Gå til innhold

ThereseB

Medlemmer
  • Innholdsteller

    454
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ThereseB

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 17. jan. 1990

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det høres mer enn bra nok ut det. Jeg tar alle sammen!
  2. Selger Asics Gel-Noosa Tri 9, Str. 40. De er kun brukt på en fem minutters løpetur til gymmen, og selges ettersom jeg skulle hatt et halvt nummer større. Selger de for 600kr. Holder til i Oslo. [ATTACH]156554[/ATTACH]
  3. Zoot Ultra Race 4.0 triathlon sko selges, str. 40.5 Veil.pris mellom 1400-1600, selges for 800kr. Aldri brukt, kun prøvd på. Størrelsen er nok mer rundt 39,5 +/-. Super lettvekter sko til løping med hele 8mm heldropp. Dette er den typen sko som sitter som støpt på foten og gir en naturlig og lett løpsfølelse. Mer informasjon om skoen: http://www.joggeshop.no/zoot-herre-ultra-race-4-11.html Ta kontakt for mer informasjon.
  4. ThereseB

    nike och 2xu

    Er reebok-tightsen stor i str? Er normalt sett en small.Hvilken str er løpegenseren i? Vil veldig gjerne kjøpe 2XU tightsen. Kunne også ha tenkt meg better bodies shortsen. Bor i Oslo.
  5. ThereseB

    Nike Romaleos 2 str 40

    Er disse solgt enda?
  6. ThereseB

    ZMA og GREEN BURN selges

    300kr for boksene + porto er greit. bedre at noen får bruk for dem enn at de står i skapet!
  7. ThereseB

    ZMA og GREEN BURN selges

    Vekten til de tre boksene blir 600g. På posten sine hjemmesider kommer det litt an på hvordan de pakkes, men jeg ser den høyeste summen kommer opp på 100kr. Mulig at det blir billigere om det sendes som brev.
  8. ThereseB

    ZMA og GREEN BURN selges

    Litt usikker. Kan undersøke vekten på boksene når jeg kommer hjem.
  9. Heisann! Kjøpte 3-pack med ZMA og Green Burn fra x-life for noen uker siden. Trengte noe for å sove bedre, men det viser seg at å studere på masternivå løste det problemet (og vel så det). Selger 3 bokser ZMA for 400kr, den ene er åpnet og brukt ca 1-1,5 ukes dosering av. [ATTACH]119855[/ATTACH] Link til produktinformasjon hos X-life:http://www.x-life.no/products/zmab6-750-kapsler Selger også 3 bokser Green Burn for 400kr, der det er brukt toppen 1 ukes dosering av den ene boksen. (Ble litt for sterk konsentrat for kroppen min, som ikke engang er tilpasset vanlig kaffe). [ATTACH]119856[/ATTACH] Link til produktinformasjon hos X-life: www.x-life.no/products/green-burn-360-kapsler Tilholdssted: Oslo. Ellers kan jeg sende produktene mot at kjøper betaler frakt. Det blir uansett billigere enn å handle andre steder.
  10. ThereseB

    protein/lavkalori/diett-is!

