forbindelse med) der det knepper ganske godt hver gang. Det er som om noe (som en sene eller noe) knepper over noe annet, som i at det er feilplassert, hvis det makes sense. Tusen hjertelig takk for input, jeg skal sjekke
  12. Hei alle! Jeg får frysninger av all kunnskapen her inne, og føler nesten at jeg ikke kvalifiserer til å "forstyrre dere" med mitt teite spørsmål en gang, men jeg håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt og tipse meg om hva jeg skal gjøre med skulderen min, jeg er litt bekymra. Jeg er ganske ny mht styrketrening (starta høsten 2013, nazi-fokus på riktig gjennomføring av de tre store, vært litt mindre aktiv dessverre etter ca oktober 2014, men prøver så godt jeg kan å ta noen tunge løft i garasjen til brutter'n ca annenhver uke nå for tiden). Jeg er veldig ydmyk i forhold til erfaringene folk har og synes det er en fantastisk bra stemning her inne, så jeg kvinner meg opp og slenger ut spørsmålet, og jeg tar imot råd med evig takknemlighet!! Vel, dette er saken. Den ene skuldra (venstre) er "normal" og ser grei ut, mens den andre (høyre) er lavere, "flatere" på noe vis og har liksom ikke samme "kul". Dette er synlig når jeg står rett opp og ned og prøver å være nøytral i overkroppen foran speilet. Men når jeg flekser må jeg liksom løfte høyre skulder opp og bakover (ta i ekstra med "vingen") for å få begge til å se like markerte ut. Det føles også som om den "normale" skulderen rett og slett sitter bedre på plass, mens den høyre skulderen virker som den liksom henger litt ned og forover og ikke er så "fast". Under trening virker den venstre (og fine ) skulderen mye tightere og jeg føler jeg får mye bedre kontakt. Etter trening, hvis jeg ikke passer på, så kjennes det rett og slett ut som om den har fått kjørt seg, men ikke den andre. Dette resulterer i at jeg får et kronisk fokus på høyre skulder og prøver å få kontakt og kjenne etter hele tida, og la den styre løftinga på en måte. Jeg må også føye til at det knirker og knaker ganske så bra i den lave skulderen og at jeg feks ikke tar sidehev fordi det er så jævlig å både kjenne på og høre. Skapular sidehev går bra, men igjen, jeg føler jeg har mye bedre kontakt med den høye skulderen enn den lave, og det er ingen god følelse å føle at du trener kun en skulder når du faktisk kjører begge. Jeg har ikke noe problemer med å kjøre samme kg på begge armer i skapular, men det er følelsen av at den venstre skulderen ikke brukes maksimalt, litt vanskelig å forklare på noen annen måte, sorry... Jeg har ikke smerter, så det er mest jævlig fordi jeg ikke liker sånne "skjelett-lyder" og fordi jeg helt ærlig ikke aner hva det er og ikke vil gjøre ting verre Det skal også sies at jeg ALDRI har hatt en skulderskade, aldri slått meg, aldri fått den ut av ledd eller falt på skulderen og har heller ikke noe ubehag i hverdagen annet enn knirk og knak under trening og løft, pluss den estetiske forskjellen da. Eneste gale jeg har gjort (som mamma advarte meg mot i hele ungdomstida selvfølgelig), var å ofte bære skolesekken på én skulder (høyre), fordi det var så mye kulere enn å bære den på begge, liksom. Hadde mamma rett...? Må jeg i en alder av 34 høre henne si "I told you so?" Hva i allverden feiler det skulderen min? Er det forkalkning (hva innebærer det og hvorfor får man det?), er det slitasje, er det lite leddvann (kan man ha det i skulderen?) osv. Er det øvelser jeg kan gjøre for skulderen for å få den opp på nivå med den andre, er det uttøyinger, massasje, trykkpunkter eller andre øvelser jeg kan ta for å "tight'ne" den inn..? Eller er det omvendt, slik at den høye skulderen min er for tight..? Men det er jo den som føles normal.... hjelp... Jeg er en ordentlig fattiglus som har ofra privatøkonomien i 4 år for å drive egen bedrift, så jeg har null penger til (dyre) behandlinger... Men jeg tar imot anbefalinger på behandlinger o.l., så får jeg heller ta pengeproblematikken i andre rekke. På forhånd tusen takk, evig takknemlig......
