Gå til innhold

Gode fraser mot kommentarer angående kost/trening


Augis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pølser blir ikke sunne fordi om du spiser dem med brokkoliblanding. Det er en illusjon og et selvbedrag!

Det er sant. Pølser er ikke sunt. I en setting hvor du kun ser på pølser som en matkilde vil det være usunt. Hvis du ser på en person som normalt lever sunt, men som spiser pølse i bursdag, lever han/hun et sunt liv. Hvis du ikke klarer å spise pølse er du etter min mening så opptatt av sunnhet at det blir din sykdom.

Forresten, du kunne jo valgt noe annet enn pølse, gir andre assosiasjoner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Pølser er ikke sunt. I en setting hvor du kun ser på pølser som en matkilde vil det være usunt. Hvis du ser på en person som normalt lever sunt, men som spiser pølse i bursdag, lever han/hun et sunt liv. Hvis du ikke klarer å spise pølse er du etter min mening så opptatt av sunnhet at det blir din sykdom.

Forresten, du kunne jo valgt noe annet enn pølse, gir andre assosiasjoner.....

Hehe... pølsefest? :-P

Syns ikke jeg er sykelig opptatt av helse fordi jeg prøver å unngå pølser. Bare konsekvent. Hvis du tar alle de små tingene og legger i sammen så får en plutselig et litt annet syn på tingene.

Men for all del. En pølse et par ganger i året må være en kurrant sak.... dog ser jeg jo at mange ser på en pølse i lunchen som "en pølse av og til". (eller bolle om det blir enklere å forholde seg til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så inni helvetes DRITTLEI en medstudent/kollegas evinnelige kjipe kommentarer om hvordan jeg velger å spise. Venter bare på det rette øyeblikket til å ta en skikkelig prat.

I dag (fredag) spurte hun om hva jeg skulle spise i kveld etter jobb. "Havregrøt", sa jeg (er på diett og spiser karb til kvelds. Liker det veldig godt.). Fikk verdens styggeste blikk, og kjappet meg til å si at jeg pleier å ha masse forskjellig godt oppi der, vi snakket ikke standard havregrøt, Ola Nordmann-style. "Jammen det er jo ikke noe godt" (tydeligvis ikke kommet over sjokket ennå). Faen altså.

Jeg kommenterer ALDRI hennes mat- og spisevaner, men allikevel skal hun alltid rakke ned på meg. Det verste er at hun studerer ernæring og burde vite så JÆVLIG mye bedre. Hurra for folk som dytter den dårlige samvittigheten sin over på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... pølsefest? :-P

Syns ikke jeg er sykelig opptatt av helse fordi jeg prøver å unngå pølser. Bare konsekvent. Hvis du tar alle de små tingene og legger i sammen så får en plutselig et litt annet syn på tingene.

Men for all del. En pølse et par ganger i året må være en kurrant sak.... dog ser jeg jo at mange ser på en pølse i lunchen som "en pølse av og til". (eller bolle om det blir enklere å forholde seg til :)

Riktig. Hvis "av og til" blir et par-tre ganger i halvåret, så er det ikke noe stress. Hvis man derimot legger sammen alle unormale dager (avslutninger, pølsefredag på jobb, kaketirsdag med jentene, fester, middagsselskaper +++++++++), så blir det ganske mange dager i løpet av året. Nå tenker jeg mest i et slankeperspektiv, bare for å ha det sagt. Jeg mener ikke at man får livsstilssykdommer om man spiser noe dritt én gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så inni helvetes DRITTLEI en medstudent/kollegas evinnelige kjipe kommentarer om hvordan jeg velger å spise. Venter bare på det rette øyeblikket til å ta en skikkelig prat.

