Gå til innhold

Til dere gutta.... Om jenter.


CelineMaria

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle vi ha lyst på barn? Jorden er overbefolket og vi har karrierer.

Alvor til side - jentene på jobben min er alle småbarnsmødre, type 3-15mnd gamle. Samtlige av dem har jobbet inntil 1-2 uker før fødsel og kommer tilbake på jobb før 6mnder. Men klart, motivasjonen for å jobbe er en helt annen når du jobber på provisjon og ikke får betalt for å være hjemme :).

Ja overbefolket med mennesker fra kina, india og brasil. Europeerne er heller en døende rase mye pga at kvinner mer og mer prioritere annerledes. Det fødes ikke "nok" nordmenn for at vi skal opprettholde den norske rasen. Men folketallet vokser pga innvandring.

Ja, det er forskjell. Og det er skiftende utvikling i husarbeidet, mye pga norske kvinner skifter prioriteringer, men fortsatt mange som velger med tanke på å få barn eller får barn i ekstremt tidlig alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakker mye om likestilling ja, men jeg snakker mest om at man skal ha en forståelse for hvorfor noen kvinner velger slik de gjør.Jeg poengtere flere ganger at det fysiske forskjeller mellom mannen og kvinne som gjør ting helt umulig at det skal bli likt. Og deg kan man ikke endre på. Men man skal samtidig være glad for at Norge er et land som har jobbet så langt for likestillingen. Vi kvinner i Norge har det ganske bra, hvertfall i forhold til mange andre kvinner i andre land.

Det er fortsatt forhold som man kan jobbe for å bedre for at begge kjønn har det bedre. Samtidig så går likestillingen til en hvis grad.

Jeg tror at vi vil se mer effekter av likestilling jo lengre vi kommer ut i århundre fordi samfunnet venner seg til det. Slik som f. eks husarbeid.

Her kommer du med absolutt ingen verdens ting som er målbart, annet enn husarbeid, men har fortsatt som premiss at likestillingen i Norge er dårlig når du sukker oppgitt over at det er noe som går seg til i en fjern fremtid. Når skal du si deg fornøyd? Når du "føler" at ting er riktig? Når ble dine subjektive følelser et mål på hva som blir gjort og ikke gjort?

Husarbeid er forøvrig et elendig mål på likestilling. Oppfinnelser(fra menn) som ble gradvis mer vanlig i husholdninger etter 2.verdenskrig og frem til i dag, har gjort at selv de mest hjelpesløse mennesker kan få unnagjort husarbeid på kort tid og uten vanskeligheter. Det er ikke slik at man står og koker klærne lenger eller går i bekken for å hente vann. Og det er derfor Rock kan konkludere med at menn gjør mer. Når husarbeidet som tradisjonelt har blitt gjort av kvinnen har blitt så enkelt og tidsbesparende, samtidig som mannen har tatt sin del(39%, se link), vil tillegg som det å pusse opp, klippe plen, male hus, hugge ved, fikse ødelagte ting i huset etc gjøre ting veldig jevnt.

At norske kvinner baserer forestillingen av seg selv som en stakkars, undertrykt, sliter på subjektivt føleri, bekreftes også av undersøkelser. Norske menn er på topp i Europa når det gjelder husarbeid og å tilbringe tid med barna. Samtidig er norske kvinner blant de mest missfornøyde i Europa når det gjelder mannens innsats når det gjelder husarbeid.

På toppen av alt viser statistikk at menn som gjør mye husarbeid har mye større sjanse for å bli skilt. Det har vel med at en viss kvinnetype aldri vil bli fornøyd, ingen menn liker å bo med en kravstor heks, og at kvinner innerst inne liker at du sier meningene dine og ikke er verdens største tøffel.

Norske menn er flinke fedre -Side2

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1656114.ece

Norske menn får stryk i husarbeid -Aftenposten

Husarbeid og kjønnsroller - Menn som vasker skilles oftere - Bolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer du med absolutt ingen verdens ting som er målbart, annet enn husarbeid, men har fortsatt som premiss at likestillingen i Norge er dårlig når du sukker oppgitt over at det er noe som går seg til i en fjern fremtid. Når skal du si deg fornøyd? Når du "føler" at ting er riktig? Når ble dine subjektive følelser et mål på hva som blir gjort og ikke gjort?

