Gå til innhold

Silje Mariela sitt nye program


BluebearWebcoaching

Anbefalte innlegg

Hva synes du om denne reklamen / fotoshoot bildet?

Body Makeover: Det ER mulig!! | SiljeMariela

Min mening:

"All heder og ære til arbeidet denne damen har lagt i treningen og kostholdet sitt.

Et spørsmål:

Hvorfor er hun brun på etter bildet?

Hvorfor er hun oljet inn?

Hvorfor er hun plutselig i magisk lys?

Har hun kuttet vann her?

Har hun fulgt NØYAKTIG samme diett og trening ALLE dager som i programmet?

Hvordan ser bildet ut, uten manipulering av variabler som kan manipuleres?

Hvorfor har hun ikke likt oppsett på før og etter bildet, rett og slett?

For all del kan hun se like ekstrem ut, men hvorfor føler du da det er riktig å overdrive en illusjon om perfeksjon ved å gjøre det om til noe ugjenkjennelig?

Er det rettferdig mot de andre jentene her som håper å få samme kropp, men som bare ender opp med å strebe etter det perfekte de aldri når?

Synes, personlig, at du iallefall her skaper ut urealistisk ideale. Noe du som skal fremtre som en sterk, kvinnelig coach burde, definitivt, unngå."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke voldsomt mange kg som skiller kroppen på før-bildet fra en relativt stram kropp. Programmet varte i 12 uker, og det er fint mulig å gå ned 6kg (tenk en ball av mer enn 12 smørpakker i volum) på den tida om alt gjøres riktig. Etter ryggmusklene på før-bildet å dømme er ikke personen fremmed for styrketrening heller, og det går veldig kjapt å stramme opp og "fylle" muskler som på et tidligere tidspunkt har vært vant til litt hardkjør.

Alt-i-alt? Poseringen og brunfargen på etterbildet er definitivt heldigere enn den slappe holdninga på før-bildet, og etter-bildet er antagelig tatt med treningspump.

Det er dog ingenting magisk eller direkte urealistisk på gang her. Ethvert kvinnfolk med en kropp som den på før-bildet, som får hjelp til å trene og spise optimalt i 3 måneder, samt ta sol og kanskje freshe opp håret og garderoben litt vil se nærmest mirakuløst bedre ut.

Hva er galt med å se opp til idealer som kun er urealistiske dersom man ikke ønsker å jobbe like hardt som forbildet har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo dama til Erik Sandvik(Mr monkey!):)

Det jeg synes hun viser er at om du vil det bra nok, og du får kunnskapen "innabors" så vil du få resultater.

Og hun er veldig flink innen det feltet, så naturlig så vil hun se flott ut.

Men vil ikke si det er demotiverende til kvinner flest.

Er ingenting som tilsier at de ikke kan få til det samme, på samme tid.

Og må bare si det, som jeg sikkert har sagt 1000 ganger før.

Hun er råflott.. Klarer aldri å lese artikler der det er bilde av henne:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor glossy til at noen jeg omgås skulle gå på... Upersonlig og i det hele tatt.

Liker bedre

Sjekk hvordan Line Bjerk først slanket bort fettet og så bygde muskler - Fitnessbloggen

Bli inspirert av den utrolige forandringen til Tone Olsen (23) - Fitnessbloggen

Mer personlig og noe de aller fleste kan identifisere seg med. Krever dog at en utleverer mye av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

post-186-14440933894478_thumb.jpg

Her har de jo brukt alle triksene i boka. Førbildet er i slappest mulig posisjon med lite flatterende belysning og null pump, og i tillegg har de redigert det til døde for å få det til å se så dvaskt ut som overhode mulig. Og etterbildet i helt annen positur, annen belysning, glinsende brun hud med pump i kroppen og dratt i spakene for å gjøre bildet så kontrastfylt og fargerikt som mulig.

Personlig syns jeg ikke akkurat man bygger særlig kredibilitet ved å trikse frem resultater på denne måten. Men markedsføringsmessig gjør det nok jobben...

