Gå til innhold

Gode fraser mot kommentarer angående kost/trening


Augis

Anbefalte innlegg

Det skjer ikke så ofte lenger, for folk har lært(eller tørr ikke). Men når noen har kommentert maten jeg har med meg på jobb, skole, på fester og slikt. (Ja, jeg tar med meg sunn mat på fest og drikker vann, kaffe, etc). Så drar jeg opp det gamle ordtaket "Du er, hva du spiser" Jeg er sterk, atletisk, muskuløs - full av energi, nyter livet og er meget fornøyd med meg selv. Mens du er dvask/feit(Alt ettersom hvor mange ganger personen har mast), dårlig energi, vil, men får det ikke til og tiltaksløs.

Så en pen frase på slutten som alltid får haters til å tenke.

- Life is what happens, when you're busy eating shit and feal sorry for your self.

Sier selvsagt dette med et lite smil om munnen, men med et fast blikk så dem skjønner at jeg faktisk mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

- Har du TRENT - ?

- Er du så SUNN, du a?

- Hva er DET (havregrøt)?

- Nå må du ikke ta helt av, da.

- LITT må man unne seg. Passe på å kose deg litt også, da.

- Vil du ha pizza?

- Nei takk. :)

- :huh::confused::eek:

- .. jeg er på diett.. :oops:

- Sorryyy! Skal ALDRI spørre igjen!! :confused:

... er ting jeg stadig vekk får høre. Jeg blir som oftest stum av irritasjon og klarer ikke si noe bra tilbake.

Jeg ser hvor du kommer fra! Men som regel sier folk.. Åh så flink du er som bare spiser sånn sunn mat.. jeg svarer jo takk jeg prøver så godt jeg kan å spise mat som holder meg opplagt og frisk.

Da sier ikke folk mer.

Bortsett fra familie da. Der er det vist tabu, hvis man prøver å være sunn!? ( liksom hæ) og det er ubehagelig.

Heldigvis for meg er jeg aldri på diett! Og hvis jeg var det ville jeg vært forsiktig med å bruke det ordet. Folk som ikke har satt seg inn i slikt, skjønner ikke hvorfor du ofrer pizza for laks, eller hvorfor du ikke kan bli med på byen og drikke deg dritings.

Men når det er sagt. Så føler jeg ikke at det er et problem lenger, fordi jeg nesten bare henger med de nærmeste vennene mine. Det er ikke sikkert de forstår. Men de respekterer at det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen min satt og forklarte til meg på fredag at ALLE går på en smell. Så uansett hvor flink jeg er til å trene nå, så må jeg være klar over at smellen jo den kommer!

Ellers så er det aldri fred å få over havregrøten.. Er ikke noe kult når folk spør hva man spiser og når man svarer "havregrøt" så får man "æsj" tilbake.. Meeeen, inn det ene øret og ut det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spesielt når en prøver å spise sunt ... Ingen som sier noe på pølse fest med kone og barn på shell'n:facepalm:

Eller den urnorske fredagstacoen... eller lørdagspizzaen

(og ja, jeg veit at disse lett kan gjøres langt sunnere enn den vanlige driten, men snakker nå palmeoljehelvetet og tjukke pizzabunner og gjennomprosessert halvfabrikata søppel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller den urnorske fredagstacoen... eller lørdagspizzaen

(og ja, jeg veit at disse lett kan gjøres langt sunnere enn den vanlige driten, men snakker nå palmeoljehelvetet og tjukke pizzabunner og gjennomprosessert halvfabrikata søppel)

Huh? Hvordan i alle dager lager man taco usunn? I sin enkleste form er det vel et godt lass kjøttdeig, ost og salat på ei tynn lefse eller slike "kjeks" i ymse former. Greit, lefsa og shellet inneholder korn som jeg ikke er fán av, men alikevel.. Om en ser på typisk Norsk kost om dagen tror jeg vel taco glatt er blandt det beste folk eter.

(I tillegg lager samboeren freaggin awesome guacamole, og jeg spiser taco-"salat" uten lefser og shell, så..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...