Gå til innhold

Litt hating før jul.


flexxnes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat slik jeg føler det....du får kjeft av en helt fremmed person som har lest noe piss som en smart ass norsk PT har kopiert fra Dante fordi du liker å trene lårene seperat fra rompen...det er helt utrolig....wow...det er helt faens utrolig.

Tror nok ikke noen mener å kjefte på deg. Har selv fått kommentarer på teknikk, og jeg syntes det var hyggelig at de ønsket å hjelpe, selv om jeg visste hva jeg gjorde. Hvis det irriterer deg så mye kan du kanskje fortelle dem hvorfor du trener slik du gjør i stedet for å hate dem i stillhet etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eatwelltrainhard - synes du ikke det er litt rart om BloggeLisa som tar bilde av havregryn med jordbær i og skriver om "haters" og utfall på bloggen sin skal rette på andre på gymmet som har vært der 12-15år lengre enn henne og er det ikke litt dumt når hun ikke vet hvilken muskelgruppe personen hun retter på trener ? Jeg har ikke noe problem med det nye FitnessPolitiet og kommer aldri til å si noe tilbake, men på innsiden tenker jeg selvfølgelig at jeg ikke fatter hvordan de greier å engasjere seg så voldsomt at de må kritisere meg på trening.

Det har ikke bare skjedd engang heller...jeg har ikke blogg, tatoveringer, brunfarge, orddelingsfeil, staffordshire bull terrier eller rulleblad...jeg hører ikke hjemme i hennes verden og mener en heller kan si hyggelige ting til hverandre på gymmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke noen mener å kjefte på deg. Har selv fått kommentarer på teknikk, og jeg syntes det var hyggelig at de ønsket å hjelpe, selv om jeg visste hva jeg gjorde. Hvis det irriterer deg så mye kan du kanskje fortelle dem hvorfor du trener slik du gjør i stedet for å hate dem i stillhet etterpå?

Så du mener at når (f.eks.) to kvinner på 20 år går bort til en voksen mann som har trent vekter og løftet siden de var barneskolebarn og forteller ham hvordan han skal ta knebøy og at han burde bytte ut kjøtt og poteter med proteinfluff og hjemmelagde speltlomper, så må denne mannen da forsvare seg? Her er det ikke snakk om venlige råd fra likesinnede og erfarne personer, men hissige utrbrudd som kommer fra uerfarne "PT'er" og "kostholdseksperter", egenutdannet fra blogger og forum. Er trening et debattforum hvor alle har lov til å ytre seg (i dette tilfellet til hvem de vil) når som helst? Det er da ikke en menneskerett å kritisere åpent og fritt på treningssentre. Ta deg en bolle (en hjemmelaget en, type fullkorn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er at disse jentene tørr i det hele tatt å kommentere på knebøyen til disse eldre mennene.

Altså uansett hvor mye man kommenterer at de bare kvartbøyer, at de bøyer med kalvbein, krokbøyd knebøy, osv, så hjelper det ikke. De er gamle, sure og gretne som regel. Og hvis de ikke er det så vet de uansett best, uansett hvor feil de har.

Ellers får den der hating slutte. Hva andre trener på gymmet får være en privatsak. La jentene trene hip thrusten sin, la gutta trene biceps. Slutt å heng dere opp i hva andre gjør. Tenk hvor mye mer energi dere kunne spart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers får den der hating slutte. Hva andre trener på gymmet får være en privatsak. La jentene trene hip thrusten sin, la gutta trene biceps. Slutt å heng dere opp i hva andre gjør. Tenk hvor mye mer energi dere kunne spart?

... på gymmet skal man jo bruke energi he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater på folk som trener mage på situpsmaskiner. og deretter tror de trener biceps ved å last max vekter på ez-stanga og hive på skuldrene allerede under oppvarming. og som er fryktelig tynne, men som tror de er fit, fordi de har så lite underhudsfett at blodåra vises på armen, noe som ikke er resultat av hard trening, men elendig kost bestående av 1 tilfeldig måltig pr dag og x ant liter redbull....

også hater jeg på menn i 50-åra som droppa å trene i tiden mellom 25 og 49 år, som har tynne armer og stor tutmage og som sitter lenge og glor tomt ut i luften mellom hvert sett på en av fjolleapparatene en hjernedød PT har gitt dem i programmet sitt...og som tror de spiser sunt fordi kona nekter dem alt annet enn knekkebrød til lunsj....

