Gå til innhold

Gode fraser mot kommentarer angående kost/trening


Augis

Anbefalte innlegg

Merkelig hvordan " alle andre " tror de som " er på diett " ikke " unner seg noe ".

Sannheten er vel at de fleste her på siden har det langt bedre med maten sin, siden de vet at det er SUNT for kroppen og at det VIRKER. Jeg GLEDER meg til CC boksen min, samt til matboksen fordi den er proppfull av proteiner og sunne vitaminer. De andre har jo stadig uttalelser som " jeg burde ikke ete denne vaffelen, men..... " og enda er det vi som skal ha dårlig samvittighet for å ikke " unne " oss noe.

Jeg "unner " meg jo det jeg liker best hele tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk for et par månder siden spørsmål om CC med funlight smakte så stygt som det så ut så jeg svarte: "Nei det smaker riskrem, bare det at min riskrem gir til slutt muskler mens din riskrem bare gjør deg feit" til han tjukkeste på jobb :D

Han er ganske hardhuda med et lass av selvironi og flirte godt av den kommentaren selv heldigvis...

Han har forøvrig begynt å trene å spiser nå sunt på jobb i lunsjen, samt at han starter dagen med kun en shake :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer får jeg omtrent hver dag på jobb, samme hva jeg spiser, om det så er en boks med makrell i tomat... Jeg får ofte høre "Herregud, når står DU opp på morgenen da???" eller "Herregud, jeg håper VIRKELIG ikke du har laget dette bare for å ta med som niste!!!"

Da bare ler jeg og sier noe a la "Neeeei, du vet, jeg må jo stå opp i 4-tiden hver morgen da. Det går jo ikke an å lage noe klart kvelden før. Og det går jo heller ikke an å ta med rester." ;)

De aller fleste kommenterer fordi de skulle ønske de hadde en "freshere" matpakke. Nå skal det sies at det finnes både cottage cheese spisere, lavkarboere og andre på min jobb, så jeg er ikke alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ellers takk" fører ofte til kryssforhør og nedlatende kommentarer, etter min erfaring. Dessverre.

:thumbsdown:

Det høres ut som om vi har litt ulike vennekretser. Som nevnt tidligere i tråden får jeg aldri latterliggjørende eller hånlige kommentarer om mine matvalg, så for meg er dette aldri et problem.

(...) og enda er det vi som skal ha dårlig samvittighet for å ikke " unne " oss noe.

Jeg har ikke dårlig samvittighet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig vant med å bli intervjuet hvert måltid med nye folk, fordi jeg har vært veggis i 10 år. Er sikker på at det spørsmålet folk spør meg mest utenom "hva heter du?" er "Hvorfor spiser du ikke kjøtt?", "Spiser du fisk eller kylling (wtf?)?" og "Hva spiser du på jul daaaa?".

Pleier å forklare med fokus på hvorfor jeg har valgt å leve sånn, og si det på en måte som ikke gir dem dårlig samvittighet (mange tror at jeg hater de som spiser kjøtt, noe som ikke stemmer). Folk fyrer seg gjerne opp om de aner misjonæring, at jeg mener de er slemme som spiser kjøtt osv. Derfor forsøker jeg forklare mitt valg på en ydmyk måte i fare for å tråkke på ømme tær.

Så lenge jeg forteller min personlige grunn bak valget og ikke har en "mitt kosthold er bedre enn ditt"-holdning pleier de fleste slå seg til ro med det. Kverulanter prøver seg gjerne, men da gjør jeg meg til en så kjedelig diskusjonspartner at de mister interessen for å "krangle" ;)

Så lenge folk spør på en skikkelig måte og ikke latterliggjør, kommer med idiotiske argumenter, osv syns jeg bare det er hyggelig at de er interessert og nysgjerrige på kostholdet mitt:) Svarer tolmodig på ny og på ny og på ny:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"je har fråtsedag på laurdag"

Brukes når jeg blir tibudt ting jeg IKKE liker :)

På ting som jeg LIKER, tar jeg og sparer til lørdag

Og hvis noen tar:

"Må unne deg litt godt" - så tar jeg bare tak i lovehandles til den personen og sier "ja, ser at du unner deg godt, hele tiden" - Passer på å riste godt. OBS: Bare mot folk som du er på godt lag med ^^

Utenom det så bare drar jeg fram vekterfrasen "har ikke lov til ta imot"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo sikkert vært nydelig med kake, men jeg er helt enig. Og beklager til alle sykepleiere og/eller hjelpepleiere som faktisk trener og spiser skikkelig (skal ikke sette alle i samme bås), men på mange avdelinger burde kakene vært byttet ut med noe annet...

Det er jeg enig i. Jeg har jobbet en stund i ulike boliger og alle har til felles: masse kaker og dessert uansett årsak. Alltid unnskyldninger for å kose. Jeg blir tullete, hvorfor skal kos bety kaker, kjeks, brus++?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. Jeg har jobbet en stund i ulike boliger og alle har til felles: masse kaker og dessert uansett årsak. Alltid unnskyldninger for å kose. Jeg blir tullete, hvorfor skal kos bety kaker, kjeks, brus++?

sier meg enig... kan ikke kos heller være en riktig god klem?!? :wub: Sunt for både kropp og sjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sier meg enig... kan ikke kos heller være en riktig god klem?!? :wub: Sunt for både kropp og sjel!

Fordi man kan kun kose seg med godteri, snacks, kaker, desserter..bla bla bla..og for å være ærlig? Jeg spiser dessert omtrent hver dag jeg. Desserter som har et fint kaloritall, inneholder ikke sukker og lite karbohydrater, men en del proteiner :) Nam!

Men er vandt med mange kommentarer. Jeg spiser jo sånn derre lavkarbo og drikker fløte til baconet mitt.

Heldigvis er ikke familien min såå ille. Men de koser seg litt ofte:p. Verre på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreldre/venner som lider av det samme. Kjenner det koker på innsiden hver gang de absolutt Må kommentere mine matvalg.

Har holdt hodet kaldt å ikke vært frekk tilbake enda, men tror ikke det er så himmla lenge før begeret er fult.

Også når man prøve å servere sunne alternativer til "kos" og godteri, får man sure miner om at når de skal kose seg skal de ha noe som smaker GODT, før de i det heletatt har smakt på maten. jeg for miiin del syns mager vaniljekesam med frossne bær er noe av det beste jeg kan få, og ofte bedre enn mye av det som blir servert i enkelte tilstelninger :p

<3Kesam<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...