Gå til innhold

Messed up.. BIG TIME!


FrkMyrseth

Anbefalte innlegg

Hei!

Altså.. Som mange sikkert har opplevd, er det ikke lett å holde seg i tøylene bestandig.. Spise sunt og holde seg unna søtsaker og snacks. Søtsaker har alltid vært mitt svake punkt! Men har vært relativt flink til å holde meg unna det over en lengre periode nå. I litt over en uke nå, vil jeg si at jeg har skeiet skikkelig ut.. Trent lite og spist etter lyst og følelser.. Må ærlig innrømme at jeg har fråtset.. Skammer meg og har tidenes skyldfølelse..

Og nå... Nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg bare er umotivert og samtidig har dårlig samvittighet for å ha klusset til de gode vanene og rutinene..

Har jeg god grunn til å føle meg elendig og ekkel innvendig? Eventuellt noen som har opplevd det samme, som har noen kloke ord? Og er det noen som har et par gode råd og ord for å kunne hjelpe på motivasjonen og skyve bort den ekkle følelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helgarderer meg: Vet ingenting om deg eller vekt. Du har ingen "god grunn" til å føle deg elendig og ekkel, men bør kanskje tenke gjennom hva du vil og hvorfor du gjør som du gjør. Uten vekt-og kroppspress. En uke er ingenting. FLERE uker i løpet av et år er ingenting. Det er normalt. Men om ALT gir deg dårlig samvittighet er det kanskje grunnlag til å oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Altså.. Som mange sikkert har opplevd, er det ikke lett å holde seg i tøylene bestandig.. Spise sunt og holde seg unna søtsaker og snacks. Søtsaker har alltid vært mitt svake punkt! Men har vært relativt flink til å holde meg unna det over en lengre periode nå. I litt over en uke nå, vil jeg si at jeg har skeiet skikkelig ut.. Trent lite og spist etter lyst og følelser.. Må ærlig innrømme at jeg har fråtset.. Skammer meg og har tidenes skyldfølelse..

Og nå... Nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg bare er umotivert og samtidig har dårlig samvittighet for å ha klusset til de gode vanene og rutinene..

Har jeg god grunn til å føle meg elendig og ekkel innvendig? Eventuellt noen som har opplevd det samme, som har noen kloke ord? Og er det noen som har et par gode råd og ord for å kunne hjelpe på motivasjonen og skyve bort den ekkle følelsen?

Er du 8 år gammel ??

Herrejesus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til klubben, du er ikke den eneste. Shit hæppens;). Dersom du oppdager at skolissa ikke er knytta, hva gjør du? Løper du hjem for så å aldri gå ut igjen, eller knytter du lissa og går videre? Tenker det er det sist nevnte. Altså er det bare å fortsette der du slapp. Jo mer du irriterer deg over utskeielsen, jo vanskeligere blir det å gå videre. De fleste glipper en gang i blant, sånn er det. Knytt lissa, lat som ingen ting og gå dit du skal;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til klubben, du er ikke den eneste. Shit hæppens;). Dersom du oppdager at skolissa ikke er knytta, hva gjør du? Løper du hjem for så å aldri gå ut igjen, eller knytter du lissa og går videre? Tenker det er det sist nevnte. Altså er det bare å fortsette der du slapp. Jo mer du irriterer deg over utskeielsen, jo vanskeligere blir det å gå videre. De fleste glipper en gang i blant, sånn er det. Knytt lissa, lat som ingen ting og gå dit du skal;)

Jeg "dreit meg ut" denne uka og. Ikke farlig :D

Tenk langsiktig. Den ene dagen/uken er ikke end of days. Om det er sånn hver dag, hver uke, hver måned, så bør du kanskje revurdere hva som er viktigst for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "dreit meg ut" denne uka og. Ikke farlig :D

Tenk langsiktig. Den ene dagen/uken er ikke end of days. Om det er sånn hver dag, hver uke, hver måned, så bør du kanskje revurdere hva som er viktigst for deg.

Hør, hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være på en streng diett eller være for strengt mot seg selv kan føre til spiseforstyrrelser.

Jeg vil påstå såpass at de fleste som har vært på en streng diett i en lengre periode får den følelsen når de spiser junk food og søtsaker. Å ha selv kontroll og displin er bra, men for mye av en ting kan fort gi negativ effekt, å være for streng mot seg selv eller være på en streng diett over en viss periode vil ikke bare påvirke deg fysisk men det vil også påvirke deg psykisk.

Nå vet jeg ikke om du har vært på en diett eller ikke, men jeg selv må bruke et par uker fra deffing til bulking mode. Jeg for den følsesn at det er "feil" av meg å starte å stappe i meg søtsaker og junk food her og der fordi jeg føler det vil øddelege det jeg allerede har oppnådd under deffen.