også hater jeg på gutta som tror de eier markløftmatta bare fordi de vingler i knærne og tar mer enn meg til oppvarminga...

også hater jeg de frekke betterbodieskledte 17-åringe jentene som tror de er bikinifitnessmodeller bare fordi de de bruker 100kg maskara og løshår, og som forsøker å trene mellom mine sett UTEN å spørre først!!!

også hater jeg speeda østeropeere som stinker svette og bol og opptar 3 ulike stasjoner på samme tid og som gauler SPAAAARTA før hvert sett...

phuuuu...det var godt å få det ut. Hating er undervurdert! :p

Er det ikke deilig å ha noen å hate? Føles det ikke godt å slå dem flate?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er tidsbruken som plager meg. men om en person tar 200kg i bøy forstår jeg det tar litt tid, selv om man bare skal ta 3 arbeidssett. det er mye lettere for meg å akseptere at en sånn bruker 20min enn en jente som har trent i 4mnd skal gjøre det samme.

som regel har også folk som er sterke utviklet en mye bedre gymetikette.

Ikke på mitt senter . Der er det de største gutta som aldri gidder å rydde bort vekter når de er ferdig. Så jeg starter knebøy med å ta av 150 kg fra stanga før jeg legger på mine søte, små.. Og ja. Rosa 2xu, men jeg har byttet ut løshår med løsbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det handler om mest at det var en litt annen fred før alle ble eksperter og ingen visste var ordet fitness betydde eller hadde hørt om Bikini fitness, folk lot hverandre være ifred på gymmet og det var ikke mote med spesielle klær eller must med å hiptruste eller lignende.

Her om dagen spurte en kroppsbygger som har vunnet ganske mye meg om jeg kunne vise ryggen og stramme siden vi har trent mye opp igjennom og han ville se om jeg var blitt noe bedre, så går det en jente forbi og ler av meg fordi jeg strammer armene når jeg tar en back double biceps...hun har vel vært medlem her 1år og trent kanskje 2år ?

Hvorfor trangen til å mene så mye en ikke kan noe om ?

Poenget mitt med å si det er at hvorfor får noen behovet for å korrigere på alle andre fordi de har kastet seg på en treningsbølge og lest noen artikler på forsiden til fitnessbloggen ?

Ironien er at det er de samme menneskene som nå er all over fitness som gjorde narr av meg før og lo av meg fordi jeg trente vekter.

Så jeg tror poenget til TS med denne tråden er at ingen brydde seg et kvekk om hva sidemannen på gymmet gjorde før, før fitnessbølgen kom og alle ble eksperter etter 3 uker på Elixia...det var rett og slett en mildere stemning....det fantes rett og slett ikke jenter på 20år som går rundt som Fitnesspoliti fordi de har lest en copy-paste google translate artikkel om trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at når (f.eks.) to kvinner på 20 år går bort til en voksen mann som har trent vekter og løftet siden de var barneskolebarn og forteller ham hvordan han skal ta knebøy og at han burde bytte ut kjøtt og poteter med proteinfluff og hjemmelagde speltlomper, så må denne mannen da forsvare seg? Her er det ikke snakk om venlige råd fra likesinnede og erfarne personer, men hissige utrbrudd som kommer fra uerfarne "PT'er" og "kostholdseksperter", egenutdannet fra blogger og forum. Er trening et debattforum hvor alle har lov til å ytre seg (i dette tilfellet til hvem de vil) når som helst? Det er da ikke en menneskerett å kritisere åpent og fritt på treningssentre. Ta deg en bolle (en hjemmelaget en, type fullkorn).

Håper du tuller nå. Så klart de har lov til å ytre seg. (Det blir dog litt feil av dem å påstå at "slik er det, og sånn er det med den saken" dersom de ikke har sikrere kilder for ytringene enn artikler fra fitnessmagasiner, såklart.)

Om du skal ta til deg det de kommer med eller fortsette på din egen måte er derimot helt opp til deg. Ytringsfrihet gjelder på treningssenteret, som hvor som helst ellers her i landet.

Blir dessuten litt provosert av måten du omtaler kvinner og menn i grupper her, som om et
kjønn
skal ha mer rett til noe enn det andre på senteret, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men eatwelltrainhard om du hadde spilt håndball i nesten 20år og det kommer en som har prøvd å lære seg litt i noen uker bort til deg og retter på deg, selv om personen ikke har peiling på hva du engang gjør eller hva du trener på.

