Gå til innhold

Gode fraser mot kommentarer angående kost/trening


Augis

Anbefalte innlegg

Huh? Hvordan i alle dager lager man taco usunn? I sin enkleste form er det vel et godt lass kjøttdeig, ost og salat på ei tynn lefse eller slike "kjeks" i ymse former. Greit, lefsa og shellet inneholder korn som jeg ikke er fán av, men alikevel.. Om en ser på typisk Norsk kost om dagen tror jeg vel taco glatt er blandt det beste folk eter.

(I tillegg lager samboeren freaggin awesome guacamole, og jeg spiser taco-"salat" uten lefser og shell, så..)

Skallene inneholder vel en del palmeolje/ulumskheter. Og den krydderblandinga er jo heller ikke av det beste man kan trykke i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skallene inneholder vel en del palmeolje/ulumskheter. Og den krydderblandinga er jo heller ikke av det beste man kan trykke i seg.

Joda, men det er forskjell på å barbere seg og kappe av seg hue. Krydderposen inneholder en litt sukker, men hvor mange gram krydder bruker du egentlig på 400g kjøttdeig? Sammenlignet med andre middager som er like lett å tilberede (frossenpizza, fjordland, hurtiggrøt, ol.) kommer nok taco greit ut vil jeg tro. Dessuten er terskelen relativt lav for å gjøre tacoen sunnere også, bare dropp lefsa/shellet og evt. mekk krydder selv om du er hysterisk eller interessert i denslags. Alle liker taco, og en tallerken med kjøtt, masse salatgrønnsaker, hjemmelaget guacamole, ost, rømme/kesam, og gjerne fetaost eller cottage cheese er ikke det værste man kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke tacokrydder i det hele tatt? Ren Spisskummen smaker det samme, uten sukker og fjas i. Pluss at det er billigere enn de posene med utblandet dritt som koster en formue.

Sorry, det gjør det virkelig ikke. Det lukter det samme og spisskummen er nok basen for tacokrydderet, men en må ha chili og andre godsaker i for å få noe særlig smak. Been there, tested that. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo? Chili og hvitløk finnes i sin opprinnelige form og smaker også mye bedre. Ingenting slår frisk hakket hvitløk og chili. Men de posene med tacokrydder er dyre altså, i forhold til de få kronene man bruker hvis man tilsetter krydder/chili/hvitløk selv. Det er et enkelt regnestykke.

Ja, såklart! Mente ikke å forsvare posen, annet enn at mengden drit som måtte være i den er irrelevant siden mengden krydder i en hel tacomiddag tross alt er forsvinnende liten. Ville bare påpeke at spisskummen alene ikke er det samme som tacokrydder, så folk ikke blir like skuffa som jeg ble da jeg prøvde det første gang. Må andre godsaker til også! ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, såklart! Mente ikke å forsvare posen, annet enn at mengden drit som måtte være i den er irrelevant siden mengden krydder i en hel tacomiddag tross alt er forsvinnende liten. Ville bare påpeke at spisskummen alene ikke er det samme som tacokrydder, så folk ikke blir like skuffa som jeg ble da jeg prøvde det første gang. Må andre godsaker til også! ^^,

Absolutt! Spisskummen er en del av smaken, men det må masse annet til. Nå er jeg ikke så glad i den norske utgaven av taco heller må jeg innrømme. Moralen er vel "Mekk sjæl"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo alltid chili og hvitløk i, det er jo et must.. :p Men da er det jo stort sett nok å tilsette litt Spisskummen. Etter å ha tenkt over det med prisen, så synes jeg det er ren svindel egentlig. Men vi nordmenn går jo rett på, siden taco er såpass populært og det er bare èn måte å lage taco på for de fleste. Men den beste er jo den man lager selv med eget krydder, salsa og guacamole. Dessuten kan man jo variere slik man vil selv og ikke ty til et generisk, industrielt tacokrydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edru på byen er null stress. Nå liker jeg nesten ikkeno, men still. Ja, det er moro sånn omtrent en gang i halvåret men da er jeg forsynt :-P føler meg som regel dritt i kroppen både mens jeg er ute og hvertfall dagen etter. så nei :-P

Edru på byen er stress. Fordi alle andre er drita og sykt irriterende. Litt rus fungerer som en irritasjonsbuffer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers så er det aldri fred å få over havregrøten.. Er ikke noe kult når folk spør hva man spiser og når man svarer "havregrøt" så får man "æsj" tilbake.. Meeeen, inn det ene øret og ut det andre :)

dette må jeg bare si meg sååå enig i, dette skjer stadig. jeg elsker cc, og spiser det med syltetøy, bær, fun, i middag eller rett av boksen osv..helt normal bruk i mine øyne.....men alt dette blir kaldt for æsj..uten en gang å ha smakt på det!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette må jeg bare si meg sååå enig i, dette skjer stadig. jeg elsker cc, og spiser det med syltetøy, bær, fun, i middag eller rett av boksen osv..helt normal bruk i mine øyne.....men alt dette blir kaldt for æsj..uten en gang å ha smakt på det!..

Ja, wtf???

Syns folk kan passe på seg selv - og holde seg langt unna maten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle liker taco, og en tallerken med kjøtt, masse salatgrønnsaker, hjemmelaget guacamole, ost, rømme/kesam, og gjerne fetaost eller cottage cheese er ikke det værste man kan spise.

Tenker gamlebyen tenker på balansen... Et taco måltid i seg selv tar nok ikke knekken på deg, men om du har lunch på shell, følger opp med bolle og brus på vei hjem, kjører på med taco og gjerne topper opp med en pose fritert arterie plugg så har du langt på vei høgd hue godt av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...