Jump to content

Johanne22

Members
  • Content Count

    431
  • Joined

  • Last visited

About Johanne22

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 04/27/1990

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ta deg en tur på Maschmanns Matmarked
  2. Takk for svar - skal ta en titt på videoene senere i kveld Mtp på terapaut - jeg regner med at en manuellterapeut ev kan hjelpe meg med å finne eventuelle variabler? Selvom jeg syns det er litt rart at smerten alltid inntreffer etter måltid på kvelden ( dagens første for min del).
  3. Hm. Nei egentlig ikke. Eneste er Sumomark som gav meg en saftig lyskestrekk. Kjører nytt program, men som sagt ingen nye øvelser. Samt at jeg er blitt mer fleksibel
  4. Som overskriften sier opplever jeg smerter typ øvre del korsrygg, under ribbeina. Smerten er som knivstikk, og oppstår som oftest når jeg sitter eller hvis jeg ligger på siden i sofaen. Har til tider problemer med å trekke pusten eller få skiftet stilling. Den oppstår og ofte etter at jeg har spist. Varierer hvor lenge jeg har vondt. Opplever ikke denne smerten under eller etter trening. Noen som har en idé om hva som ligger til grunne for vondten min? Takk
  5. Som overskriften lyder - har du kjennskap til niacin-flush? I så fall - hva er dine erfaringer?
  6. Jeg stusset litt frem og tilbake - men kom frem til søtpotet. Fant den hos söta bror. Har ikke kommet over det i Norge. Kun hvit, gul og forskjellige oransje nyanser Coopen i Strømstad har usedvanlig bra øko utvalg
  7. Torskekjaker, stekt søtpotet (lilla!) med squash, rosenkål, gresskar og løk og dampet nykål med masse smør
  8. Hei! Først og fremst - hva ønsker du; vil su bli "myk" eller ønsker du å bli mer fleksibel og øke mobilitet?
  9. Ja - de er veldig flinke! Liker anatomi trans teorien svært godt - i tillegg til bekjempelsen av den sittende menneskekroppen absolutt verdt å besøke de
  10. Hei! Jeg anbefaler deg å sjekke ut foundationyoga/trening - sjekk ut www.verkstedet.no og under fanen trening. Er kanskje ikke det man forbinder med tradisjonell yoga, men jeg anbefaler deg å ta en prøvetime - virkelig!
  11. Da går jeg for mer mat og litt smartere trening. Takk for hjelpen!
  12. Takk - det hjalp veldig Men for å reversere må jeg minske treningsmengden? Eller er det andre tiltak jeg kan prøve i første omgang
  13. Hei! Beklager sent svar - mye jul og feber de siste dagene Jeg trener for det meste styrketrening med innslag av ro intervaller og typ sirkelintervaller, samt litt yoga og en del tøying Jeg veier ikke maten min lenger da dette gjør meg litt tullete i hodet, men spiser fisk, mye grønnsaker, fett får jeg fra rørossmør, nøtter, avokado og fet fisk, samt at jeg spiser en del bær og fermwnterte grønnsaker. Så Langt jeg klarer foretrekker jeg økologisk og spiser ikke oppdrettsfisk. Jeg kunne vært flinkere til å aktivere nøttene mine. Søvnkvaliteten min har vært jevnt dårlig de siste 3,5 årene, hvis ikke lenger. Våkner alt fra 2- 8 ganger (på det mest) ila natten. Hjalp dette?
  14. Heisann! Lurer på om det er flere enn meg som opplever å bli "mindre" sulten ved økende treningsmengde eller ved høy treningsmengde over tid. Eller som kan ha en god forklaring på hvorfor jeg opplever dette Problemet mitt er at jeg er mer sulten og har større sultfølelsen samt at jeg orker mer før jeg er mett i perioder hvor jeg trener mindre og er generelt mindre aktiv kontra perioder hvor jeg har relativt høyt aktivitetsnivå og stor treningsmengde. Jeg opplever å bli ubehagelig mett, følelsen av at det ikke er plass til mer, gjerne før jeg har kommet halveis i porsjonen min. Dette er vanvittig irriterende, og det har ført til at jeg legger opp til større måltider på kvelden. Da kan jeg ligge i ro på sofaen etterpå, siden jeg ruger på en food baby ut av rn annen dimensjon og bruker gjerne 50-60 min på en porsjon. Jeg trives godt å trene fastende om morningen - gjort det så lenge jeg kan huske. Men tidligere har jeg alltid fått sultfølelsen etter trening, gjerne innen noen timer. Det har jeg ikke lenger. Noen som har noen gode innspill?
×
×
  • Create New...