Husarbeid er forøvrig et elendig mål på likestilling. Oppfinnelser(fra menn) som ble gradvis mer vanlig i husholdninger etter 2.verdenskrig og frem til i dag, har gjort at selv de mest hjelpesløse mennesker kan få unnagjort husarbeid på kort tid og uten vanskeligheter. Det er ikke slik at man står og koker klærne lenger eller går i bekken for å hente vann. Og det er derfor Rock kan konkludere med at menn gjør mer. Når husarbeidet som tradisjonelt har blitt gjort av kvinnen har blitt så enkelt og tidsbesparende, samtidig som mannen har tatt sin del(39%, se link), vil tillegg som det å pusse opp, klippe plen, male hus, hugge ved, fikse ødelagte ting i huset etc gjøre ting veldig jevnt.

At norske kvinner baserer forestillingen av seg selv som en stakkars, undertrykt, sliter på subjektivt føleri, bekreftes også av undersøkelser. Norske menn er på topp i Europa når det gjelder husarbeid og å tilbringe tid med barna. Samtidig er norske kvinner blant de mest missfornøyde i Europa når det gjelder mannens innsats når det gjelder husarbeid.

På toppen av alt viser statistikk at menn som gjør mye husarbeid har mye større sjanse for å bli skilt. Det har vel med at en viss kvinnetype aldri vil bli fornøyd, ingen menn liker å bo med en kravstor heks, og at kvinner innerst inne liker at du sier meningene dine og ikke er verdens største tøffel.

Norske menn er flinke fedre -Side2

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1656114.ece

Norske menn får stryk i husarbeid -Aftenposten

Husarbeid og kjønnsroller - Menn som vasker skilles oftere - Bolig

Jeg har ALDRI sagt at jeg er misfornøyd med likstillingen vi har i Norge (Du får lese alle innlegg før du kommenterer). Jeg bare forteller hvordan det er, hvorfor det er slik og at jeg tror ikke vi kan bli så mye mer likestilt.

Samtidig så har vi diskutert om husarbeid og hvem som gjør hva, ikke direkte diskutert likestilling. Og fortsatt er det kvinnen som gjør mest, men som jeg har poengert flere ganger så er dette en skiftende utvikling. Og i de tallene jeg har vist til så er det både vedlikehold, barnepass, osv. trukket inn. Det jeg mener med at vi går mot en utvikling mot mer likstilling i hjemmet, er jo fordi vi gjør det. Dere må huske på den eldre garden av mennesker vi har i landet også. Det ser ut som dere glemmer dem. Slik at grunnen til at vi har en skiftende utvikling er at flere og flere kvinner velger høyere utdanninger med bedre betalt. De prioritere ikke like stor grad å få barn. Det er den nye generasjon. Det er det jeg mener med at vi går mot "mer" likstilling i hjemmet. Likestilling i arbeidslivet så har vi kommet så og si så langt man komme mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at diskusjoner om kjønnsroller alltid blir en diskusjon om kvinner vs. menn. Det er alltid snakk om hvem som har det best, hvem som gjør mest, hvem som får mest, hvem som jobber mest, osv.

Jeg er glad for at kvinner er kvinner og menn er menn. Med våre kvaliteter og egenskaper, både like og forskjellige sådan, så utfyller vi hverandre ypperlig. Det er ikke mulig, eller ønskelig, å leve i et kjønnsløst samfunn.

Det jeg setter mest pris på er at i tillegg til kjønn er vi også født med egne personligheter, tanker, følelser og meninger som farger tilværelsen å være kvinne eller mann i denne verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 superfeministvenninner som studerer kjønnsstudier/likestilling, og det går helt greit å diskutere slike saker med dem, rett og slett fordi de er reflekterte og har vett i skallen.

Groenhaug fremstår bare som en bitter feminist som lar følelsene ta overhånd, selv om mye er godt ment. Vær glad for at jntdrm legger frem en litt mer moderat synsvinkel.

