Gå til innhold

Gode fraser mot kommentarer angående kost/trening


Augis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg missliker sterkt ( med lidenskap) enkelte kommentarer enkelte mennesker kommer med. Jeg har med meg egen lunch på skolen hver dag, til tross for at vi har kantine(for helt ærlig selger de ikke akkurat det mest optimale av mat...) , og spiser da som oftest ting som skyr, frukt, salat osv. De sjeldne dagene da jeg faktisk glemmer maten min hjemme, eller har hatt ekstremt dårlig tid og da heller kjøper meg en Go morgen yoghurt eller lignende i kantinen er det alltid et eller annet individ som skal være kjapp i kjeften og si noe sånt som '' Det der er ikke sunt'' eller '' Skal DU spise den der? den er jo ikke sunn!'' kjenner jeg koker litt i sjelen, men holder meg likevel rolig og svarer vanligvis '' Jaha... '' og sier ikke mer enn det :p Flere som opplever lignende '' angrep'' når man spiser noe utenom det man selv vanligvis spiser?

En får lyst til å smelle fra seg " nei, den er ikke det, men det er forskjell på 1 usunn ting av og til , i motsetning til BARE usunt HELE tida, slik som DU eter" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden folk kommenterer det for min del egentlig, jeg kan godt trene dagen derpå da jeg sjelden blir dårlig. Det som går igjen er vel treningsmegden min når jeg trener mengde eller tunfisken min. Hvis de kommenterer treningen min pleier jeg ofte å kommentere deres trening i form av å være frekk tilbake. Slike svar kan være: Derfor du er under femigrensa i benk(100kg). Eller derfor du er så jævla svak.

Når folk kommentrere tunfisken min er det oftest pga lukten og det kan jeg forstå så da bruker jeg selvironi eller bare snakker det bort. feks: "Tunfisk er bra for de som vil bli store og stygge, eller større og styggere for min del" eller. " Javel, synd, trist, leit da!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått et par kommentarer om hvor heldig jeg er, som ser sånn ut i min alder.

Jeg svarer høflig at det kanskje ikke bare er flaks :) alle timene jeg har gått, løpt og krabbet til gymmet, det går på disiplin, ikke flaks!

Og alle vil ha treningstips av meg, men ingen vil forsake chips og vin, eller sofaen...

Jeg prøver å si at med noen timer riktig trening i uka, så kan man faktisk både spise godt og kose seg i sofa med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et par kommentarer om hvor heldig jeg er, som ser sånn ut i min alder.

Jeg svarer høflig at det kanskje ikke bare er flaks :) alle timene jeg har gått, løpt og krabbet til gymmet, det går på disiplin, ikke flaks!

Og alle vil ha treningstips av meg, men ingen vil forsake chips og vin, eller sofaen...

Jeg prøver å si at med noen timer riktig trening i uka, så kan man faktisk både spise godt og kose seg i sofa med god samvittighet.

Hehe, folk vil helt klart ha "quick fixes", der de kan gjøre minst mulig på mest behagelig måte, og oppnå enorme resultater på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et par kommentarer om hvor heldig jeg er, som ser sånn ut i min alder.

Jeg svarer høflig at det kanskje ikke bare er flaks :) alle timene jeg har gått, løpt og krabbet til gymmet, det går på disiplin, ikke flaks!

Og alle vil ha treningstips av meg, men ingen vil forsake chips og vin, eller sofaen...

Jeg prøver å si at med noen timer riktig trening i uka, så kan man faktisk både spise godt og kose seg i sofa med god samvittighet.

SÅNT er så irriterende :cry: "Du, jeg vil gjerne ned noen kg jeg, men jeg gidder bare IKKE å gjøre en innsats"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i familiebesøk på mandag jeg..! Kake og hjortefilet (ÆSJ, smakte på det:sick:)

Tante1: Skjeier du ikke ut idag?

Jeg: hehe nei, er mandag uansett..

Tante1: Hvor mange kg har du gått ned da?

Jeg: vet ikke.. *rød i tryne*

Tante1: cm da? du har vell gått inn?

Jeg: hmm, har ikke peiling *enda mer rød i trynet*

Tante2 (annet bord): Skal dere ha mer kake der borte? *ser på meg*: deg spør jeg ikke engang!

Jeg: hehe...

Tante2: *snakker høøyt* HADDE TENKT Å LAGE LAVKARBOKAKE, MEN ORKET IKKE!

Jeg: hehee... Tenkte bare: wtf? lavkarbo? går ikke på noe LAVKARBO jeg!:mad:

greit de spør og bryr seg, men blir LITT mye:meh:

Haha. Opplever det ofte selv at folk misforstår. Spiser sjelden brød, pasta, ris, poteter og sånt - noe som har ført til at de fleste tror jeg går på lavkarbo. Ikke noe spesielt lavkarbo over mitt kosthold. Om jeg mot all formodning skulle velge ha ta litt ris til middagen: "Jasså, du spiser ris du å ja." ofte etterfulgt av et "haha jeg visste det smil" som om jeg sitter å smug spiser ris hele tiden. Dessuten hver gang jeg møtte familie (ofte i selskap) fikk jeg beskjed om at nå måtte jeg slutte å slanke meg (gjerne av ei tante mens jeg lesser på brokkoli istedet for poteter på tallerken).. De forsto/forstår ikke at dette faktisk er sånn jeg spiser, ikke en diett. Jeg elsker brokkoli <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg mot all formodning skulle velge ha ta litt ris til middagen: "Jasså, du spiser ris du å ja." ofte etterfulgt av et "haha jeg visste det smil" som om jeg sitter å smug spiser ris hele tiden.

