Jump to content

Henrik Hope

Members
  • Content Count

    265
  • Joined

  • Last visited

  1. Ah, forklarer en del det du sier nå da.. Du så sikkert hvorfor noen av oss reagerte i utgangspunktet? Do your thang! Case closed!
  2. Whatever works for you er jo viktigst, men synes bare omtalen din hadde noen pussige punkter etter hva jeg foreløpig har lest meg gjennom. "Verre å gå opp til 12 timer uten å spise, noe også berkhan også nevner?" Skjønte ikke helt, faster 16 timer null prob. Hvis man snakker å trene så seint kan det jo ligge noe i det, selvom jeg ikke tror det har så ekstremt mye å bety.. Trener i 5-6 tiden selv hvor jeg rundt halv 8, 8 spiser 1 heftig måltid som sitter godt i fram til neste måltid 16 timer etter. Det går igjen og igjen det der med å tro man ikke har tid til å lage mat osv.. Det tar faktisk ikke så lang tid sålenge man har en rutine på det.. Men siden du drev med dette i 2 år ser jeg litt annerledes på det, da hadde du mest sannsynlig ikke tid til dette (I guess).. Du nevner også diverse ting som burde være på plass for å kunne gjennomføre pf å få det til å passe til din livsstil (planlegging f.eks) Så hvis dette blir ett veldig stort issue for deg over tid forstår jeg godt hvorfor du gikk vekk ifra det.. Men hovedgrunnen til jeg løfta litt på brynet når jeg leste det første innlegget ditt var at du la fram info om hvordan pf måtte gjennomføres osv og at det ikke passet sosialt osv.. Stikk motsatt av det jeg har lest ihvertfall, so there you have it! Grunnen til jeg starta med pf for litt siden var pågrunn av: friheten, prøve noe nytt, spise mer men sjeldnere, gunstig for fettforbrenning i fasteperioden, heftige økter selvom jeg går i et underskudd tilsammen i uka osv osv..
  3. Så du sluttet på pf fordi du ikke hadde tid til mat pågrunn av skole osv? Men du har gått opp i vekt siden den gang du var nede på 9-11%? Så nå tar du deg tid til mat? Det du nevnte med trening osv i forbindelse med pf klarer jeg ikke helt skjønne hvor du har ifra.. ps hvis man snakker crap mat her skjønner jeg det...
  4. Nå ble jeg veldig forvirret her Må nok ta det som det faller seg
  5. ah ok, takk for det! Men slik han forklarer med at man ikke skal ha høyt fettinntak på overskuddsdag(treningsdag siden overskuddet blir lagret osv.. Samme grunnen til at man skal holde lavt fettinntak den dagen man skal drikke alkohol. Det er jo så logisk man får det til. Men ingen problem å gå høyrere på carbs altså? Syns jeg havna jævli høyt både på proteiner og carbs plutselig, grunnen er vel lavt fettinntak. Har jo lest at med PF så slipper man masse stresse med å telle kalorier osv, tror det henger igjen her hos meg fra tidligere diettoppsett Better get used to IF
  6. 90kg, 184cm Ey folks! Trenger litt hjelp her. Driver å planlegger måltider utifra PF prinsipper.. Merker jeg har vanskelig for å holde fett lavt på treningsdager når jeg skal opp mot 3600kcal.. har 300g protein, 400 carb og circa 38g fett nå =3300kcal.. Bør jeg gå høyere på protein eller karbo? Noen forslag til hvilke produkter isåfall? Generelle tips/forslag til PF måltider tilpasset treningsdag og hviledag? Ble plutselig en utfordring å komme igang med PF. Har ikke akkurat hatt problemer med å gå i overskudd fra tidligere av, men siden jeg skal lavt på fett på treningsdager ble det en litt hardere nøtt å knekke. Tar artic oil (myrevo) 1 ss hver morgen nå, jeg må vel drøye denne til første måltid etter fasten? Am I right?
  7. Det er sikkert mer effektivt enn å faktisk ikke ha med seg manualene.. Men ser rimelig teit ut ja, ser den.. Fet rutine
  8. Tror forresten den stående måten vil også ta på toppen/midten av delten, siden du må holde manualene oppe. Just quessin