Ja, vi har et problem med likestillingen, men det har også menn i andre områder i dagliglivet. At tallet for menn som begår selvmord er mer enn dobbelt så mye høyere enn kvinner sier egentlig litt. Så lenge vi har ekstreme feminister som er trangsynte og ikke ser på det store bildet, men bare på kvinnekampene deres, så vil faktisk både menn og kvinner i samfunnet lide.

http://www.ssb.no/a/aarbok/tab/tab-119.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vil jeg få skikkelige, ærlige svar her. DIN mening!

1. Er personlighet virkelig det viktigste på ei jente eller er det bare romantisk bullshit?

2. Er normalvektige jenter på diett på jakt etter perfekt sommerkropp (cardio + 1500 kalorier ala Victorias secret-modeller) hot or not?

3. Er det virkelig tøft med sterke jenter, eller vil dere helst hatt styrkerommet for dere selv?

Svar på alle eller en. Jeg er supernysgjerrig, håper på svar!

1. En god personlighet fremhever et godt ytre..

2.Ja

3.Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig skyte inn at jeg kan befinne meg i en guttegjeng der vi observerer ei jente, og de andre kan si "HAHA lol æsj ass se hu der, virigin4lyfe høhøhø", mens jeg selv tenker "satan hu der var digg". Så da blir jo spørsmålet om jeg har helt sjuk smak, eller om de bare vil tøffe seg ved å putte andre under deres egne standarder for å fremstå som kulere/høyere standard enn de egentlig er.

Jeg heller mot sistnevnte.

Spørsmålet er heller om du er tøff nok til å si at du syns hun var digg, og at du ikke bryr deg om hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er heller om du er tøff nok til å si at du syns hun var digg, og at du ikke bryr deg om hva de sier.

Haha, prøver du å calle meg out for dårlig selvtillit eller? Om jeg blir put on the spot har jeg ingen problemer med å si hva jeg mener, men jeg er ikke veldig stor på å proklamere hvor digg damer jeg ser på gata er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 superfeministvenninner som studerer kjønnsstudier/likestilling, og det går helt greit å diskutere slike saker med dem, rett og slett fordi de er reflekterte og har vett i skallen.

Groenhaug fremstår bare som en bitter feminist som lar følelsene ta overhånd, selv om mye er godt ment. Vær glad for at jntdrm legger frem en litt mer moderat synsvinkel.

Ja, vi har et problem med likestillingen, men det har også menn i andre områder i dagliglivet. At tallet for menn som begår selvmord er mer enn dobbelt så mye høyere enn kvinner sier egentlig litt. Så lenge vi har ekstreme feminister som er trangsynte og ikke ser på det store bildet, men bare på kvinnekampene deres, så vil faktisk både menn og kvinner i samfunnet lide.

http://www.ssb.no/a/aarbok/tab/tab-119.html

Jeg er verken bitter eller lar følelsene ta over. Hadde jeg vært det hadde jeg argumentert for ting som direkte påvirker meg,men du har tydeligvis lest det du vil lese. Hvis du hadde lest hva jeg faktisk har skrevet og poengtert flere ganger hadde du ikke kalt meg feminist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde lest hva jeg faktisk har skrevet og poengtert flere ganger hadde du ikke kalt meg feminist.

Det må da være mye verre å bli stemplet som bitter enn som feminist?

Forøvrig er nok dette kun en provokasjon fra Luvstruck sin side , slik at du skal fortsette å skrive inntil Rock kommer hjem fra trening. For da blir det nok vei i vellinga!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være mye verre å bli stemplet som bitter enn som feminist?

Forøvrig er nok dette kun en provokasjon fra Luvstruck sin side , slik at du skal fortsette å skrive inntil Rock kommer hjem fra trening. For da blir det nok vei i vellinga!

;)

Haha, joda, men bitter er jeg heller ikke. Er patetisk å nesten gå til personangrep for å lage mer diskusjon. Blir nesten som å lese vg hvor de vrir på alt for å lage en sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være mye verre å bli stemplet som bitter enn som feminist?

Forøvrig er nok dette kun en provokasjon fra Luvstruck sin side , slik at du skal fortsette å skrive inntil Rock kommer hjem fra trening. For da blir det nok vei i vellinga!

;)

Er det ikke slitsomt å leke white knight i hver eneste tråd? Ingen som deler ut internettfitte til deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...