  13. Dette er en fin tråd! Jeg slenger meg på bare fordi jeg ble så motivert, selv om jeg føler det kanskje ikke er så interessant for andre Hva var dine høydepunkter og nedturer? Fra å ikke ha trent før, til å trene fast 3 ganger i uka i 2014, synes jeg er et høydepunkt i seg selv, spesielt når det viser seg å være gøy og ikke et ork. Og det å oppleve at lyspæra tenner over hodet, høre englene synge og sin egen stemme inni der juble "Styrketrening, hvor har du vært hele mitt liv??" var et stort høydepunkt! Kan man ikke bli tynn, kan man bli sterk (kjempestor og takknemlig takk til F B for utømmelig kilde til informasjon), og alt falt på plass for min del. Det er utrolig gøy å følge med på utviklinga fra at stanga er dødstung alene til å varme opp med mye mer. Nedturer? Dårlig framgang i knebøy pga gammel skade, men når alt stresset legger seg og man ser det store perspektivet, vet jeg at jeg kommer framover uansett. Dette føles veldig bra og jeg har lært å akseptere gode OG dårlige dager, I'm in it for the long run, minst 50 år til Hvilke mål nådde du? Hadde ingen konkrete hovedmål, kanskje noen delmål, jeg ville bare se tallene øke og hadde det gøy med det. Beste treningsminner fra året? Da jeg besøkte Lørenskog Atletklubb en lørdag i august for en omvisning og superhyggelig prat. Jeg ble tatt imot med åpne armer og ekte smil, og ble pusha til å ta pers i markløft på 80 kg for kritisk sjekk av den selvlærte teknikken (den ble forøvrig godkjent også, veldig gøy ) Fikk også flere a-ha opplevelser i benk og bøy som virkelig hjelper på. Noe du vil klare før året er omme? Har dessverre vært litt for slapp utover i høst grunnet litt diverse, så jeg har ikke noen siste-liten-mål, har bare prøvd å vedlikeholde nivået jeg har vært på. Men 2015, derimot Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv? Ja, absolutt, og veldig interessant hvilke mentale prosesser som skjer og hvordan du blir en bedre utgave av deg selv på flere plan. Hva er målene for 2015? L.A.K her kommer jeg, og jeg ser fram til å trene med dere! Jeg har også et ønske om å kunne stå på henda, for jeg husker hvor gøy jeg syntes det var som liten. Nå er det bare skummelt... For en herlig side dette er og for en herlig gjeng mennesker :happy: Ønsker alle sammen et riktig Godt Nytt År!
  14. Jeg synes dette var utrolig bra gjort av deg! Og som andre nevner, du tok skikkelig ansvar, og det kan gjøre en stor forskjell, det er jeg selv et eksempel på! Ca 15 år tilbake i tid hadde jeg en opplevelse som jeg husker like godt idag: Jeg var ung og dum og (innbilt) kul og gikk ute en høstkveld uten refleks.... En bil kjører forbi meg, jeg titter opp og får med meg at den bråstopper så det skriker i dekka på veien foran meg. Det går noen sekunder og så kommer det løpende mot meg ei totalt fremmed dame. "Du ser til HELVETE å få på deg en refleks, skjønner du det!!!" brøler hun og bokstavelig talt røsker tak i jakka mi, setter på meg en refleks med sikkerhetsnål, og så løper hun tilbake til bilen og kjører avgårde. Jeg husker alt like godt idag, det gikk opp for meg på veien der at hun var skikkelig redd og sint på grunn av meg, på mine vegne; hun brydde seg mer enn den gjennomsnittlige kanskje ville gjort, og jeg brukte refleks fra den kvelden av, for å si det sånn I ettertid har jeg ofte tenkt på henne i liknende situasjoner der jeg selv er bilist og ser fotgjengere uten refleks, og at det kanskje var en veldig personlig grunn til at hun kjørte rundt med ekstra refleks(er) i bilen, hvem vet... Tror pinadø jeg skal følge i ditt (og hennes) eksempel og "ta i et tak" jeg og, det er bare for teit å ikke bry seg om andre :) :)
  15. Hei! jeg er rimelig nybegynner jeg og (litt over 7 mnd m/styrke), har stått litt stille på fett på mage/hva jeg klarer å løfte etc, og kom over en veldig interessant artikkel fra PT Espen B. Andersson om "døde kalorier", sjekk den ut! Innlegget er postet 1.juni, så du må nok scrolle bittelitt Og for å si det sånn, jeg tror det tar mye, mye lengre tid å bli ordentlig kjent med kroppen sin, enn de få mnd vi har holdt på, så ikke gi opp!!
×
×
  • Create New...