Jump to content

nordleningen

Members
  • Content Count

    144
  • Joined

  • Last visited

  1. Haha nå forteller du meg hvertfall hva jeg vil høre .
  2. Takker for tips Jeg tror ikke jeg har så godt et utgangspunkt akkurat, sist jeg var på trening tok jeg knebøy med 40kg, det var tungt nok . Men skal øke det litt i dag, og se hvordan det går videre. Er supermotivert nå!
  3. Takk for gode råd, og energi i språket ditt Jeg skal gjøre mitt beste i å følge dette opp. Jeg er også heldig nok til å ha et treningsrom ganske nært. Fra hva jeg har lest skal 5x5 være ganske likt starting strength? (bare litt vanskeligere pga. flere øvelser). Kanskje jeg hopper over på det når jeg føler jeg mestrer teknikken godt i starting strength, men trenger absolutt teknikktrening så tror jeg er på rett program nå.
  4. Takk! Et av mine originale mål når jeg la om kostholdet nå nylig var å finne 10 middagsretter (forskjellige) som er sunne og gode, slik at jeg ikke går lei. Har opplevd tidligere å falle av lastet pga. jeg bare hadde 1/2 retter å spise, da går man lei. Det skumleste med styrketrening er å få tid, jeg studerer og arbeider, samt trener litt kampsport. Så lite tid : o. Men takk, jeg skal passe på å bake inn dette som gode vaner.
  5. Jeg har satt meg et mål om å se «bedre ut» før en ferietur i mars/april til neste år. Men for en nybegynner som aldri har hatt sixpack, aldri har utført et eneste markløft (før en uke siden), så er det vanskelig å håndtere forventninger. Forumene her kryr av mennesker som snakker om «Enorm fremgang i starten», masse motivasjon . Men hvis jeg skal sette meg mål å arbeide mot, hva bør jeg tenke? Jeg vil offre meg til tre treningsøkter (med styrke) i uken (har begynt med Starting Strength), og jeg har lagt om kostholdet mitt (knekkebrød for brød, brokkoliblanding for potet/chips, forsøker ca. -500kcal/dag) til å gi en negativ energibalanse. Hvis dere ser profilbildet mitt så er det ca. der jeg er. Har en håndfull med magefett jeg ønsker å kvitte meg med, og kunne gjerne sett litt antydninger til brystkasse og sixpack til midten av mars. Men samtidig er ikke det et krav så lenge jeg ser resultater og oppholder motivasjonen! Hva tror dere er realistisk når det kommer til målsetting, is this doable?
  6. Jeg kommenterte 10 sekunder fordi det hørtest lite ut om jeg klarer mer. Bra med tilbakemelding på dette : ) I shall not give in!
  7. Okei! Ja jeg kjenner det at det er litt vanskelig å få denne til, men jeg får øve så går det sikkert etter hvert
  8. Hei! Jeg prøver å bygge muskler for første gang og har hevet meg på Starting Strength programmet. Mitt spørsmål er nå for mageøvelsen (planken), vil det være en fordel å bruke 10 sekunders RKC Plank (som vist i videoen under)? Jeg har et dårlig grunnlag og håper på en slik «Enorm fremgang» som alle sier de "hadde" når de startet. Så hvis du har noen erfaringer, eller hvertfall tips så setter jeg stor pris på det!
  9. Tilbake på fitnessbloggen etter sommer og høst. Jeg prøver igjen :)

  10. Jeg hev meg første gang over litt Gresk Mousakka med en kompis! Andre gangen ble det litt ille med Dolly-pizza og øl (var fest den kvelden ). Hvis du ønsker å være helt korrekt tror jeg det handler om at du mellom feks. 18:00-22:00 spiser de måltid som er mer som det du tror noen på idealvekten din ville spist. Derfor ser jeg på oppcarb. som en dag hvor jeg kan legge til litt ost og lignende, få litt varians fra en kjedelig kjøtt & salat diett Håper dette hjelper og ikke er alt for feil! haha
  11. Da var jeg ferdig med første runde! Post med tabell over vektreduksjonen min: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/nordleningens-loggbok-psmf.7057/page-3#post-289035
  12. Noen som vet om Toro Tomatsuppe (m. makaroni) vil være dumt å spise på en strict-PSMF? (næringsinnhold: http://forum.fitnessbloggen.no/attachments/tomatsuppe-jpg.24385/ ). Litt høy karbo, en 8/9g. Kan det være noe man spiser av og til? Noe annet negativt jeg ikke ser her?
  13. Leste plutselig dette nå rett før lunsjen min og ble veldig glad! Dette skal bli godt! Kan man bruke dette ofte eller er det bare av og til ting?
  14. Nydelig vær ute når jeg skal ligge inne å lese til eksamener. Typisk er det!

  15. Mager Kesam er awesome!

×
×
  • Create New...