Mitt råd er å ikke bli for følelsesladdet med mat, men heller tenke at den maten du spiser trenger du, se heller på det som nødvendig for at kroppen skal fungere. Ikke vær for streng, og ikke minst ha en dag i uka hvor du kan spise hva du vil, det vil både gi deg motivasjon og trykk på trening, samtidig vil det ikke hindre eller tilbakefalle treningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? Du kommer med bare ukonstruktivt piss din premieklovn.

Ukonstruktiv piss til et sinnsvakt innlegg. Hva faen er innlegget ment som. " Har dårlig sammvittighet da jeg har fråtset " .

Hva er det for noe å legge ut på et forum ? Hva hun trenger er jo psykolog : Eller er det ett rop om trøst i en trist hverdag ?

Derfor spørsmålet om alder, og antagelse om at 8 år er i nærheten. Ser jo på tilsvar at jeg tydeligvis er for voksen for enkelte da jeg setter krav til folk om ta seg selv til helvete i nakken fremfor å grine rundt på forum for å få trøst og støtte for piss. Overskriften antyder alvoligere ting en å ha " Fråtset " i mat og søtsaker. Derfor leste jeg skvipet.

Og hvis det kvalifiserer til å være premieklovn så er det greit. Da kan jo du tre inn som hobbypsykolog og komme ett trøstens ord.

Og til moderatorFredrik : Er det virkelig jeg som har ett problem ? Virker som jeg er den som har kontakt med virkeligheten av oss to !

Saken er arkivert fra min side !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så var det dette med å ha en grunnleggende respekt for andre individer.

Som moderator er en del av jobben min å moderere, men nå skal jeg missbruke min posisjon med å ikke moderere.

Innlegget over kan stå slik at alle kan se hvordan et innlegg IKKE bør skrives og hvordan man IKKE tiltaler andre individer over nett. Til sist burde inlegget stå som et eksempel på HVORFOR man bør trykke på "Rapporter" knappen.

Jeg fatter ikke, begriper ikke, at man over internett tillater seg selv bære så lite respekt for andre mennesker som det er mulig å få det.

Mod Tor

Edit: Ser at Mod Kjetil var kjappest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å lære seg å få et behagelig og fornuftig forhold til mat og trening om man har hatt tendenser til å misbruke det tidligere. Å overspise er noe alle kan gjøre fra tid til en annen,men hvis det er såppas at det eter deg opp innvendig slik det kan virke som på innlegget,så er det psykiske du bør jobbe med først og fremst.

Jeg har hatt hva man kan kalle multispiseforstyrrelser. Altså alt gjennom en periode på 10 år. Og jeg vet at det ikke hjelper å si " jeg vet åssen du har det,vært der sjøl" men jeg kan ivertfall kjenne meg igjen - Uten at jeg tror du har spiseforstyrrelse altså,men å overspise er om regel emosjonelt.:)

Å lære både hodet og kropp å jobbe på samme lag er vanskelig. Å spise uten skyldfølelse,eller å spise og greie å stoppe uten at det trenger å være noen kamp eller vanskelig er ikke bare bare for en som sliter her. Å overspise eller binche er liksom en måte å trøstespise på. Og det er ofte større ting enn bare sult som gjør dette.

Jeg kjenner ikke til deg og din fortid men jeg vil anbefale at du prøver å heller ta en dag av gangen og være bevisst på å prøve å spise normale måltider og trene på en fornuftig måte. Som nevnt - man bruker lang tid på å få inn gode vaner men man greier det hvis man går inn for det.

Og jeg vil spørre om du vet hvor mye du spiser om dagen og det er nok ift trening og hverdagsaktivitet?

Å overspise kan man godt gjøre ved at man rett og slett over tid ikke har fått i seg nok næring.

Til syvende og sist - det de andre sier her...det er ikke stort som er ødelagt på en uke. Å dessuten så hjelper det lite å sitte med dårlig samvittighet. Spist er faktisk spist. :) Heller prøve å få en balanse på mat ,trening og kosemat. Moderasjon er et nøkkelord hvem som helst kan slite med også. Best er det å jobbe for at mat og følelser ikke skal ha noe med hverandre å gjøre verken hit eller dit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes du skal se positivt på det jeg, ta med den den dårlige følelsen og bruk den til motivasjon :) vær bestemt å møt en ny flott uke fra mandag med masse god og sunn mat og treningsøkter, så kan du glede deg til lørdag og unne deg noe ekstra godt da;) alle ryker på en liten smell/utskeielse en gang, men ta heller med deg erfaring fra det og tenk hva du kan gjøre annerledes neste gang, lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Hvis 1 uke er mye, da har jeg messed up so big time, there's no coming back!

Men seriøst, 1 uke er ingenting. I get you, den følelsen du har i kroppen når du har spist alt på bordet foran deg og du føler at du er gravid i 10. mnd. Jeg har akkurat hatt en sånn uke selv, har ikke (styrke)trent og spist akkurat det jeg har følt for. Men i dag har jeg hatt tidenes trening, for forrige uke var for meg en deloads uke. Så ingen skade skjedd! Se ting fra litt større perspektiv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...