    Kommer litt an på om du mener sunn som i lite kcal eller uten sukker. Min favoritt er ihvertfall denne: (blandingsforhold etter eget ønske, jeg pleier bare å lage mye) Soyakrem (kan bruke fløte, men liker den spesielle smaken soyakremen gir) Eggeplommer Proteinpulver med vaniljesmak (evt. bytte ut med sjokolade og sløyf vaniljepulveret) Vaniljepulver Sukkerfri sjokolade 1. Visp soyakrem sammen med proteinpulver. 2. Vips eggeplommene stive. 3. Vend soyakremen sammen med eggeplommene med en slikkepott 4. Rør inn hakket sjokolade til slutt og sett i fryseren Den skal stå til den blir stiv, men så lang tålmodighet har ikke jeg. Jeg tar den alltid ut mens den enda er myk i midten: full av deilig krem.
  11. Det kommer an på hvor synlige muskler det er du vil ha Du har fått veldig mange gode oppsett av de andre her, og mtp på kostholdet var det faktisk noe i de banene jeg lå. Spiste masse sunn mat og koste meg med godis i helgene. Fettet øverst på lårene gikk kanskje ikke bort av det, men på en god morgen klarer jeg fint se de loddrette strekene på magen. Er målet ditt six-pack og tighgap, så må du nok mye lavere i fettprosent. Uansett tror jeg du vil se at mye endrer seg om du legger fra deg tankegangen om at det er kiloene som teller. Det er ikke sikkert at en lav fettprosent er det som får deg til å like speilbildet ditt eller, som jeg vil si er hovedproblemstillingen din. Og da hjelper det ikke når du føler deg mislykket hver gang du spier sjokolade eller is. For du er ikke mislykket selv om du gjør det. Jeg tolket mine sprekker til slutt som kroppens signal om at jeg stresset for mye med maten. Selv om jeg hadde drømmer om sixpack og tighgap så er det en tid for alt og man skal leve litt samtidig også. Og du er langt ifra overvektig, og jeg er ganske sikker på at det du ser i speilet ikke stemmer overens med hvordan andre ser på deg. Følg rådene gitt over her, kast badevekta, bruk målbånd - og spis deg god og mett på sunne råvarer. Du skal spise utrolig mye før du går opp i vekt, selv om du sier du har anlegg for slikt. Det var jeg sikker på at jeg og hadde, men så hadde jeg heller ikke prøvd å spise så sunt. Jeg er sikker på at du vil klare målet ditt, stå på.
  12. Kjenner meg igjen i problemstillingen og det hele bunner ut i mangel på motivasjon og en målsetting som er realistisk. Trenger du virkelig gå ned de siste kiloene over en så kort periode? Om målet er å stramme opp, hva med å fokusere på sunn og næringsrik mat, også koser deg du med litt ekstra i helgene? Jeg hadde en gang som mål å gå ned noen kg i løpet av vinterhalvåret. Jeg veide jo ikke mer enn 62kg fordelt på 168cm, skulle ikke være noen sak å gå ned noen kg til, samt bygge muskler? Men det er det. Definerte muskler trenger mat for å bygges opp først. Jeg prøvde den ene dietten etter den andre og sprakk gang på gang. Ned i godteposen havnet jeg. Til slutt måtte jeg redefinere hele målet mitt. Jeg hadde lyst på definerte muskler - men først måtte jeg få disse. De kom ikke ved kcal-underskudd. Og jeg var strengt tatt ikke overvektig, langt ifra. Men jeg ville stramme opp og tenkte jeg måtte ned i kg for å få det til. Så hyret jeg coach, han satte meg opp på tidenes gainerdiett. Jeg tenkte "jaja, skal gaine uansett, kan spise litt ekstra snop" (her snakker vi store mengder snop). Og vet du hva? Jeg fikk ikke mer fett på kroppen, jeg fikk muskler.Jeg trente hardt, spiste godt og koste meg på lørdagene med god samvittighet. Når den perioden var over og jeg skulle testkjøre en diett var hodet klar for en mnd uten sukker. Og den mnd gikk raskt unna, for jeg visste hva det var som var målet, jeg hadde en mer langsiktig plan enn å kun gå ned noen kg til. Og om det ikke er tallet på vekta som plager deg, men speilet - drit i de kg ekstra du må gå ned. Jeg er et godt eksempel, jeg veier 10kg mer enn hva jeg gjorde i starten, og jeg har minsket både midje- og hoftemål. Løsningen for meg var å slippe tanken om en "idealvekt". Ironisk nok så likte jeg speilbildet mer og mer for hver kg jeg økte, for jeg så også forandringene i kroppssammensetning. Så igjen; trenger du å gå ned disse kiloene for å nå målet ditt? Jeg tror ikke du trenger det. For hadde det vært eneste løsningen på å like det man ser i speilet, så hadde det ikke vært noe problem angående sukkeret. Det var ihvertfall sånn det var med meg.
  13. Jepp, også holder jeg meg unna snus, røyk, kaffe og alle andre avhengighetsdannende produkter som koster penger. Om du bruker mye tid på WOW på fritiden, kan det være en fordel å selge kontoen (tjene noen lapper), samt få tid til å jobbe. På en annen side er det greit å ha noe å bruke fritiden på. Uansett, du er allerede på god vei - så sett opp et budsjett fremover og se hvor mye det er du kan spare. Evt. sett opp en avtale med banken der du sparer et beløp hver gang du trekker bankkortet, eller en annen fast spareavtale. En slik avtale kan være god å henvise til når man skal ta opp lån senere også. Det kortet fungerte bra for meg:"Hei, jeg har spart masse av pengene jeg har tjent siste årene, bare se på kontoutskriften min." Trumfkort mtp å vise til at man er en trygg betaler.
  14. (Nå er jeg en blå gnom uten like, så alle er nok ikke så sparsommelige som det jeg er.) Jeg har tre deltidsjobber ved siden av skolen som jeg veksler mellom. Pengene mine går hovedsaklig til bo-, mat- og telefonutgifter. Jeg spiser sjeldent ute, fester sjeldent, drar sjeldent på shopping med mindre mine kvinnelige sider tar overhånd. Er prisbevist på alt jeg kjøper og sammenlikner ulike matvarepriser og handler der det er billigst. Nå har jeg allerede leilighet trass i at jeg er student, men det er fordi jeg har jobbet siden jeg var 15år og spart penger deretter. Det er ikke mange timene i måneden man må jobbe ved siden av skolen for å få litt ekstra penger til sparegrisen, så jeg mener dette er noe de aller fleste kan få til med litt prioriteringer. Kort oppsummert: - Sammenlikn matvarepriser, kjøp der det er billigst. - Nedprioriter luksusgodene mange studenter tillater seg (alkohol, nattmat, restauranter, osv.) - Skaff deg en deltidsjobb og putt lønna direkte inn på BSU - Skift mobilabonnement til et av de billigste (199,- i mnd) - Bytt boenhet til noe billigere med alt inkludert (sparer ved høyere strømregning, el.) - Tenk økonomisk i alt du foretar deg. Ei krone spart er ei krone du får renteinntekter på.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her