  9. Skal vi se. nr 1 er stående, de 3 andre foroverbøyd. Man vil kunne bruke mer vekter i foroverbøyd måten men om dette er optimalt tør jeg ikke påstå. Stående er den som ligner mest på maskin/apparat varianten, noe som burde være en bra erstatter dersom du har kjørt denne på maskin før. Har også god erfaring med han i den første videoen (scottherman) oppigjennom, så ville sagt hans versjon. Men prøv begge deler å se hva som føles best for deg.
  10. Relax, been there done that! Ikke ta det så seriøst, bare ikke gjør det til en vane Er viktig med en matorgie innimellom for å booste motivasjonen på diett. Men kjeft litt på deg selv slik at det ikke ender opp som en hver helg ting
  11. Jeg har personlig kun hatt gode erfaringer med scott herman, testa ut mange av programmene hans osv. Men dette med denne øvelsen du nevner forstår jeg kan se litt rar/skadelig ut. Men sett utifra ALLE de videoene han har med forskjellige øvelser, er mesteparten top nodge. Det kan også være en øvelse han har lagd video av på forespørsel av en subscriber f.eks Som folk sier her, ingen har hele vettet. Med tanke på alle sponsorer og støttespillere han har fått med seg oppigjennom vil jeg tro dette er en rimelig safe kilde til treningstips. Liker spesielt godt de der sirkeltrening og challenge programmene han setter sammen, varierte program som gir deg rimelig boost. Dette vil komme med videre erfaring som andre nevner, alle øvelser har egentlig en felles fasit. F.eks: - Stramme magen for støtte. (dette vil skape en god naturlig holdning i korsrygg osv.) - Ikke krumme rygg utenom crunches da. Rett å slett tenke litt logisk når man trener styrke. Verstingen er uten tvil Cheat reps, hvor man bruker alt for mye vekt iforhold til hva man klarer av reps med riktig utførelse. Det er bedre å ligge lavere på vektene enn f.eks andre du sammenligner deg med, enn å bli skadet slik at du har vanskeligheter med å kjøre div øvelser i det hele tatt. Man lurer kun seg selv. Test deg litt frem. Fagerli, Sandvik og Rippetoe er jo utrolig erfarne typer som jeg ser på som fasit innen trening
  12. Tviler ikke, men merker svart er hakket verre. Fin ride forresten, vurderte hvit selv, men bor i stavanger ikke dubai. Men min kjøpte jeg mest pågrunn av sadelbrunt skinn. Så kjørte bare safe å classy med svart. De spacegrå metallic er også snop i denne modellen.
  13. Ruller rundt i denne! 320d msport Begynner å gå lei av å vaske da, ikke barebare med ny svart bil, men skinnende resultat motiverer Ser etter nye felger også, om det blir denne eller neste sesong er uvisst.
  14. Har også knekkelyd i ankelen, fikk det helt plutselig for en stund tilbake. Men den ene gangen jeg var på trening, kom knekket/klikket i hvert steg jeg tok, utrolig irriterende. Så booka time med naprapat der på senteret, han sa det var ikke så mye å gjøre med det. Hans forklaring var at det var sen/sener som ligger over beinet å klikker seg fram og tilbake i posisjon, dette kan komme av en overbelastning i mitt til tilfelle, jogga fjelltur med vans sko, siden jeg glømte joggesko hjemme Ikke det smarteste jeg har gjort! Tipsene hans var å prøve med god uttøyning både før og etter trening en liten periode for å se om det hjalp, varme opp på andre måter enn bare f.eks tredemølle. Kjøre på med sykling, skimaskin og slik innimellom. Styrketråkk også på tredemølle, begynn med høy intensitet for deretter å gå ned til rolig joggetempo hvor man da vil få styrketråkk. Du sier du er tømrer, dette kan også ha mye å si hvis du går mye på betong osv, kjøp deg gelesåler til å legge i verneskoene. Dette får du som regel gratis sammen med arbeidstøy å div utstyr, regner med du slipper å kjøpe dette selv
  15. De karene der er bare awesome, vanskelig å ikke bli smitta av humoren deres. Som de selv sier - We are broscience CERTIFIED !!! De innrømmer vertfall at ikke alt de sier er studiebevist osv. Men de snakker utifra sin egen treningserfaring, så det er jo veldig individuelt. Ta en titt på askhodgetwins (relationship advice) channelen dems. Folk som sender mailer om diverse problemer i forhold osv. Utrolig underholdende svar
×
×
  • Create New...