Jump to content

Isa24

Members
  • Content Count

    265
  • Joined

  • Last visited

About Isa24

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Denne så jo bare supergod ut! Noe å prøve eller lage egne varianter av hvis en er lei sin vanlige plaine omelett http://www.godt.no/#!/artikkel/23377960/Denne+omeletten+tar+verden+med+storm&xtor=CS1-2-23377960%5BDenne+omeletten+tar+verden+med+storm%5D
  2. Greit det er mange meninger om kosthold generelt, men tror ALDRI jeg har sett noen som uansett anbefaler å spise ned mot 500 kcal daglig, hvis man da ikke trår inne på pro-ana sider! Du må spise mer! Tro meg, da jeg begynte å spise mer (ja, men føler seg gjerne litt oppblåst i starten) så kom resultatene mye fortere- styrkemessig, helsemessig og evt utseendemessig hvis det er det som er det ønskelige utfallet.
  3. Ja, som tittelen sier. Hvilken synes du er best?
  4. Hvis du ikke er så glad i ren naturell kesam eller CC og ønsker å bruke dette, så ville jeg kjøpt et glass syltetøy du liker (uten sukker) og blandet med dette eller fryste bær som du tiner i mikro, og litt sukrin+ feks. Da blir det som vanlig yoghurt (synes jeg), bare med mindre sukker og mer protein Ellers lærte jeg å like feks avokado, ved å bruke litt og litt i tunfisksalat eller laksesalat osv. Nå elsker jeg avokado og kan fint spise den naturell.
  5. Noen tips til tightser som ikke er gjennomsiktige, ei heller så innmari dyre?
  6. Er det syntha-6 isolate eller den som heter syntha-6 du evt bruker da? Ser de har den på gymgrossisten? Har lenge tenkt å prøve den. Evt hvilke smaker har du prøvd, og anbefaler?
  7. Men også; har du fått i deg nok mat? Du sier du trener hardt, men husk at restitusjon og tilstrekkelig næring spiller også en stor rolle. For en stund tilbake hadde jeg noe lignende jeg også, og med lite mat, lite søvn og restitusjon, sammen med hard og mye trening og psykisk stress (sykdom i familie ol), men ved å roe ned, og sørge for overnevnte så er helsa også bedret seg, samt at resultater endelig begynner å komme- ikke bare fysisk, men også mentalt.
  8. eh okei.. noen som vet hvor mye en stor pepsi max koster? Budsjettering på g, og jeg har tydeligvis kasta kvitteringer fra da jeg har kjøpt selv
  9. http://www.saetre.no/Produkter/Cafe-Bakeriet ? Ja, de skal finnes! Som sjokoladeplate også nå
  10. Men hvor lenge spiste du mer? I starten er det jo vanlig at man legger på seg litt pga mer vann, mer mat i magen osv.Prøv i en litt lengre periode så det vil stabilisere seg, evt økt litt og litt. Ellers har du sjekka jernlageret?
  11. Hvor lenge holder poteter seg egentlig? Tilbud på 2 kg sekk/pose... Kan man evt fryse poteter, eller gjøre slik at de holder seg evt lengre?
  12. Som student, og uten kjøkken- kun vannkoker og mikro skjønner jeg deg godt. Tenk deg mellom 1.5-2 g protein pr kg kroppsvekt, 1 gram fett pr kroppsvekt, og fyll på resterende med karbohydrater. Jeg pleier å bare ta sånn ca. Jeg spiser mye tunfisk og fisk generelt da dette er enkelt å lage noe godt utav (synes jeg). Blander det gjerne med hakka tomat på boks, eller dolmio pastasaus, curry/tandoori osv, så blir det likevel noe variert til middag. Passer på at jeg har alle elementer til hvert måltid. Passer for meg. Jeg spiser til jeg er mett. Jeg øker på trening, og det er det viktigste for meg, og etter en lang periode hvor jeg har vært redd for å spise for mye, så er jeg nå nødt til å spise mer for å få den fysikken og den styrken som jeg ønsker. Jeg har funnet ut at jeg vil ha en sterkere, sunnere og en mer frisk kropp. Jeg prøver å spise variert, men blir ofte det samme, men jeg spiser og man blir etterhvert veldig kreativ i matveien, og etterhvert ser man også at mat ikke er noe å frykte, og det samme med at mat ikke skal være et stressmoment- typ hvor mye av hver osv, så lenge man får karbo/protein/fett til hvert måltid. Jeg har investert i en PT, kanskje noe for deg? Det finnes alltid en slags betalingsløsning når det kommer til økonomi. Synes hvertfall det allerede begynner å hjelpe. Men som sagt; tunfisk og fisk er billig- first price, eldorado ol. Se på tilbudene, og velg rema og kiwi som standard butikk da det er billigst. Frosne kyllingfileter. Kikerter, bønner er også billige proteinkilder. På kiwi kjøper jeg Brokkoliblanding til sånn 8 kr for 500 gram.. Kjøp store sekker med ris, gjerne på innvandrerbutiiken. Ofte billigst. Pasta er billig. Avokado (ikke de i pakkene), la de heller ligge å modne litt hvis de ikke er det i butikken. Nøtter er kjempe godt og superbillig på innvandrerbutikkene. Egg fra firstprice er topp, veldig billig og en kjempe god kilde til protein og fett Håper det var noe til hjelp hvertfall.
  13. Isa24

    FYSESJUK!!!

    Du kan bytte det ut med omelett, eller bare hive på med proteinrikt pålegg på knekkebrødene. Gjerne egg! Salat med kylling/kjøtt/fisk i lag med avokado/nøtter/olje
  14. Hei Jeg vet at alle er ulike og liker å gjøre ting litt forskjellig med tanke på antall måltid, macrofordeling osv osv, men jeg kan hvertfall si litt hva jeg gjør, da jeg er litt som deg Gjennom PT har jeg laget meg en plan for måltider som jeg følger sånn ca. Selv liker jeg å spise flere måltider da det passer for meg og at jeg dar unngår å småspise mellom disse måltidene. Jeg har prøvd periodisk faste, men blir veldig oppblåst og tung i magen, og for min del va det likevel lett å småspise mellom da jeg egentlig aldri kjenner noe særs metthetsfølelse Jeg ville gjerne spist en hel boks kesam i stedet for kun 1/2. Lunsjen er ok, men hvis du har knekkebrød ville jeg gjerne spist flere enn to- kanskje 3, og hive på med proteinrikt pålegg, gjerne med noe grønt på toppen Kveldsen; igjen økt til en hel boks istedet for en halv. Spiser selv både frokost, lunsj, middag og kvelds, og gjerne et eller mellommåltid i form av noe nøtter og/eller frukt/grønnsak, nå går det i gulrøtter. Havregrøt eller bare vanlig havregryn med melk og noe godt attåt er også en god frokost synes jeg
×
×
  • Create New...