Skal du ta til deg det da ? Er det bare slik det skal være og personen utøver ytringsfriheten sin ?

Hva skjedde med normal folkeskikk og at en lar de som trener rundt seg være ifred, hvorfor har disse nye superfitness jentene det behovet?

Sånn er det med gutter jeg kjenner som har stilt i Kroppsbygger konkurranser i 15-20år +.

De har oppnådd en optimal fysikk og opparbeidet seg en enorm individuell erfaringsbase om hvordan de kan trene mest effektivt for sin kropp.

De forteller relativt ofte om unge jenter på treningsstudioet som har vært der langt under 1år som plutselig kommer og skal rette på dem.

Ja jeg forstår at det veldig populært å ha treningsblogg, stille i BF, Fitness, ta bilde av blåbær i havregrynet og skrive "haters gonna hate" og "jeg gir meg aldri uansett hvem som sier hva og hvor mye motstand jeg får" og alle er sånn meg meg meg meg meg meg meg og mer meg x 1000.0000.000.

I get it, jeg forstår.

Det jeg ikke forstår er hvorfor en ikke ønsker å være åpen, ydmyk og om en skal følge med på andre hvorfor ikke prøver å lære og studere istedenfor å ta på seg Politihatten, spesielt om personen kan så uendelig mye mer enn deg om hva som passer for han/henne.

Kanskje personen gjør slik og slik fordi han/hun har en kneskade, eller er en aktiv utøver i en sport eller lignende.

Men neida, her kan en alt etter 2 uker på treningsstudio og riskjeks i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare i denne tråden Rock har du fortalt at du har blitt angrepet/hånet/ledd av flere ganger ... i alle de andre postene dine ellers blir du også ledd av, spytta på og folk håner deg uansett hvor du går. Du må være en helt spesiell person siden alle i hele verden åpenbart hater deg? :) Eller overdramatiserer du litt kanskje ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man skal kunne fortelle andre hvordan de bør trene og spise på et treningsstudio har definitivt ingenting med ytringsfrihet å gjøre, og det stiller en heller ikke i noen særstilling hva angår å bli utsatt for kritikk. Å ytre sin mening på et forum om uerfarne og litt bråkjekke nybegynnere som legger seg opp i andres trening er strengt tatt en bedre anvendelse av prinsippet om ytringsfrihet, selv om det kanskje ofte gjøres på en relativt usympatisk måte.

Jeg forstår svært godt at erfarne gymrotter ikke setter pris på å bli korrigert av meg eller andre, som er nyere i gamet, når de er på trening, så derfor lar jeg folk holde på som de vil. Jeg har sikkert vært mer bråkjekk og skråsikker tidligere, og mange ville kanskje sett på meg som en slik fitnessjypling som blir beskrevet her i tråden. I try not to be that guy.

Noen ganger er det helt greit å innse at det ikke er så viktig hva man selv mener, og at de fleste som vil fortelle andre hvordan de skal trene og spise – eller IKKE trene og IKKE spise – stort sett er mer ute etter selvbekreftelse eller å fôre sitte eget ego enn å faktisk være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du tuller nå. Så klart de har lov til å ytre seg. (Det blir dog litt feil av dem å påstå at "slik er det, og sånn er det med den saken" dersom de ikke har sikrere kilder for ytringene enn artikler fra fitnessmagasiner, såklart.)

Om du skal ta til deg det de kommer med eller fortsette på din egen måte er derimot helt opp til deg. Ytringsfrihet gjelder på treningssenteret, som hvor som helst ellers her i landet.

Blir dessuten litt provosert av måten du omtaler kvinner og menn i grupper her, som om et
kjønn
skal ha mer rett til noe enn det andre på senteret, men det er en annen diskusjon.

Selvfølgelig er det lov å ytre seg, men det er forskjell på å ytre seg og nærmest trakassere medlemmer. Men dette kan vel la seg ordne via retningslinjer og regler innad hos treningssentrene. Har personlig sett broscientists (i dette tilfellet menn ja) få beskjed om å slutte å komme med "rådgivning" og "instruksjoner" til andre medlemmer som ikke har bedt om det. Du kan bli så provosert du bare vil, og kjønnsslutningen er det du selv som trekker, da det i tidligere nevnte tilfelle faktisk faktisk var snakk om kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...