Jump to content

Armadillo

Members
  • Content Count

    193
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Armadillo

  1. Armadillo

    Hva er tabu?

    Dette er det merkeligste jeg har lest.. Ever..
  2. Om jeg har for mye fritid, så har du hvertfall for lite humor. Det var på ingen måte meninga å irritere deg. Jeg skal aldri gjøre det mer. Beklager så mye.
  3. Ikke noen Polar-klokke, men jeg kjøpte denne tidligere i sommer.. KNALL-fornøyd. Har alle overnevnte funksjoner i tilleg till Garmin Connect som i seg selv er et ekstremt motiverende verktøy. http://www.netonnet.no/art/personlig-pleie/trening/treningsklokke/garmin-forerunner210/163465.6232/?gclid=CKml2fvfvcECFaXhcgodJqcA7Q
  4. Ok, da har jeg følgende forslag: Du starter ditt eget firma innen klesdesign. Du kan imidlertid ikke slippe alt du har i hendene, og har dette som en bigeskjeft. Du oppdager raskt at dette er tungt arbeid. Det er vanskelig tider, og kåra er trange. Du jobber en vanlig stilling i tillegg til arbeidet med ditt eget firma for å få endene til å møtes. Men designet blir ikke slik du ønsker. Du føler behov for input, og drar på en messe for klesdesignere i Singapor. Her møter du den kjekke og meget utadvendte "Nils Roger". Dere finner straks tonen, da det viser seg at han bor i samme by som deg. Du finner raskt inspirasjonen på denne messa, og singlettene med "loose fit" formlig renner ut av blyanten din, der du sitter og tegner med Nils Roger ved din side. Dere lever livets glade dager inntil du en dag kommer tidlig hjem, og fersker Nils Roger med din beste veninne "Regine" (som du forøvrig også ble kjent med på messen i Singapor. Du sitter ensom og forlatt tilbake, og oppdager i tillegg at Nils Roger har stukket av med både Regine og alle designene på "loose fit" singletter som snart skulle i produksjon. I ren desperasjon etter å få tak i en kul "loose fit" singlett som du har ventet så lenge på, går du derfor inn på betterbodies.no på nytt. Her oppdager du til din store ergelse at hele sortimentet med kule singletter som ble lansert mens du levde lykkelig med Nils Roger, nå er utsolgt. Du innser at alt det tunge og slitsomme arbeidet har vært forgjeves. Så.. når vi nå vet utfallet her, så er det kanskje like greit å bare sjekke innom sidene med jevne mellomrom for å se etter noe nytt?
  5. Sett på gymgrossisten.no ? De har ikke så spinnville priser og gratis frakt over 500,- http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/met-loose-racerback-metropolitan
  6. Han hadde ikke tilfeldigvis baller på størrelse med disse.. ? http://www.youtube.com/watch?v=zeqTHuHStwU Eller var like awesome som Kung Fu Panda, som tross alt har følgende rykte: "He was so deadly in fact, that his enemies would go blind from overexposure to pure awesomeness!" "My eyes!!" "He's to awesome!!"
  7. Armadillo

    Dagens negative

    Klarte av uvisse årsaker å glemme mobilen hjemme i dag.. Det betydde null musikk til morgencardioen, og betyr null av den sterkt påtrengte energi-musikken min som jeg trenger for å gjennomføre den planlagte løpeturen ETTER jobb. Da blir det beinøkt, noe som forsåvidt også er greit, men jeg var mentalt innstilt på en rask løpeøkt før jeg tok helg. Føler meg litt som Elling og Kjell Bjarne når de gikk i TOTAL vranglås fordi cafèn ikke hadde den planlagte "Flesk og duppa". 2.04 -
  8. Jeg tenker kanskje at folk her inne uten kompetanse innen psykisk helse skal være meget forsiktige med å komme med rådgivning rundt dette..
  9. Ser generelt apatisk ut og tørker svettedråper i panna..
  10. Armadillo

