Jump to content

Metal_Barbie

Members
  • Content Count

    2374
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Metal_Barbie

  1. Uten å være ekspert så virker det som du må reversere dietten din litt. Dvs prøve å venne deg til å spise på vedlikehold. Du må prøve å ligge på det samme hver dag tror jeg av kcal.Om det i første omgang er 2000 daglig og du greier å opprettholdet det så start der. Så går du over tid opp på kcal frem til du kommer på vedlikehold evt litt over om du tenker å bygge litt muskler / ha overskudd til treningen:) Bare for å ha et mål ang mat mengde da du spiser for lite. Noe som ikke er bra om du har en type angstlidelse. Der kan jeg prate av erfaring;) Og også da det virker som du er utslitt. Angst og stress henger sammrn og den store påkjenningen du belaster kroppen med ved å være nærvøs/ bekymret osv. Prosessene som settes i gang i kroppen og kjemiske reksjoner som skjer i hjernen. Tenk at du må ha mer energi å gå på enn andre for dette er utmattende for kroppen din. Mat er nøkkelen og beste medisin for det meste. Så det er viktig å spise nok ellers vil kroppen svikte. Og ettersom du nevner utmattelse så virker det( bare antar) som du stresser kroppen litt. Av kcal inntak vil jeg anbefale du kaver deg opp på 2500 på treningsdager og 2200 ellers.
  2. Selger et massasjesete fra obh nordica med infrarød varme. Nypris 2000,- selger til 800 ,-pluss kjøper bet frakt:) Fjernkontrollen er litt slitt. Plasten over den ene knappen er litt ødelagt men det funker fint. Den er faktisk omtrendt ikke brukt men knappen fikk en kakk under flytting.
  3. Pga problemer med tretthet og mye og ofte sykdom så fikk jeg i fjor diagnosen ME, og har fibromyalgi( bløtvevsrevmatisme) . Og pga mye problemer med å kvitte meg med de siste 15-20 kg ( så og si umulig , går jeg ned går jeg opp igjen pluss hovner opp i hele kroppen med vann selv om jeg spise lik mebgde kcal og trener like mye). Og symptomene som man har ved lavt stoffskifte er mye de samme med fibromyalgi men det er og vanlig å ha begge spes for damer. Ja, det er mye tilfeller av både revmatisme og lavt stoffskifte i familien. Kan ikke huske når det begynte å bli slik men mest trolig etter min første vektnedgang(35 kg) i 2009/2010.Ble gravid igjen og etter har det vært nesten umulig å gå ned.:/
  4. Hei:) Håper det er noen her med peiling for jeg blir så utrolig frustrert ang legen min som ikke skjønner at det ikke alltid bare er å sjekke t3 eller t4 for å finne ut om lavt stoffskifte. Nå har jeg i åresvis slitt med symptomer som er typisk for det og har pratet med flere bekjente om at det er andre ting man bør se på enn bare " standard" ting på prøver spesielt om man ligger i grenseland. Lurer på om noen har muliget til å fortelle meg hva slags ting jeg må be legen sjekke?
  5. Selger better bodies klær str l. Cherryl hill jazz pants i sort, lite brukt, i god stand 400,- Shaped jazzpant, nesten ikke brukt 500,- Grunge topp brukt to tre ganger 200,- T-back 150,- pr: Kjøper bet frakt selv:)
  6. Jeg har solgt de! Helt glemt å slette:/ men jeg har to til jeg aldri har brukt:) Str L og xl
  7. Pierre robert super undertøy genser svart, str L rosa: ubrukt, selges for 150,- Samme genser bare i mørkerosa, str M- ubrukt- 150,- Topp i microfiber , rosa -ubrukt- Str Xl -100,-
  8. Cherryl hill jazzpant str L 300,- TIlstand : pent og lite brukt. Grunge tights str L 450,- Tilstand:brukt lite , fremstår som ny. Camo tights str L 450,- Tilstand: brukt to ganger.