I dag (fredag) spurte hun om hva jeg skulle spise i kveld etter jobb. "Havregrøt", sa jeg (er på diett og spiser karb til kvelds. Liker det veldig godt.). Fikk verdens styggeste blikk, og kjappet meg til å si at jeg pleier å ha masse forskjellig godt oppi der, vi snakket ikke standard havregrøt, Ola Nordmann-style. "Jammen det er jo ikke noe godt" (tydeligvis ikke kommet over sjokket ennå). Faen altså.

Jeg kommenterer ALDRI hennes mat- og spisevaner, men allikevel skal hun alltid rakke ned på meg. Det verste er at hun studerer ernæring og burde vite så JÆVLIG mye bedre. Hurra for folk som dytter den dårlige samvittigheten sin over på andre.

Havregrøt er kjempesunt så den dårlige samvittigheten kan du dytte rett tilbake :) Og det med god samvittighet. Merker jeg ikke klarer å bry meg om folk som kommenterer hva jeg spiser, men registrerer at det skjer og må si jeg ikke skjønner hvorfor folk orker å kritisere(om enn subtilt) hva andre putter i munnen. Vanlig folkeskikk å være høflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så inni helvetes DRITTLEI en medstudent/kollegas evinnelige kjipe kommentarer om hvordan jeg velger å spise. Venter bare på det rette øyeblikket til å ta en skikkelig prat.

I dag (fredag) spurte hun om hva jeg skulle spise i kveld etter jobb. "Havregrøt", sa jeg (er på diett og spiser karb til kvelds. Liker det veldig godt.). Fikk verdens styggeste blikk, og kjappet meg til å si at jeg pleier å ha masse forskjellig godt oppi der, vi snakket ikke standard havregrøt, Ola Nordmann-style. "Jammen det er jo ikke noe godt" (tydeligvis ikke kommet over sjokket ennå). Faen altså.

Jeg kommenterer ALDRI hennes mat- og spisevaner, men allikevel skal hun alltid rakke ned på meg. Det verste er at hun studerer ernæring og burde vite så JÆVLIG mye bedre. Hurra for folk som dytter den dårlige samvittigheten sin over på andre.

Hun er bare sjalu siden du er så mye sterkere enn henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske surrealistisk affære å ha vært skikkelig overvektig også være tilbake i ganske sprek form.

I begge tilfeller så får man alle mulige merkelige kommentarer og oppførsel.

Under et Julebord i år hvor vi var i overkant av 25 stykker i et selskapslokale, troppet jeg opp med mat jeg har laget selv. Det har jeg gjort de siste 10 årene da jeg er vegetarianer, så det var ikke noe nytt, men jeg har alltid fått pes for det. Det som var nytt var at jeg var minus 55 kilo, og kort sagt så bra ut.

En av de litt eldre deltakerne var så imponert over dette, at han god og full måtte holde en tale om dette, og om hvilke kjekk ung man jeg var blitt og bla, bla, bla. Noe som egentlig bare gjorde meg brydd.

Dette var en kar som tidligere når jeg var både syk og overvektig, oppførte seg som en drittsekk, rett og slett en mobber.

Så jeg reiste meg, takket for talen, og proklamerte « Ja, dette er bare beviset på at en i utgangspunktet hyggelig og omgjengelig tjukkas kan bli en riktig sprek og kjekk kar med riktig kosthold og trening. Når det gjelder en drittsekk som deg selv derimot, så vil du alltid være en drittsekk uansett hvordan du ser ut. Takk for oppmerksomheten.»

Det er en tøff forsamling dette, så det ble trampeklapp og latterbrøl.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske surrealistisk affære å ha vært skikkelig overvektig også være tilbake i ganske sprek form.

I begge tilfeller så får man alle mulige merkelige kommentarer og oppførsel.

Under et Julebord i år hvor vi var i overkant av 25 stykker i et selskapslokale, troppet jeg opp med mat jeg har laget selv. Det har jeg gjort de siste 10 årene da jeg er vegetarianer, så det var ikke noe nytt, men jeg har alltid fått pes for det. Det som var nytt var at jeg var minus 55 kilo, og kort sagt så bra ut.

