Gå til innhold

Aurora86

Medlemmer
  • Innholdsteller

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Supert:) Tusen takk:)
  2. Aurora86

    Pull-ups

    Hei:) Sikkert noen som har spurt om dette før, men kunne ikke finne noen tråd. Lurte på om noen av dere mer erfarne styrketrenere enn meg kunne komme med forslag til hva jeg burde trene for å bli bedre i pull-ups? Har et mål om å kanskje klare 5 (?) til jul. Forslag til øvelser og hvor ofte jeg burde kjøre de.
  3. Ja jeg bruker en del sukrin, det hjelper. Ellers går det mye i grove rundstykker og grønnsaker. Å lese 12 - 14 timer om dagen uten karbohydrater funker bare ikke for min del.
  4. Takk:) Jeg trenger bare noen kilder som støtter påstandene så er jeg fornøyd jeg.
  5. Etter å ha jobbet i allmennpraksis i et halvt år må jeg si meg litt uenig med deg der, men noe nøyaktig tall har jeg ikke. Mange leser blogger på nett, det skal sies. Men nå kan ikke akkurat fotballfrue.no sammenlignes med den generelle befolkningen...
  6. Ja det er det jeg prøver å få frem. Det er en stor misoppfatning hos mange hva lavkarbo egentlig går ut på og derfor kan de stå i fare for å heller gjøre ting verre enn bedre. Det store problemet når det blir diskusjon rundt karbohydrater og fett er at det snakkes om at fett er bare fett og karbohydrater er bare karbohydrater. Med bedre informasjon om hva som egenlig er hva så hadde de som er sterkt for eller sterkt i mot kanskje vært mer enige.
  7. Jeg har hverken sagt at de gjør dårlige valg eller at de bader i transfett (hvorfor blir det alltid nevnt?). Jeg mener at personer som ønsker å legge om på kostholdet som f.eks å kutte ned på karbohydrater bør få hjelp og veiledning i forhold til dette. F.eks. når det gjelder type fett. Og ikke minst at å økt fysisk aktivitet i tillegg er viktig. Ikke anta at jeg er imot disse kostholdsendringene bare fordi jeg setter noen spørsmålstegn...
  8. Og dette kan du si på grunnlag av....
  9. Ja jeg har lest den. Problemet i befolkningen er vel kanskje heller ikke det mettede fettet... Hadde man hatt et kosthold der fettdelen av kostholdet var mettet fett så hadde det vært noe helt annet. Men når vi møter pasienter som har hørt at LCHF er så veldig bra for helsen og dermed bytter ut brød med alt som er av fett, da blir det litt feil igjen.
  10. Har ikke sagt noe om hvor kostfibrene kommer fra. Om man ønsker å spise korn eller grønnsaker for å få fiber er opptil hver enkelt. Jeg mener bare at man ikke bare må slenge ut om lavkarbo i hytt og pine uten å spesifisere det mer. Lavkarbo for noen kan bety at de også kutter ut fiber. Så du kan senke geværet. Jeg har ikke tenkt å rakke ned på lavkarbo eller LCHF eller hva det nå måtte være slags kost man velger å gå på. Jeg er bare intressert i å høre hva slags informasjon og/eller forskning man støtter seg på i forhold til det valget man har tatt.
  11. Er veldig enig i det med at kostholdet må tilpasses hvert enkelt individ. Det er jeg mener er hele poenget. Når det gjelder karbohydratene så er det desverre flere sider der også. Inntak av fiber har vist å forebygge flere sykdommer som bl.a. hjertesykdom og coloncancer. Skal det reduserte inntaket av karbohydrater gå utover inntaket av fiber.
  12. Den ene artikkelen der er fra 2004, så nyere og nyrere... Men uansett. Mitt poeng er at man kan ikke stå hardnakket å påstå at det ene kostholdet er bedre enn det andre uten at det er gjort flere studier på det. Også på flere forskjellige grupper. Mye av den forskningen som gjøres er på personer med overvekt, diabetes, metabolsk syndrom, allerede hjertesykdom. De kan ikke sammenlignes med den selekterte gruppen mennesker som er inne på dette forumen, som mest sannsynlig er i bedre form enn gjennomsnittsbefolkningen.
  13. Ingen forskning som viser at økt inntak av fett øker risiko for hjertesykdom? Du bør kanskje ta deg en tur innom pubmed.com og søke opp noen.
  14. Nå har jeg ikke lest meg igjennom hele tråden så beklager dersom jeg gjentar noe, men etter det jeg har lest her til nå så virker det som om mange trekker likhetstegn mellom lavkarbo og LCHF. Det er to HELT forskjellige ting. Å kutte ned på karbohydrater som sukker, hvit ris og pasta og erstatte det med mer grønnsaker og proteiner er ikke det samme som å kutte ned på karbohydrater og erstatte det med mer energirik mat som fett. Det finnes massevis av forskning som viser at nedsatt inntak av (raske) karbohydrater og økt inntak av grønnsaker, fiber og proteiner er hensiktsmessig for å foreby
  15. Skal forsøke havregrøt jeg også neste gang så får vi se om det blir sting eller ikke:p
×
×
  • Opprett ny...