  9. Har litt av hvert å selge av klær. Stort sett str M/L , L og XL Det meste her er ubrukt eller lite brukt. Litt ymse klær , både gensere, tunikaer og tightser. ( Bokserskjortsen er ubrukt (str xl) , samme med bh'en. (75d) Bare send meg en melding på innboks om noen vil ha mer utfyllende om klærne:) Det meste her selges fra 50 til 150 stk. Utenom skinnskjortsen og rød, mørk grå/svart tunika, de er litt dyrere
  10. Det tar tid å lære seg å få et behagelig og fornuftig forhold til mat og trening om man har hatt tendenser til å misbruke det tidligere. Å overspise er noe alle kan gjøre fra tid til en annen,men hvis det er såppas at det eter deg opp innvendig slik det kan virke som på innlegget,så er det psykiske du bør jobbe med først og fremst. Jeg har hatt hva man kan kalle multispiseforstyrrelser. Altså alt gjennom en periode på 10 år. Og jeg vet at det ikke hjelper å si " jeg vet åssen du har det,vært der sjøl" men jeg kan ivertfall kjenne meg igjen - Uten at jeg tror du har spiseforstyrrelse altså,men å overspise er om regel emosjonelt. Å lære både hodet og kropp å jobbe på samme lag er vanskelig. Å spise uten skyldfølelse,eller å spise og greie å stoppe uten at det trenger å være noen kamp eller vanskelig er ikke bare bare for en som sliter her. Å overspise eller binche er liksom en måte å trøstespise på. Og det er ofte større ting enn bare sult som gjør dette. Jeg kjenner ikke til deg og din fortid men jeg vil anbefale at du prøver å heller ta en dag av gangen og være bevisst på å prøve å spise normale måltider og trene på en fornuftig måte. Som nevnt - man bruker lang tid på å få inn gode vaner men man greier det hvis man går inn for det. Og jeg vil spørre om du vet hvor mye du spiser om dagen og det er nok ift trening og hverdagsaktivitet? Å overspise kan man godt gjøre ved at man rett og slett over tid ikke har fått i seg nok næring. Til syvende og sist - det de andre sier her...det er ikke stort som er ødelagt på en uke. Å dessuten så hjelper det lite å sitte med dårlig samvittighet. Spist er faktisk spist. Heller prøve å få en balanse på mat ,trening og kosemat. Moderasjon er et nøkkelord hvem som helst kan slite med også. Best er det å jobbe for at mat og følelser ikke skal ha noe med hverandre å gjøre verken hit eller dit:)
  11. Går an å drite i å rotte seg sammen mot TS fordet da. Ingenting er faen meg bra nok for dere folk. Hvis man virker som man er i fornektelse hva gjelder inntak aka spiser for mye men nekter å høre på folk om at det er for mye så er dere der ..rotter dere sammen mot en pers. Nå er det samme greie bare motsatt. TS sier hun er helt klar for å faktisk måtte spise lite for å gå ned i vekt og da er det feil for dere det og. Kan jeg bare presisere at INGEN her har kompetanse til å sitte å påstå noe som helst igrunn OG at faktum er at dere ikke vet om ts troller eller ikke men likevel skriver dere om igjen og igjen at hun gjør et...asså..skulle tro dere kjente vekommende..det er alltid slik her...jeg er møkka lei av at alle påstår at de vet alt om alle her inne når de skriver en post...liker og tar sider både her og der...oppfører dere som 13 åringer hele gjengen innimellom...Jesus asså..går d an å være positiv mot en perosn her inne for en gang skyld? Slutte å være så påståelige og bedrevitere? Og nei jeg mener ikke alle her men det er mange av dere som er sånn..og det er blitt typisk fitnessbloggen...vi er alle mennesker...deal With it.