En av de litt eldre deltakerne var så imponert over dette, at han god og full måtte holde en tale om dette, og om hvilke kjekk ung man jeg var blitt og bla, bla, bla. Noe som egentlig bare gjorde meg brydd.

Dette var en kar som tidligere når jeg var både syk og overvektig, oppførte seg som en drittsekk, rett og slett en mobber.

Så jeg reiste meg, takket for talen, og proklamerte « Ja, dette er bare beviset på at en i utgangspunktet hyggelig og omgjengelig tjukkas kan bli en riktig sprek og kjekk kar med riktig kosthold og trening. Når det gjelder en drittsekk som deg selv derimot, så vil du alltid være en drittsekk uansett hvordan du ser ut. Takk for oppmerksomheten.»

Det er en tøff forsamling dette, så det ble trampeklapp og latterbrøl.

:D

Jeg digger deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske surrealistisk affære å ha vært skikkelig overvektig også være tilbake i ganske sprek form.

I begge tilfeller så får man alle mulige merkelige kommentarer og oppførsel.

Under et Julebord i år hvor vi var i overkant av 25 stykker i et selskapslokale, troppet jeg opp med mat jeg har laget selv. Det har jeg gjort de siste 10 årene da jeg er vegetarianer, så det var ikke noe nytt, men jeg har alltid fått pes for det. Det som var nytt var at jeg var minus 55 kilo, og kort sagt så bra ut.

En av de litt eldre deltakerne var så imponert over dette, at han god og full måtte holde en tale om dette, og om hvilke kjekk ung man jeg var blitt og bla, bla, bla. Noe som egentlig bare gjorde meg brydd.

Dette var en kar som tidligere når jeg var både syk og overvektig, oppførte seg som en drittsekk, rett og slett en mobber.

Så jeg reiste meg, takket for talen, og proklamerte « Ja, dette er bare beviset på at en i utgangspunktet hyggelig og omgjengelig tjukkas kan bli en riktig sprek og kjekk kar med riktig kosthold og trening. Når det gjelder en drittsekk som deg selv derimot, så vil du alltid være en drittsekk uansett hvordan du ser ut. Takk for oppmerksomheten.»

Det er en tøff forsamling dette, så det ble trampeklapp og latterbrøl.

:D

Er ganske deilig å sette de som har mobba deg på plass. Møtte en som mobba meg en del på Ungdomsskolen på treningssenteret for snart 2 år siden. Han var så happy for å løfte 80kg(tror jeg i benk), så jeg gikk bort og spurte om jeg kunne ta et sett mellom. Så jeg la meg ned og pressa lett 20 reps, stirra han inn i øynene og gikk.

Så sikkert utrolig dust ut for de andre, men fytti faen det var deilig for meg der og da. Endelig var jeg et hode høyere, mye sterkere og kunne ødelegge han sine gleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske surrealistisk affære å ha vært skikkelig overvektig også være tilbake i ganske sprek form.

I begge tilfeller så får man alle mulige merkelige kommentarer og oppførsel.

Under et Julebord i år hvor vi var i overkant av 25 stykker i et selskapslokale, troppet jeg opp med mat jeg har laget selv. Det har jeg gjort de siste 10 årene da jeg er vegetarianer, så det var ikke noe nytt, men jeg har alltid fått pes for det. Det som var nytt var at jeg var minus 55 kilo, og kort sagt så bra ut.

En av de litt eldre deltakerne var så imponert over dette, at han god og full måtte holde en tale om dette, og om hvilke kjekk ung man jeg var blitt og bla, bla, bla. Noe som egentlig bare gjorde meg brydd.

Dette var en kar som tidligere når jeg var både syk og overvektig, oppførte seg som en drittsekk, rett og slett en mobber.

Så jeg reiste meg, takket for talen, og proklamerte « Ja, dette er bare beviset på at en i utgangspunktet hyggelig og omgjengelig tjukkas kan bli en riktig sprek og kjekk kar med riktig kosthold og trening. Når det gjelder en drittsekk som deg selv derimot, så vil du alltid være en drittsekk uansett hvordan du ser ut. Takk for oppmerksomheten.»

