Gå til innhold

Gode fraser mot kommentarer angående kost/trening


Augis

Anbefalte innlegg

Sant :p

Mamma: Jeg er sliten etter jobb, dessuten har jeg det ikke travelt. Og har IKKE planer om å bli fanatisk som deg.

Jeg himmler med øynene, tar på meg joggeklæren og tar med bikkja på en jogge tur, bare for å irritere :p

Fanatisk. Den har jeg hørt en del også.

  • Jeg vil kunne unne meg litt innimellom. (Innimellom = Litt hver dag. Litt ekstra i helga som starter på torsdag og varer til søndag. Hver bursdag, morsdag, fastelaven, påske, 17. mai, jul, st hans, navnedag.....)
  • Jeg vil spise normalt. Jeg orker ikke lage masse rar mat og måtte handle på helsekost og sånn..(Jeg spiser normalt! 95% av det jeg spiser til vanlig finner du på Rema 1000 - det andre ofte mener med normalt er ofte hamburgere, grandiosa, fløtegratinerte poteter til annenhvert måltid. Det du ikke får tak i på Rema 1000 bruker jeg å bestille på nettet, da får jeg det rett i postkassa. Det er lite stress det.)
  • Jeg har ikke tid til å trene i helgene. (Er det ikke da du har fri?) Jeg jobber så mye i uka at jeg ikke har tid til å trene. (Ikke 45 minutter tre ganger i uka? Finnes ikke? Ikke noe sted?)
  • Dessuten har jeg lest at det ikke lønner seg å gå raskt ned i vekt så jeg tar det sagte. Vil jo ikke ødelegge forbrenningen. Det har jo ingen hast.
  • Jeg skulle gjerne gått ned litt i vekt, men jeg vil ikke være så fanatisk som deg. (Jepp. Jeg er like fanatisk som en gjennomsnitts hobbykokk eller friluftsmenneske. Jeg opplever sjelden at de får den samme kommentaren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble ambushed da jeg kom hjem fra trening fredag kveld. Måtte bruke resten av kvelden på å forsvare meg selv fra to stk. foreldre som mener jeg trener aaaalt for mye og spiser aaaalt for mye mat på en gang. Det å skjønne at de to tingene har en sammenheng var tydeligvis ikke så lett. Personlig synes ikke jeg tre styrkeøkter samt to gåturer i uka er så vanvittig mye, greit nok det blir litt lenge av gangen på styrkeøktene, men det er jo med pauser mellom sett osv.

Noen som har noen tips til hva man kan si?? Mamma mener jeg ikke kan trene når jeg går på candida diett. Prøver å si at maten jeg spiser er sunn og det er nettopp pga spesial dietten jeg passer ekstra godt på å få i meg nok (som også var klagen) og helst riktig sammensetning. Så lenge jeg har energi til det og har fremgang betyr jo det at jeg er på rett spor så jeg ser ikke jeg hva skaden er. Men ifølge henne trente jeg mye mer enn 'normale folk' og kom derfor til å ødelgge meg selv igjen med dette. Det at jeg sitter på rumpa 8 timer om dagen på jobb og dermed har mer enn godt av bevegelse etterpå er visst uvesentlig...."normale folk" gjør ikke sånt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MinaMarie...

Bare foreldrene om å lese nok om dette selv, og ta opp diskusjonen med deg når de vet hva de prater om.

Dessuten er du stor jente, og trenger ikke forsvare deg ovenfor mamma og pappa ... ditt liv! :p

Ser dem ikke at du blir freshere og finere når du trener og spiser da?

Nei, skulle ikke tro jeg trengte det. Er vel nettopp det som gjør at jeg blir så eitranes forbanna når de setter i gang og :p (iallefall på den, 'vi mener du er idiot og skal høre på oss' måten, istedenfor å spørre om jeg har kontroll på hva jeg driver med). Men de innbiller seg vel de har krav på forklaringer enda da.

Det synes foreløpig ikke så godt på meg ;) Men har ikke holdt på så lenge heller, så det kommer nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver stort sett å ta på meg fredsmeglerkappen, smile pent og bare svare noe careface som "Det ekke no problem;)". Eventuelt går jeg å slår hodet i veggen etterpå. Jeg burde kanskje ta til motmæle oftere, men jeg føler litt at de som er ute etter å "ta en" på livsstilen ikke er åpne for å høre etter allikevel. Og så lenge jeg trives kunne det ikke brydd meg mindre hva de synes:) Om noen faktisk virker litt nysgjerrige, eller bare ikke forstår det, prøver jeg å forklare litt kortfattet.

Folk tror og mener hva de ønsker å tro samme hva man sier, kanskje særlig når det gjelder ting som dette med trening og kosthold :) Hjelper mange ganger ikke samme hva man sier og hvordan man argumenterer, vil folk tro at proteinpulver er bol så gjør de det ;) Bare spiller med jeg nå, orker ikke antrenge meg lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi vi lever i en syk verden der det normale er å ligge på sofaen og stappe i seg dritt...