  12. Forbrenningen stopper ikke snuppa:) Det er flere hormoner som spiller inn på dette med humør og følelsen av å være sliten osv. Ghrelin er jo en av dem:) Hvis du spiser lite vil kroppen etter hvert bli vandt med denne mengden bare. Har ikke noe med forbrenningen å gjøre. Stoffskifte er en annen ting. Hvilestoffskiftet vil gå ltit ned dersom du slanker deg og dersom du venner kroppen til lite energi. Husk at energien i hverdagen vil gjenspeile seg i mengden du spiser. Moderat underskudd-3-700 kcal max mener nå jeg holder. Gjerne max 500. Og jo mindre underskudd jo mer energi som betyr du kan yte mer og være mer aktiv,så på en måte skaper du resten av underskuddet der om du blir mer aktiv:) Raptorial har faktisk rett her altså. Jeg vet du ikke troller og jeg skjønner at det ikke er så enkelt for deg å skulle avlive en myte som for eksempel dette med forbrenning bare sånn på sekundet du hører det fra folk her ,men det er faktisk sant. Det er også mange leger som bruker denne "termen" forbrenning som blir lav elelr som er høy..egentlig prater de om stoffskifte og gener. Det blir for komplisert å forklare ola og kari nordmann all logikken bak ---dessværre ahr dette ført til at mange tror dette er bokstavelig talt. 1400 kcal er ikke rææævgæli:p Ikke når du ahr litt å gå på-Men du bør med tiden når du når en lavere vekt prøve å gjøre revers dieting. Alltså å øke litt og litt på matinntak over tid. Du ahr me ,som meg og her må du ta hensyn. Energi er ikke noe som kommer gratis for oss,åvær forsiktig med underskuddet med tanke på det;) Ei jente på 60-70 kg,som er normalvektig kan spise langt mer kcal hvis hun trener og spiser sunt osv..enn for eksempel deg per i dag. Dette fordi hun er mer aktiv. 3000 kcal for en jente på 60-70 kg er som regel ikke noe problem om hun er aktiv:) Hun har heller ikke noe tegn til insulinresistens ,noe overvektige gjerne har som da gjør slik at man legger på seg fett lettere. Forklart på amatørmåten,orker ikke å breie det ut men de fleste skjønner hva jeg mener her:)
  13. Jeg vet:) Har prøvd mye forskjellig selv jeg men finner ikke noe bedre eller dårligere foreløpig..har egentlig kjørt fint lite cardio tidligere men jeg har begynt å føle på at jeg trenger det med tanke på å få litt fart på ting samt også kanskje gjøre så jeg ikke blir så massiv..ja jeg er kraftig så jeg ser sikkert ikke så massiv ut når de siste kg er kommet av men det tar tid og jeg vet det er anbefalt hvs man vil bli mindre muskuløs på en måte...hvis dette gir mening. Uansett..har fått for meg at jeg må trene mer cardio pga kondisjonen også..for den er faktisk ræva:P
  14. Jeg vet det er mange forskjellige meninger ang hva slags cardio som er best når man skal ned i vekt. Og ikke minst når man er overvektig og når man ikke er det. Så egentlig lurer jeg på hva som er best a å ha lange økter på for eksempel elipsemaskin eller bare kortintervaller,korte cardioøkter altså. Hovedfkuset er på styrketrening,men jeg å få fart på ting her nå og det er så mange forskjellige meninger om dette..Når man har noe å ta av så er det vel bra å faktisk ha litt lengre økter på sykkel,gåturer osv også? Man skal tross alt forbrenne en del og man tåler gjerne å forbrenne e del før kroppen tærer på noe som helst muskelmasse,eller? Er en blanding av kortintevalløkter og langkjøring best ? Også dette med å kjøre cardio etter styrkeøktene..det går greit med kortintervaller men jeg har bare ikke krefter til å cruise på med lang cardio økt etterpå asså..så dr er dt vel bedre med noen drag med intervaller i stedet?
  15. Mann er når du er født uten livmor ,pupper og med tissefant. Jeg kan ikke se hvordan man kan være mer mann da...seff hvis man opererer seg og alt dette og blir mann...ja da er man også mann selv om man VAR kvinne...mener jeg da.
  16. Det viktigste er at du trives med den maten du spiser. Og at den gjør jobben sin i kroppen og gir deg det du trenger for å yte i hverdagen. Ingen vits å tvinge i deg middagsmat hvis du faktisk ikke liker det. Et kosthold uten varmmat trenger da ikke å være dårlig av den grunn. Men hvis du ekskluderer veldig mange varer fra kostholdet til det ikke er igjen noe som man kan sette sammen et godt kosthold med bra med karbs,fett og protein ift målet...ja da skjønner du også at du må ta fatt i det. Dette med næring er faktisk veldig viktig. Mat er medisin og uten rett kosthold kan man bli syk. For mye skal man ikke ha av noe matvare mener jeg da.
  17. Takk for fine svar alle! Skal prøve rådene deres:D Har brukt helga til å gå barbent og luftet såret,så nå har det endeles blitt tørt..og betennelsen ar gått ned..brukt grønnsåpevann flittig(y). Så nå skal jeg bare finne ut av hvilke sko og sokker jeg kan gå med får å slippe å få enda vondere:) Saken er jo at jeg faktisk ikke eier småsko eller sånne flip flopper:O Støveletter har jeg..de er ekstremt gode å gå med da...aldri fått gnagsår av de..joggeskoene og seff finsko,med hæler sådet holder er jo ikke noe alternativ:P Så jeg MÅ gå med de skoene jeg fikk gnagsår av til butikken,kjøpesenteret osv uansett..så jeg må vel bare prøve å se om jeg kan finne noe gode sokker og slikt noe jeg kan bruke til jeg har fått kjøpt ting...
