Gå til innhold

StiligeCecilie

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 928
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

StiligeCecilie vant dagen sist 6. mai 2016

StiligeCecilie hadde mest likt innhold!

1 følger

Om StiligeCecilie

  • Rang
    Fitnessblogger
  • Bursdag 02. des. 1988

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://www.stiligececilie.net

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg skjønner poenget ditt, men hvor mange overvektige/hobbymosjonister/kontorrotter har egentlig bruk for dette? Er det ikke bedre å få i seg karbohydrater gjennom grønnsaker, poteter og ris?
  2. Føler meg mett med tanke på at jeg velger lavkarbo/høyprotein som regel. Da klarer jeg meg lengre mellom hvert måltid og jeg kan legge inn litt ekstra "kos" på kvelden (selvfølgelig i form av proteiner og fett). Likevel er jeg ekstremt sliten dagen etter trening, og det er nesten som alle musklene "verker", men ikke i form av gangsperr. Dette er jo forsåvidt greit, og jeg er enig i det. Jeg vet dog ikke om grensene mine stemmer med disse tallene (kanskje underskuddet mitt er mindre enn 500?) - men jo mer jeg kutter, jo kjipere/vanskeligere blir det for meg å holde ut. For å utd
  3. Ok, så jeg bega meg ut på /r/Fitness for å få litt tilbakemeldinger og alle sier bare kutt, kutt, kutt kalorier. Det er litt motsatt av hva jeg har lært her (ikke kutt for mye, moderat underskudd, lytt til kroppen, ikke gå på en smell). Når jeg prøver å forklare at jeg mener det er usunt å kutte enda mer fordi det har jeg lært her, så får jeg beskjed om at jeg har fått "dårlige råd". Det jeg har erfart hittil er at vedlikehold på treningsdager og underskudd på hviledager = ekstremt sliten kropp (ikke gangsperr, men rett og slett utslitt). Og det er gitt at 2200/1800 faktisk er vedlikehold
  4. Ok, så jeg bega meg ut på /r/Fitness for å få litt tilbakemeldinger og alle sier bare kutt, kutt, kutt kalorier. Det er litt motsatt av hva jeg har lært her (ikke kutt for mye, moderat underskudd, lytt til kroppen, ikke gå på en smell). Når jeg prøver å forklare at jeg mener det er usunt å kutte enda mer fordi det har jeg lært her, så får jeg beskjed om at jeg har fått "dårlige råd". Det jeg har erfart hittil er at vedlikehold på treningsdager og underskudd på hviledager = ekstremt sliten kropp (ikke gangsperr, men rett og slett utslitt). Og det er gitt at 2200/1800 faktisk er vedlikehold
  5. Jeg føler med deg. Hele greiene suger faktisk. Håper du finner ut av det!
  6. Jeg vet ikke hvor mye det er på Askøy, men om du skal jobbe eller dra inn til sentrum med jevne mellomrom, så blir utvalget endel større.
  7. Er her, prøver å finne frem. Føler liksom alle nye innlegg drukner i loggbøker, nå som alt skal vises i feeden. EDIT: Ok, jeg oppdaget nettopp at man kan filtrere ut Loggbok-forumet fra feeden. My bad.
  8. Uhm, takk lol Nei, men seriøst, takk for et godt svar, det klarte opp ganske mye for meg. Jeg tror jeg var klar på dette i orginalinnlegget mitt at jeg ikke skulle kutte gluten da jeg har fått beskjed om å ikke gjøre det og jeg forstår jo at prøven ikke vil bli korrekt. Jeg får vel bare vente, det er irriterende å gå 2 måneder i "limbo" der jeg ikke kan jobbe med de endringene jeg vil. Dog vurderer jeg likevel å kjøre to uker PSMF nå fordi jeg ikke vil vente mer og trenger å komme i gang. Etter det får jeg bare spise "normalt", bare i litt mindre mengder (trøkket jo i meg to svære tacolef
  9. Jeg fikk for litt siden brev fra legen om at jeg slo ut på cøliakitesten og har i ettertid blitt innkalt til gastroskopi hos spesialist i august. Jeg hadde planer om å kjøre PSMF i 12 dager fra neste uke, for så å spise lavkarbo etter det, men jeg kan jo ikke kutte ut gluten før gastroskopien. Det jeg da lurer på er: - Er det nok at jeg bare spiser gluten i små mengdet jevnt og trutt mot prøven, eller må jeg spise "normal" mengde i forhold til hva jeg har gjort før (og dermed ikke lavkarbo)? - Kan det også være mulig at HVIS jeg har cøliaki så kan det ha bidratt til at jeg ikke klare
  10. Det billigste proteintilskuddet får du ved å droppe et dyrt pulver og heller øke proteininntak via maten.
  11. Noen ganger er det små grep som skal til for å kutte på kaloriene. For eksempel, så kan du jo spise kyllingen, men droppe skinnet. Droppe potetsalaten, fyll opp med litt mer grønnsaker, så blir du mett, men for mye mindre kalorier. Igjen, så er det dette med å ofre noe - om en skje med potetsalat er viktigere enn en sunnere kropp og et sunnere liv, så bør man kanskje sette seg ned og tenke over prioriteringene sine. Man kan spise så utrolig mye god mat som har mindre kalorier, det gjelder bare å være åpen for det, og gjøre litt research.
  12. Bra innstilling! Og 8 kg på 2 mnd er jo knallbra!!
  13. Har du prøvd å telle kaloriene dine en liten stund? Altså vet du mer nøyaktig hva du får i deg? Hvis du får i deg mer energi enn du forbrenner, så vil det gå feil vei.. Og det vet man aldri sikkert før man faktisk har telt alt man får i seg, både væske og fast føde.. Ofte får man en aha-opplevelse her. Det viktigste er å komme inn i en rutine man kan leve med, det betyr ofte å trene seg opp til en viss treningsmengde - ingen kan gå fra 0 trening til 5-6 dager i uken med et knips og så holde på med dette livet ut. Sett deg delmål, jeg har sagt til meg selv at jeg SKAL gå på trening to dage
  14. Lysere tider, lysere sinn ;) Det er heldigvis ikke bare avhengig av været lenger - har hatt masse mental trening siste halvåret, så nå er jeg klar for fysisk trening! Savner det! :D
  15. Fløte, smør, olje og ost Om du har salat, f.eks, så er det enkelt å booste den med marinert fetaost! Nammmmm
×
×
  • Opprett ny...