Hahah, ååååååh, dette er så teit XD Jeg bare VENTER på at lignende kommentarer skal hagle over meg hvis jeg en dag unner meg noe jeg vanligvis ikke spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Opplever det ofte selv at folk misforstår. Spiser sjelden brød, pasta, ris, poteter og sånt - noe som har ført til at de fleste tror jeg går på lavkarbo. Ikke noe spesielt lavkarbo over mitt kosthold. Om jeg mot all formodning skulle velge ha ta litt ris til middagen: "Jasså, du spiser ris du å ja." ofte etterfulgt av et "haha jeg visste det smil" som om jeg sitter å smug spiser ris hele tiden. Dessuten hver gang jeg møtte familie (ofte i selskap) fikk jeg beskjed om at nå måtte jeg slutte å slanke meg (gjerne av ei tante mens jeg lesser på brokkoli istedet for poteter på tallerken).. De forsto/forstår ikke at dette faktisk er sånn jeg spiser, ikke en diett. Jeg elsker brokkoli <3

Morsomste som er er jo når familien maser om at man må spise mer, slutte å slanke seg osv når de ser hva vi spiser. Spesielt om de i etterkant kommer å spørr om slanketips. For å så klart ikke gidde å følge de, for da må de jo for guds skyld ofre såååååå mye :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Opplever det ofte selv at folk misforstår. Spiser sjelden brød, pasta, ris, poteter og sånt - noe som har ført til at de fleste tror jeg går på lavkarbo. Ikke noe spesielt lavkarbo over mitt kosthold.

Hvordan får du kostholdet ditt til å ikke være lavkarbo om du sjelden spiser noen av de store karbohydratkildene? Jeg tror nok at veldig mange her inne spiser etter lavkarboprinsipper uten å være klar over det, rett og slett fordi de ikke vet hva lavkarbo handler om og forbinder det med noe ekstremt og sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du kostholdet ditt til å ikke være lavkarbo om du sjelden spiser noen av de store karbohydratkildene? Jeg tror nok at veldig mange her inne spiser etter lavkarboprinsipper uten å være klar over det, rett og slett fordi de ikke vet hva lavkarbo handler om og forbinder det med noe ekstremt og sært.

Tja si det. Jeg spiser både brød og knekkebrød av den ganske grove typen, helst hjemmelaget - men siden det sjelden er noe feks min familie har liggende hjemme blir det fort til at jeg er "sær" som ikke spiser brød og direkte koblet opp mot lavkarbo bølgen som har herjet i det siste. Også trykker jeg nok i meg mye mer frukt en dedikerte lavkarbere, frukt er så godt! Ellers spiser jeg nok litt etter lavkarbo prinsippene, ved at jeg rett og slett spiser mindre karbohydrater en de fleste. Dessverre forbinder mange lavkarbo med å aldri spise ei eneste brødskive, og som noen tidligere skrev drikke fløte til baconet. Og det gjør at jeg føler at livsstilen min blir litt misforstått når andre mener jeg spiser etter "lavkarbo prinsippene". Ikke at det egentlig burde spille noen rolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomste som er er jo når familien maser om at man må spise mer, slutte å slanke seg osv når de ser hva vi spiser. Spesielt om de i etterkant kommer å spørr om slanketips. For å så klart ikke gidde å følge de, for da må de jo for guds skyld ofre såååååå mye :p

Haha ja. Hvorfor gidder folk spørre egentlig? Innimellom lurer jeg på om folk tror at ting bare skjer av seg selv? Når jeg gikk ned 15 kg lå det mye trening bak, mange potetgullposer som fikk ligge igjen i butikken, ingen boller på tur, sunn variert kost og kunnskap bak. Det er ikke gjort på null niks, og en må ofre noe. Å endre spisevaner er ikke litt, er en vant til å spise masse fett og sukker vil sunn mat smake lite og ikke særlig godt i starten (var ihvertfall tilfellet for meg) Det minner meg om ei samtale jeg hadde med ei venninne som ønsker å gå ned litt i vekt om yoghurt..

Jeg: Du vet de har masse sukker?

Hun: Ja.

Jeg: Hvorfor ikke spise en Skyr?

Hun: Men den smaker jo ikke like godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja. Hvorfor gidder folk spørre egentlig? Innimellom lurer jeg på om folk tror at ting bare skjer av seg selv? Når jeg gikk ned 15 kg lå det mye trening bak, mange potetgullposer som fikk ligge igjen i butikken, ingen boller på tur, sunn variert kost og kunnskap bak. Det er ikke gjort på null niks, og en må ofre noe. Å endre spisevaner er ikke litt, er en vant til å spise masse fett og sukker vil sunn mat smake lite og ikke særlig godt i starten (var ihvertfall tilfellet for meg) Det minner meg om ei samtale jeg hadde med ei venninne som ønsker å gå ned litt i vekt om yoghurt..

Jeg: Du vet de har masse sukker?

Hun: Ja.

Jeg: Hvorfor ikke spise en Skyr?

Hun: Men den smaker jo ikke like godt...

Sant :p

Her er gjenngangeren:

Mamma: Om du klarer å gå ned så mye, så klarer da jeg også det.

Jeg: Ja, det gjør du nok. bare slutt å stappe i deg den potetgullposen og sjokoldaden hver kveld, å begynn å GÅ tur med hunden din istede for å bare slippe han ut i hagen, så skal du se det blir framskritt bare der.

Mamma: Ja......

Hvor på mamma to timer senere slipper hunden ut i hagen, for så å sette seg i godstolen med potetgull og sjokolade.

Jeg: Blir ikke noe slanking av det der....

Mamma: Jeg er sliten etter jobb, dessuten har jeg det ikke travelt. Og har IKKE planer om å bli fanatisk som deg.

Jeg himmler med øynene, tar på meg joggeklæren og tar med bikkja på en jogge tur, bare for å irritere :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...