  18. Okei,takk for gode svar:) Får prøve å lufte de når jeg er hjemme ivertfall:). Men jegmå nesten hanoe over når jeg er ute,hehe..der er liksom dt kjipe:p.
  19. Laks er perfekt til egg etter min mening:).
  20. Ja,da er det skoene,noe jeg fryktet. Men okei,nye sko er ikke noe problem. Ang tursko da,hva er egentlig anbefalt her? Jeg har sånn skikkelig kjøttsår liksom,på ene hælen nå og er skikkelig ekkelt å gå med dette uten plaster og:(.
  21. Dere som går lange turer i to -tre timer og mer nå på sommer,typ i fjellet og slikt. Jeg har gjort dette mye i sommer men jeg sliter så ykt med voldsomme gjentatte gnagsår på hælene. Nå som det er så varmt og klamt ute så hjelper det ikke emd gnagsårplaster engang for en time ute og det preller av rett og slet.For det blir så fuktig. Så ok..mulig jeg må ha bedre sko,det er en ting. Jeg har et par som heter mizuno per i dag btw. Disse ble valgt fordi jeg har så bred fot blant annet:) Noen som har andre tips og kanskje noen tips til hvordan jeg best kan behandle sinnsykt vonde gnagsår? Snakker skikkelig kjøttsår på hælen nå altså...skikkelig kjipt at jeg ikke kan ut å gå tur nå fordi jeg nesten ikke greier å gå
  22. Jeg er redd for å miste folk rundt meg + jævlig redd for å våkne opp imorra med 50 kg pluss igjen og alt jeg har gjort siste årene var bare drøm. Ellers er jeg faktisk jævla redd for å bli drept eller dø på en annen måte enn den naturlige alderdommetoden-altså brenne inn,drukne,bli kvalt eller falle ned...
  23. Det er ikke det jeg mener er kynisk,men å se på mennesker som er gjnnomsnittlige som overvektige og usunne /syke mennesker som tar opp plass i helsekøen..den synes jeg er drøy..det er stor forskjell på jenter og gutter som har sunne og sterke kropper som trener og spiser sunt men likevel har en 10-15 kg for mye ift idealvekt og mennesker som er overvektige og syke i den grad at de tar opp denne plassen i helsekøen. Jeg er en stor forkjemper for sykelig overvekt selv og brenner for god helse ,trening og kosthold. Men dette betyr ikke at man må ha en idealvekt heller for å være sunne og i god form. Samme som at det finnes de der ute som faktisk er kjempesunne men som har en naturlig LAV kroppsvekt. Men kan ikke drive å dømme sånn bare på gefylen. Dessuten var denne tråden postet et helt annet sted hvis jeg ville prate med mennesker som ikke brydde seg om god helse,trening og sunt kosthold,ergoregner jeg litt med at selv om det hadde komemt flere bilder her av damer som faktisk tørte å vise seg frem i bikini til tross for at de ikke hadde _fitnessbloggens standard_ når det gjelder kropp så hadde jeg selvsagt ønsket alle velkommen selv om de var slanke,5 kg mer enn ønskelig eller 20 mer enn ønskelig. Fordi dette er et trening og kostholdsfoksert forum regner jeg med at det da er mennesker som vil eller er på vei til en bedre helse. Og hvorfor skal man ikke kunne "stop and smell the roses" litt på veien ned i vekt for eksempel. Som jeg nevnte - jeg har ikke gått i bikini på 5 år fordi jeg har vært svært overvektig og i år er jeg såppas fornøyd at jeg faktisk tør og til og med føler at jeg får det til å funke! Etter ned 50 kg så er det en stor byrde løftet av mine skuldre sånn psykisk å faktisk føle at jeg har greid å jobbe såppas med meg selv psykisk at jeg synes det er en ok bikinikropp i år. Det har ikke noe med noe av det folk har skrevet i denne tråden faktisk ,annet enn at #Fitnok har et godt poeng. Men her også har folk greid å vri og vrenge på poenget.
×
×
  • Create New...