Gå til innhold

Gode fraser mot kommentarer angående kost/trening


Augis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt enig! Jeg har bestemt meg for å forandre på livsstilen min.. ikke gå på diett, men forbli sunn resten av livet! :) I tillegg har jeg blitt intolerant mot hvetemel og t.o.m. glutenfrie produkter.. dermed er det ikke så altfor vanskelig å være sunn, men jeg spiser magert og ofte uten sukker/fett osv.

Ja, jeg har blitt mye tynnere enn det jeg var, men det er ikke fordi jeg prøver å slanke meg, det er en blanding til at jeg har fått intoleransen og at jeg har forandret kostholdet 180 grader. Spiste is, sjokolade og en hel lass med sukker, hver dag, før. Nå spiser jeg ''usunt'' på sunnere måter, dvs. lager min egen mousse, is, desserter osv. Og bare pga. det får jeg like kommentarer og masse stygge blikk, og jeg er LEI!

Det jeg som oftest sier er bare ''Ja, det er min kropp, mitt kosthold, mitt liv! Vil heller leve et sunt liv fra starten av.. enn å måtte få høre fra en lege, når jeg er 40år, at jeg MÅ forandre på kostholdet!''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på diett for øyeblikket ...dette er det verste jeg hører, sitter der uten energi imens andre koser seg med god mat.

"Kan du ikke bare ta litt da er det så ille? kom igjen da bare litt" JESUS slutt og frist ! ...skulle ønske alle hadde forståelse for hvordan diettlivet er!

Og tenk hvor hardt de skulle ønske seg DIN fysikk :D PAYBACK er digg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd i det siste at enkelte har sluttet å invitere meg med ut på fellesaktiviteter som middager og filmkvelder fordi de mener at "jeg spiser jo ingenting uansett". Kjenner jeg blir fryktelig frustrert og mister litt motet. Jeg klarer vel helt fint å se film uten å spise potetgull eller gå på restaurant og velge det litt "sunnere" alternativet på menyen...

Bah...

Jeg opplever det samme som deg, jeg blir sjeldent invitert med på ting lengre fordi jeg ikke drikker noe særlig og ikke kan/vil spise på resturant annenhver uke. Jeg blir også litt lei meg og frustrert, men jeg orker ikke bry meg lengre... Fuck dem sier jeg, og går på trening istedet, gjett hvem som ikke skal syte og klage til sommeren i bikini? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Har du TRENT - ?

- Er du så SUNN, du a?

- Hva er DET (havregrøt)?

- Nå må du ikke ta helt av, da.

- LITT må man unne seg. Passe på å kose deg litt også, da.

- Vil du ha pizza?

- Nei takk. :)

- :huh::confused::eek:

- .. jeg er på diett.. :oops:

- Sorryyy! Skal ALDRI spørre igjen!! :confused:

... er ting jeg stadig vekk får høre. Jeg blir som oftest stum av irritasjon og klarer ikke si noe bra tilbake.

Vet at det er en heeel tråd etter det her men må svare noen av disse;

- Nå må du ikke ta helt av da

- Hæ?

- Jeg sa du må ikke telt helt av, ikke bli helt oppslukt i det greiene

- Hva mener du med det?

- Øhhhh....(Sjeldent et bra svar, som oftest "Jeg vet ikke, må vel være lov å kose seg")

*Senere, samtalen startes av meg*

- Hva skal du?

- Pa do

- Igjen? Nå må du ikke ta helt av da

- Hæ?

- Jeg sa nå må du ikke ta helt av, ikke bli helt oppslukt i de greiene. Du er jo på do hele tiden!

osv osv osv helt til de forstår hvor meningsløst det er å si "Nå må du ikke ta helt av".

Det var egentlig det eneste jeg kjente meg igjen i når jeg tenker meg om. Jeg har en kostholdsplan som tillater pizza når jeg er ute med venner eller på besøk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før stakk alltid kolleger nesen oppi boksen min og sa:

"Hva har du oppi der i dag da?" Hmm, grønnsaker til lunsj? Blir du ikke lei??"

Har klart å "indoktinere" mine kolleger litt mer etterhvert, men stadig vekk er det:

"det blir vel bare brokkoli hvis du skal lage godt til fredagskaffen?"

"hadde blitt slapp hvis jeg bare spiste salat jeg..." men det gjør jeg jo IKKE da....

"si meg spiser du ALDRI brød? Går det an da?" Ler alltid inni meg når folk spør om det går an....

"Havregryn? Ja, da må du jo ha masse sukker og syltetøy å sånn da? Hvis ikke er det jo ikke noe godt?"

Av og til sjokkerer jeg de skikkelig med å ramse opp alt jeg synes er godt (selv om jeg ikke spiser det) og da får de hakeslepp og lar meg være i en periode) :)

Har noen ganger prøvd å si: hvis du skal ha olje på bilen, velger du da den beste eller den billigste = dårlig, eller: hvis du skal gi til noen du er glad i- tar du det fineste du kan få tak i eller velger du en billig løsning? Noen skjønner den :)

I tillegg bruker jeg fakta og kunnskap som svar- og sier at alle har et valg og jeg velger å spise sunt og holde kroppen i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater følelsen i de periodene jeg faktisk klarer å holde meg til trivselsmaten min. Jeg liker å spise sunt, og jeg liker å trene. Likevel hender det jeg stopper opp og tar meg selv i å føle at det er noe galt med meg. Blir redd for å utvikle spiseforstyrrelser, og føler meg unormal fordi jeg ikke fråtser i brus, potetgull og snop. Selv på lørdager hender det jeg ikke spiser noe som helst ekstra, rett og slett fordi jeg ikke har søtsug. Hender jeg takker ja til kakestykker hos folk fordi jeg vil føle meg normal, og fordi jeg føler meg rar og hysterisk hvis jeg sier nei. Helt rart hvordan verden har blitt, er liksom en sosial greie å "kose seg" med alt mulig som inneholder sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater følelsen i de periodene jeg faktisk klarer å holde meg til trivselsmaten min. Jeg liker å spise sunt, og jeg liker å trene. Likevel hender det jeg stopper opp og tar meg selv i å føle at det er noe galt med meg. Blir redd for å utvikle spiseforstyrrelser, og føler meg unormal fordi jeg ikke fråtser i brus, potetgull og snop. Selv på lørdager hender det jeg ikke spiser noe som helst ekstra, rett og slett fordi jeg ikke har søtsug. Hender jeg takker ja til kakestykker hos folk fordi jeg vil føle meg normal, og fordi jeg føler meg rar og hysterisk hvis jeg sier nei. Helt rart hvordan verden har blitt, er liksom en sosial greie å "kose seg" med alt mulig som inneholder sukker.
Hadde det slik for noen år siden da jeg begynte å interessere meg for trening og kosthold, det gikk fort over når resultatene kom... :)

Jeg spiser kake når jeg blir bydd det, vær du trygg på det! Men det er ikke ofte, stort sett bare når folk har bursdager og slikt... :)

Jeg skrev litt tilbake i denne tråden om en tjukkas på jobb som kritiserte mateveien min, vel... Nå har han fulgt mitt regime i en uke og passer inn i gamle teskjorter! Han spurte meg i dag om "hva skal vi spise på mandag på jobb" :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Så så lenge man står på sitt og lar de andre være "mirin hoes" så går det bra. For det er de gjør... Mirin our aestethics :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...