Det er omentrent like dumt som å ta før- og etterbilde hvor jeg blåser opp magen på det ene bildet og flexer den på det andre. "Six-pack på 6 sekunder. Kjøp programmet her."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder som er tatt under så like forhold som mulig blir nok oppfattet som langt mer troverdige. Det gjelder spesielt hvis navnet på personen står ved siden av. Når det er sagt – damen på bildet har utvilsomt hatt stor fremgang.

man blir altid like skuffet når man ser disse in real som blir dradd frem over alt pga resultatene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hanne_

Check out my awesome gainz på bare 6 timer :eek:

Nå er jo Silje veldig amerikainspirert med ja-stiger, spill på sex og utseende og awesome før-etter-bilder. Sånn sett skiller hun seg ut fra de traustere Norske PT-er. Personlig synes jeg det kler henne og skjønner godt at mange blir inspirert av det. I motsetning til f.eks Cornelis som også kjører den amerikanske stilen, så har hun i det minste kunnskap og kvalitet. Norske produkter vil alltid være overpriset pga generelt prisnivå, så får en bare avgjøre selv om det er verdt det eller ikke :)

post-334-14440933947393_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR kan ikke noen komme med bare en liten teaser på hva programmene til Silje Mariela inneholder? Jeg regner med jeg ikke er den eneste som ikke vil bruke nesten 2 tusen kroner på ett program som er helt standardisert og ikke med personlig oppfølging.

Om jeg ikke tar veldig feil (og husker dårlig) så inneholder de vel ukesoppsett med kosthold og trening - dag for dag. Du kan nok kategorisere de i samme gate som RYP. For øvrig så tror jeg kanskje du og de som kjøper får tilgang til et eget forum/facebook-gruppe lrns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR kan ikke noen komme med bare en liten teaser på hva programmene til Silje Mariela inneholder? Jeg regner med jeg ikke er den eneste som ikke vil bruke nesten 2 tusen kroner på ett program som er helt standardisert og ikke med personlig oppfølging.

De inneholder et treningsprogram de skal følge i 12 uker og forskjellige matplaner mtp om psmf for drastisk vektreduksjon, og to eller tre andre å velge mellom mtp på startvekt (om jeg ikke husker feil). Står også oppsatt forslag på andre matvarer innenfor ulike kcal grupper (100, 200, 300 osv) om man vil variere på den kostholdsplanen man velger. I tillegg får man tilgang på et eget forum der man kan holde kontakten med de andre som kjører programmet for ytterligere motivasjon. Programmet legger opp til gode resultater, men det er også standardisert. Selv har jeg mer utbytte av et opplegg tilpasset mitt utgangspunkt, men at det hjelper mange andre er det ingen tvil om

Angående bildene: det er tydelig at den damen har jobbet hardt og oppnådd gode resultater på 12 uker, men noe reelt før og etterbilde synes jeg det ikke er. Under programmet blir man oppfordret til å ta formbilder i samme positur jevnlig, så like bilder hadde kanskje lønt seg mer. Samtidig er det siste bildet en motivasjon til tusen. Akkurat som alle andre bilder av fitnessjenter ute på nett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Nå har jeg sett mine tidligere "skreddersydde program" fra henholdsvis gympartner og Marianne Aas Krog ORDRETT på blogger, og de brukes nok mer enn to ganger.. Med flere år i mellom! Da er det bedre å være ærlig om det og si at det faktisk er standardisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes ikke det blir litt feil å sammenligne USA med Norge? Et par fete nike-sko koster en tredjedel av hva de gjør i Norge. For øvrig kan jeg se poenget ditt, men jeg vet ikke om Mike står øverst i kurs hos jenter som vil prikke formen. Han har sin nisje og Mariela har sin.

Jeg tror vi fleste er ute etter å få den billigste tjenesten, det handler ikke om at vi i Norge har mer penger å rutte med. Mike Tuscherer har sin egen nisje ja, men det funker som en sammenligning. Han er også ganske kjent og har mange prestasjoner som coach. Produktet hans koster 35$ per uke, 200 NOK.

Du får altså 10 uker personlig oppfølging med en av verdens beste coacher innen styrkeløft til samme prisen som det Silje Mariela tilbyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...