    5:2 dietten

    Den omtalte 5:2 dietten.. hva tenker dere om den egentlig ? En kollega på jobb sverger til den. "Den er bare SÅ effektiv altså. Også har huden min blitt mye bedre". Selv tenker jeg at 500 cal 2 dager i uka er galskap, og at den høres helt idiotisk ut. Jeg hadde hvertfall blitt så gretten av så lite mat at jeg burde holdt meg hjemme fra jobb de aktuelle dagene..selv har jeg ikke kompetansen til å underbygge dette, så hva tenker dere? Er den BS fra ende til annen, eller er det noe i den ?
  11. På sider som "mylog" diett.no etc etc, så kan man også fylle ut aktiviteter. Med tanke på styrketrening; hvordan vet man om det man bedriver er lett, moderat eller tung styrketrening ? Føler jo selv at jeg bedriver relativt tung styrketrening, men vet jo ikke om det kan defineres som det. Anyone ?
  12. Sikkert mange som kan dette bedre enn meg, men per i dag kjører jeg et tre-splittsprogram (og vanligvis 2 dager løp når jeg ikke har hamstringskade). Dag 1 - Bein, rumpe Dag 2 - Bryst , triceps Dag 3 - Rygg, mage , biceps Dette du tenkte på, eller ville du ha konkrete øvelser også ?
  13. Jojo for all del, vi motiveres av forskjellige ting. Pep-talken er det som motiverer når bare tanken på å løfte en kilo virker direkte frastøtende, og lysten til å gå på trening er null. Før man får sett på denne stanga som skal drepes. Fysisk og psykisk motivasjon er to forskjellige ting
  14. Essensen i filmen er jo ikke akkurat kardio da. Det sies ikke noe konkret om kardio, bildene er bare en forsterkende effekt av hva som sies. Essensen her er jo det å glemme de indre stemmene som forteller deg at du skal gi opp, og fortsette å pushe deg selv stadig lenger, uavhengig av aktivitet. Det er rett og slett den ultimate pep-talken
  15. Enig.. Høy frysningsfaktor, og ikke minst motivasjonsfaktor!
  16. Jeg er faktisk 110% sikker på at du i tillegg kommer til å et MASSIVT antall kjærestepoeng dersom du foreslår lerret på rommet!
  17. Det beste hadde vel vært med et lerret som senka seg ned fra taket, hvor denne kom på automatisk 4 minutter før man skulle opp hver morgen..
  18. Sikkert flere som har sett denne. For de som ikke har satt den; Se den,lukk øynene,pust dypt..game on! http://www.wimp.com/motivationalvideo/
  19. Jeg har også tidvis slitt litt med balansen i knebøy. Har hjulpet meg å bygge opp helen med en liten 1,25kg eller 2,5kg skive som jeg står på med helen mens jeg kjører. Tror dette skyldes litt kort muskelatur på baksiden, for jeg har også bruk en liten del av muskel på bakside lår ifm en korsbåndsoperasjon. Nå vet jeg ikke hva slags skade du har, men knebøy, markløft o.l er alfa-omega for meg for å styrke muskler rundt knærne, og noe jeg har fått beskjed om fra fysio om å ha stor fokus på. Viktig at du klarer å styre kneet riktignok, at det ikke peker innover i det du løfter opp
  20. Sett flere sånne selv.. bla.annet en på et treningssenter på et hotell..kar i 50-åra som sitter og tråkker på en sånn sitte-sykkel med beina rett fremover.. beina drar kanskje en omdreining hvert 3 sekund mens han sitter og leser avisa.. why the fuck even bother ??
  21. hehe aha FIkk med en anrettning med borrelås jeg kunne legge isposer i på begge sider, og feste fra lår og ned til legg. Hadde ikke noen strømpe.. bare bandasje og selvsagt store plasterlapper over arra. Selve bandasjen tok jeg av permanent når bytta plasterlappene første gangen
  22. Ispose bør du bruke så ofte du kan og så lenge du kan.. hjelper å få ned hevelsen, som igjen vil føre til bedre bevegelighet i kneet under opptrening
  23. Helt vanlig at kneet er både vondt og stivt i mange uker. Du skal begynne å jobbe med strekk og bøy allerede dagen etter operasjonen. Ligg med beinet så høyt som mulig. Regner med at du har fått isbeslag du kan feste rundt kneet ? Også vanlig at det går greit å ligge i ro med kneet, men at det gjør helt JÆVLIG vondt når man reiser seg. Dette går som regel over i løpet av et par ukers tid Du kan også oppleve at du vil slite med å løfte foten over dørterskler.. hamstringen er svært svekka, og du vil få både følelsen av svakhet og krampe når du begynner å trene den igjen
  24. Merkelig at du har fått det der.. det der skal jo til legen. Man skriver jo under en fullmakt som gir Gjensidige lov å innhente de opplysninger de trenger, dvs å sende slike skjemaer til legen din
×
×
  • Create New...