Jump to content

Akslur

Members
  • Content Count

    393
  • Joined

  • Last visited

About Akslur

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 12/06/1989
  1. Hahhahah, "just look at the snowflakes", den var ny
  2. Jeg har brukt grrip og 2 av de andre variantene du linket til, og jeg mener at grrip faktisk gir best grep av de, MEN som du sier, så må man ofte bruke mer etter flere løft hvis det kreves, spesielt hvis stangen er skitten. Pure Grip kalken er faktisk litt sticky, men det gjør ikke noe særlig forskjell. Den gir ikke helt like bra grep som grrip, men holder igjennom flere løft. Osun Chalk er den som minner mest om vanlig kalk, og helt klart gjør hendene tørrest og varer lengst. Den er også tynnere en både grrip og Pure Grip. Grrip er tykkest av de 3. Grrip har mindre tube og brukes fortere opp, og siden man må bruke mer hele tiden, så vil jeg heller anbefale å bruke en av de andre. Pure Grip har jo også mye mer kalk for prisen
  3. Vil bare påpeke at olympiske vektløftere bruker drareimer veldig mye, spesielt til rykk og forskjellige drag varianter. Det er vel heller styrkeløftere som er mer konservativ med dette
  4. Hahhaha, fikk kaffe i nesa av denne Fordi det stemmer på prikken!
  5. Bare lurer, er det ikke også vanlig for mange at man mangler mobilitet i brystrygg (altså ikke får bra ekstensjon av brystrygg) og derfor "faller" lettere framover?
  6. Jeg synes sterke jenter er turn on.
  7. Det så jo bare helt sykt ut, mtp. det bildet da, men jeg vet ikke. Kanskje du bare er super swole Du har ihvertfall et merkelig problem!
  8. Utifra bildet i loggen din ser det ut som du har ekstremt foroverroterte skuldre, eller "innoverroterte overarmer". Kanskje du har tight bryst / skuldre / alt foran, og burde tøye mer? Har hatt noen skulderplager, men ikke akkurat sånn som du beskriver. Shoulder dislocations med et kosteskaft eller lignende er jo en veldig fin øvelse. Edit: altså bildet med tatoveringa.
  9. På mitt senter er det en platform laget for olympisk vektløfting, og siden jeg trener olympisk vektløfting opptar jeg den vanligvis i 1,5-2 timer. Mange ønsker å bruke racket på platformen til avløft når de kjører strakmark med sprett, så de blir avogtil stående surt og se på. Hvis noen vil ta imellom får de gjerne det, så lenge de gidder å trille stanga av platformen imellom settene
  10. Offtopic, men ENDELIG en Elliot Hulse referanse her inne!
  11. Takk for innspill folkens, tror jeg skal revurdere planene litt
  12. Tenker at det kan hjelpe ja! I det siste har jeg begynt å sitte på kanten av stolen uten ryggstøtte for å tvinge meg i en bedre posisjon, klarer ikke å det til skikkelig ellers. Derfor jeg tenkte på stol uten ryggstøtte Takker for tips!
  13. Hmm, hvis det svei mellom skulderbladene, er ikke det bra? Altså at du bruker muskulaturen bak for å stabilisere... ellernosånt? Jeg trener jo aktivt også, eneste press jeg trener er over hodet, og trener nok dra øvelser, men som sagt, vil gjerne forbedre på alle mulige områder. Jeg sikter til bruk der jeg gjerne kan sitte 8 timer i strekk Hvordan vondt i ryggen da? korsryggen? Og kunne du sitte med beina godt planta i bakken? Ser for meg at hvis man ikke kan det (f.eks bare tærne i bakken), så kan det vel bli slitsomt. Ole-Mats Moskvil - du er jo fysiomann, hva tror du om saken?
  14. Vurderer å kjøpe ny stol til bruk hjemme, da jeg sitter en del foran PCen. Da er selvfølgelig det viktigste for meg å ha en stol som hjelper til med å rette opp den dårlige holdninge min, altså skuldre som henger fremover, og krum øvre rygg - jeg ønsker å få bedre ekstensjon av brystryggen. Jeg har googlet litt kjapt, og fant denne her, som ser lovende ut: http://backapp.eu/no Jeg ser for meg at en slik type stol kan hindre meg i å synke sammen, også liker jeg at hoftevinkelen ikke blir liten siden bena kan peke ganske mye nedover. Lurer egentlig på om noen andre har erfaringer med dette, eller tanker om saken? Setter pris på alle innspill! Og før noen sier "tren mer rygg, mindre bryst", så er jeg klar over dette, men vil gjerne forbedre på så mange områder som mulig
×
×
  • Create New...