Det er en tøff forsamling dette, så det ble trampeklapp og latterbrøl.

:D

Er ganske deilig å sette de som har mobba deg på plass. Møtte en som mobba meg en del på Ungdomsskolen på treningssenteret for snart 2 år siden. Han var så happy for å løfte 80kg(tror jeg i benk), så jeg gikk bort og spurte om jeg kunne ta et sett mellom. Så jeg la meg ned og pressa lett 20 reps, stirra han inn i øynene og gikk.

Så sikkert utrolig dust ut for de andre, men fytti faen det var deilig for meg der og da. Endelig var jeg et hode høyere, mye sterkere og kunne ødelegge han sine gleder.

Hahah, så fett gjort av dere begge. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske surrealistisk affære å ha vært skikkelig overvektig også være tilbake i ganske sprek form.

I begge tilfeller så får man alle mulige merkelige kommentarer og oppførsel.

Under et Julebord i år hvor vi var i overkant av 25 stykker i et selskapslokale, troppet jeg opp med mat jeg har laget selv. Det har jeg gjort de siste 10 årene da jeg er vegetarianer, så det var ikke noe nytt, men jeg har alltid fått pes for det. Det som var nytt var at jeg var minus 55 kilo, og kort sagt så bra ut.

En av de litt eldre deltakerne var så imponert over dette, at han god og full måtte holde en tale om dette, og om hvilke kjekk ung man jeg var blitt og bla, bla, bla. Noe som egentlig bare gjorde meg brydd.

Dette var en kar som tidligere når jeg var både syk og overvektig, oppførte seg som en drittsekk, rett og slett en mobber.

Så jeg reiste meg, takket for talen, og proklamerte « Ja, dette er bare beviset på at en i utgangspunktet hyggelig og omgjengelig tjukkas kan bli en riktig sprek og kjekk kar med riktig kosthold og trening. Når det gjelder en drittsekk som deg selv derimot, så vil du alltid være en drittsekk uansett hvordan du ser ut. Takk for oppmerksomheten.»

Det er en tøff forsamling dette, så det ble trampeklapp og latterbrøl.

:D

BURN :D

føltes sikkert sykt deilig!! Du er rå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg kommentar i butikken av han bak kassen da jeg kjøpte en dunk med proteinpulver : "Trener du så hardt altså?".

Lurer på om han kommenterer når folk stapper rullebåndet fullt med chips, sjokolade og brus; "Skal du bli enda feitere nå da?"

Jeg skjønner ikke problemet. Helt seriøst. Har prøvd. Kan noen forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dødskleint og irriterende. Hva skal man svare? "Ja."? Etterfulgt av en ekkel, falsk latter, for å ikke gjøre situasjonen ufin? Kan han ikke bare scanne den dunken som om det var en kartong melk og holde kjeft?

Evt den klassiske, "do you even lift?" i retur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb i går og fikk: 'når skal du ta lunsj da? Du spiser vel ikke så mye du, du har ikke så veldig mye midjemål, tynn som en strek'. Jeg bare............ :unsure:

DU SKAL KOMME TIL MEG Å SE HVA JEG HAR TIL MIDDAG DU...... liksom.

Merker jeg døde litt inni meg ... som mange andre ganger jeg får kommentarer på det... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb i går og fikk: 'når skal du ta lunsj da? Du spiser vel ikke så mye du, du har ikke så veldig mye midjemål, tynn som en strek'. Jeg bare............ :unsure:

DU SKAL KOMME TIL MEG Å SE HVA JEG HAR TIL MIDDAG DU...... liksom.

Merker jeg døde litt inni meg ... som mange andre ganger jeg får kommentarer på det... :(

Thou shall not die by others ignorance - Thou shall GROW!:pompous:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...