Jump to content

phatlegs

Members
  • Content Count

    489
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

phatlegs last won the day on September 20 2016

phatlegs had the most liked content!

About phatlegs

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 09/06/1987

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.fenomental.no

Profile Information

  • Gender
    Mann
  • Location
    Oslo
  • Interests
    Mentaltrening og psykologi

Recent Profile Visitors

1023 profile views
  1. Halla! Du er mod, ikke sant? Kan du i så fall endre navn på loggboken min fra "Et Prosjekt over 8 uker" til "Et prosjekt over X antall uker" ? Jeg kom på at jeg må jo fortsette med prosjektet mitt etter de åtte ukene :p 

  2. Jeg gikk fra 2565 i åtte uker til rundt 2900-3100 nå...gikk opp på dagen jeg as. Vekta viser riktignok fire kilo mer nå enn da dietten var over, (tre uker siden) men det er væske og muskelmasse som er økt og fettprosenten er 1% lavere nå enn da dietten var over. Tror egentlig det varierer veldig fra person til person og å øke gradvis er nok å anbefale. Det var for så vidt det ernæringsfysiologen min ba meg om, men han lot jeg være å høre på.
  3. Ja, det vil jeg tro. Men det finner du jo fort ut har noe år gammelt nedfrosset kjøtt som jeg satser på er bra.
  4. Jeg irriterer meg grenseløst over at brokkolien nå koster 18.90,- på Rema 1000 bare to uker etter de vant VGs matbørs for å være billige, da kosta den 14.90,- .... Sjukt irritert. So long blodtrykk. Vi sees på månen.
  5. Fra VG.no... Did not know this! For dem som er pågrepet, kan aksjonen få store konsekvenser, utover det strafferettslige. Dersom de har barn som er under 18 år, er politiet pliktig til å underrette barnevernet. – I tillegg har vi plikt til å underrette arbeidsgiver hvis de for eksempel jobber i helsesektoren, som vektere, eller har arbeid som medfører risiko for skade på andre mennesker eller verdier, sier politibetjent Erik Håland til TV 2. Også førerkortet kan bli fratatt da politiet ikke ønsker steroidemisbrukere ute i trafikken.
  6. The struggle is real brother! Var med i en fitbit-konkurranse og jeg gikk nesten 2 mil daglig bare for å vinne den konkurransen, men HVER DAG måtte jeg se meg slått. HVER ENESTE DAG! ... Jeg legger meg tidlig, var jo utslitt i den konkurransen, og så finner jeg ut at hver gang jeg var ferdig med å gå for dagen satte hu ene i gang med å riste på fitbiten, step-maskin eller å bevege seg ekstra mye fort i stua. Våkna opp av at hu var 200 skritt foran meg hver kveld. Jeg gikk så mye at jeg gikk i stykker et par HOKA-sko på noen få måneder... and still I didn't win. Edit: Ja hun som slo meg fikk jo en massiv mestringsfølelse...og det er jo bra for henne. Jeg gråter meg fortsatt i søvn. Sølvtårer i skjegget.
  7. phatlegs

    LEGGER

    Nei, dropp å bli tjukk Jeg var bare for glad i rullekake. Men fra spøk til alvor - jeg har gigantiske legger, 51-52 cm i omkrets, de er steinharde og lekre. Og hvis jeg skal formulere et ordentlig seriøst tips så er det mengdetrening som må til. Medium til tung belastning over lang lang tid. Jeg var bare heldig som hadde mange ekstra kilo å bære på. Her er noen body builder-tips til legg-trening: - Always get a full range of motion during the exercise. - Keep the calves guessing by doing different workouts at every training session. The calves adapt to training easier than most muscles. - Use different intensity techniques, such as Supersets, Drop Sets, Tri-sets. - Always stretch the calves between sets.
  8. phatlegs