Ja jg ser at "normen" i dag er å ligge på sofaen blant store deler av befolkningen. Slik jeg ser det så hvis man hele tiden skal forsvare hvorfor man gjør ditt og datt så kan man endre ordtaket til The Hated Hate the Haters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg kommentar i butikken av han bak kassen da jeg kjøpte en dunk med proteinpulver : "Trener du så hardt altså?".

Lurer på om han kommenterer når folk stapper rullebåndet fullt med chips, sjokolade og brus; "Skal du bli enda feitere nå da?"

Humrer for meg selv her nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd i det siste at enkelte har sluttet å invitere meg med ut på fellesaktiviteter som middager og filmkvelder fordi de mener at "jeg spiser jo ingenting uansett". Kjenner jeg blir fryktelig frustrert og mister litt motet. Jeg klarer vel helt fint å se film uten å spise potetgull eller gå på restaurant og velge det litt "sunnere" alternativet på menyen...

Bah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd i det siste at enkelte har sluttet å invitere meg med ut på fellesaktiviteter som middager og filmkvelder fordi de mener at "jeg spiser jo ingenting uansett". Kjenner jeg blir fryktelig frustrert og mister litt motet. Jeg klarer vel helt fint å se film uten å spise potetgull eller gå på restaurant og velge det litt "sunnere" alternativet på menyen...

Bah...

Dritkjipt... Opplever det samme. Samtidig som de ellers prøver å få meg til å spise "usunne" ting.. Ei i klassen min greide etter 10 minutter med masing om å ta en cake pop, da jeg endelig gav etter fikk jeg en "Jeg viste det! Du bare later som du er sunn du!" Grrrrrr:mad: Angra da ja.. Fikk halsbrann også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritkjipt... Opplever det samme. Samtidig som de ellers prøver å få meg til å spise "usunne" ting.. Ei i klassen min greide etter 10 minutter med masing om å ta en cake pop, da jeg endelig gav etter fikk jeg en "Jeg viste det! Du bare later som du er sunn du!" Grrrrrr:mad: Angra da ja.. Fikk halsbrann også..

herregud... enkelte folk :thumbsdown: skjønner ikke at det skal være nødvendig å måtte forsvare sine matvaner, eller at folk har et behov for å presse andre til å spise som de selv gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er det bare å være like frekk tilbake, da holder folk kjeft. Men ikke kult å gjøre sånt, man vil liksom ikke være slem med vilje. Skikkelige dissearmer du har fått, man sier ikke sånt til folk.. men det funker som svar, da holder dem kjeft..

Rart hvordan folk snakker til meg etter jeg begynte å trene, tenker de ikke på at noe faktisk sårer...

For tre år siden sa folk til meg at jeg hadde to pipestilker til bein. Ikke morsomt. Nå får jeg høre at jeg har store og kraftige lår, det holder vel med trening nå.... Ikke så morsomt det heller... blir jeg aldri bra nok? Og hva i helvete har de med mine lår å gjøre.....

En fyr sa til meg at jeg måtte slutte å trene armer, jeg hadde jo større biceps enn ham. Bedre med store biceps, sa jeg, enn den hengemagen du har. Etter det har han holdt kjeft og gått ned ti kilo...

Jeg ville aldri kommentert hvordan noen ser ut, annet enn positive ting. Har du ikke noe hyggelig å si, hold kjeft!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente jeg ble kraftig irritert i lunsjen her om dagen. "Åh, jasså! Potet! Har du gitt opp lavkarbo endelig?!" Jeg hadde forsynt meg med litt pastinakk, gulrot og løk i tillegg til ca. 400 - 500 gram svinekjøtt.

Jeg klarte ikke å dy meg så jeg svarte bare "Ja, jeg kan unne meg en potet i ny og ne, men du burde kanskje holdt deg unna en god stund!"

Det skal nevnes at fyren som sa dette er rimelig trinn og god, og sliter med høyt blodtrykk etc. etc. etc. Det ble stille, og jeg kjente ikke et stikk av dårlig samvittighet engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd i det siste at enkelte har sluttet å invitere meg med ut på fellesaktiviteter som middager og filmkvelder fordi de mener at "jeg spiser jo ingenting uansett". Kjenner jeg blir fryktelig frustrert og mister litt motet. Jeg klarer vel helt fint å se film uten å spise potetgull eller gå på restaurant og velge det litt "sunnere" alternativet på menyen...

Bah...

Hvordan et menneske reagerer på at du velger å trene og spise sundt, sier mye om psyken til personen. Det er ingen av de jeg går på studie med er like strict med kosthold og trening som meg, men jeg får ikke høre noe om det. De aksepterer faktum at det er mitt valg.

Individer som prøver å presse i deg usunne ting og / eller gir deg mye pes for at du velger å være synd, er enten veldig misunnelige for de selv ikke sitter inne med selvtillit og viljestyrke til å gjøre det samme, eller så har de mangel på empati. Om du menger deg med mennesker som ikke kan akseptere dine valg, så anbefaler jeg å lete etter nye venner, ikke la de trekke deg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...