    LEGGER

    Gå sjukt mye i oppoverbakker. Sjukt, sjukt sjukt mye. Og når du går kan du gå slik at du tar en liten tåhev. Og så må du gå sykt...sykt....sykt mye i oppoverbakker. Til slutt må du gå sjukt mye i oppoverbakker. ...eller bli tykk og plattfot, sånn som meg, slank deg når du er ti år eldre og få legger større enn Arnold helt gratis
  9. "Spiser svært mye" er vanvittig relativt, men for sammenlikning på hva jeg synes er svært svært mye mat kan jeg jo legge ved dietten til "The Mountain" fra Game of Thrones, ca 10.000 kalorier om dagen. Da går du i alle fall opp i vekt. Breakfast | 7 AM Egg Whites (6-8) Full Eggs (1) Oatmeal (1 cup) Fruits (1 bowl) Morning Snack | 10 AM Granola bars (2) Oatmeal (1 cup)/Fruits (1 bowl) Protein Shake (2 scoops) Lunch | 1 PM Chicken/Fish/Turkey/Lean beef (2 pounds) Oatmeal (1 cup) Brown Rice (1 cup) Vegetables, raw or cooked (1 bowl) 100% Whole grain bread (4 slices)/100% whole grain pasta Protein shake (1 scoop) Afternoon Snack | 3:30 PM Fruits/Vegetable (1 bowl) Granola Bar (2) Protein shake (2 scoops) Evening Snack | 5:30 PM Skimmed Milk (3 cups) Any one of these: Whole Grain Pasta (1 cup) Whole grain bread (4 slices) Oatmeal (1 cup) Egg whites (6) Dinner | 7:30 PM Chicken/Fish/Turkey/Lean beef (2 pounds) Oatmeal (1 cup) Brown Rice (1 cup) Vegetables, raw or cooked (1 bowl) 100% Whole grain bread (4 slices)/100% whole grain pasta Protein shake (1 scoop) Post-Dinner Meal | 9 PM Blended Whey Protein (2-3 servings) Pre-Workout 2 servings of glutamine 1 serving of creatine 4 servings of pancakes/flapjacks Post-Workout 3 scoops of blended whey protein immediately after the workout 2 servings of glutamine 1 serving of creatine
  10. God stemning. Jeg veier 140 kilo og lever på 2500 kalorier om dagen og forbrenner rundt 4000, jeg skal ned i vekt. Veier du ca 70 kilo TRENGER du antageligvis ikke mere mat enn de 2400 kaloriene du spiser, med mindre du gjerne vil gå opp da, men der kan jeg ta feil - jeg er ingen ekspert på kosthold. På hodet derimot, og følelsesmessige forankringer. Det er på en måte jobben min, så jeg tillater meg å stille deg noen spørsmål som du kan tenke på: Hva er en sprekk for deg? Er du på diett eller bare lever du som du ønsker og spiser deg stappmett et par ganger i uka? Hva er det som gjør at du opplever dette som en sprekk? Når du nå lukker øynene og ser for deg at du sprekker, hvordan ser du for deg at du sprekker? Neste gang du blir klar over at du har lyst til å sprekke, kan du vente ti sekunder ekstra før du begynner spisinga og bli bevisst de prosessene som skjer? Vil sprekken din oppleves annerledes om du spiser avokado og nøtter i stedet for f.eks. et helt brød? Så kan du tenke gjennom hvordan de fire måltidene + bananen din er fordelt gjennom dagen. Er det et langt opphold mellom lunsj og middag kan jo "sprekken" ha sammenheng med blodsukkernivået - spesielt om du også den dagen har trent ekstra hardt. Og det kan også rett og slett være en følelsesmessig forankring i maten. Det går fint an å ruse seg på mat, og det går fint an å slutte å ruse seg på mat.
  11. Krav Maga, no doubt. Kampsport er nettopp det - kampSPORT. Krav Maga er straight up selvforsvar / kamptrening. Minste motstands vei hvis du blir angrepet. Du lærer blant annet å forsvare deg fra flere angripere, angrep bakfra, angrep i blinde etc etc. Fokus på blokkeringer også, såkalte 360 blokkeringer hvor du gir slag samtidig som du blokkerer innkommende angrep. Utover det blir du pusha mentalt til å oppdage nye kjellere i psyken din og ikke se bort i fra om instruktøren etter en sjukt hard økt tvinger deg til 100 air squats. Du blir gjennomtrent. Jeg er ikke biased eller noe sånt altså
  12. Jeg irriterer meg over folk som skal på t-banen før jeg har gått av og så har jeg løst mye av irritasjonen ved å bli ganske bred og stå i døråpningen med et forbauset uttrykk i fjeset og si "Jaha...hvordan har du tenkt å løse dette nå når du blokkerer utgangen?". Jeg irriterer meg over folk som ikke reiser seg når de sitter i veien for de som skal ut fra setet innenfor på t-banen og så har jeg løst mye av irritasjonen ved å gå inn i beina deres og si "Jøss, er det ikke vanlig høflighet å flytte seg når man sitter i veien for noen?" Skjønner jo forsåvidt at løsningene mine på min irritasjon fint kan irritere andre
  13. Jeg driver å leker med en blåmuggost-burger om dagen...Det som gjør den spesiell er at den er innbakt.. En flytende plomme med deiligheter på innsiden... Her kommer et bilde, og så kommer oppskrift: [ATTACH]138678[/ATTACH] Jeg er ikke så flink til å ta bilder, så det ser kanskje litt platt og daft ut, men jeg er fan av kjøttsmak. Det er kjøttet som står i sentrum på burgeren..mm..blåmuggostsmør..okey: Innmat: Blåmuggost (St.Agur gjerne..den er mildest mugg og herlig smak) Kremost naturell Persille Hvitløk Meierismør Lag små / medium størrelse kuler som du legger i fryseren i et par timer så de er gjennomfrossne.. Kjøtt: Høyrygg / Bibringe av okse (eller noe annet...men ikke tilsett salt...salt fucker opp) Blåmuggost "crumbles" Persille Fersk-kvernet pepper Salt burgeren som en biff like før steking så du slipper å lage farse ut av burgeren. Stapp kjøttboller med frossen smørkule og form burgeren For å beholde plommen intakt må du steke på høy varme i begynnelsen så du får en stekekant rundt kjøttet.. Stek den gjerne videre i ovnen...ildfast form... ca 180 grader i 10-15 min avhengig av hvor feit kjøttbiten din er. Good times!
  14. Jeg spør fordi jeg lurer, er dommerne i slike konkurranser kjent for etiske prinsipper og lar seg ikke korrumpere på noen som helst måte mtp stemmeavgivning?
  15. Om alt det TS sier stemmer 100%..for å svare på spørsmålet ditt, ja hun er et unikum
×
×
  • Create New...