Gå til innhold

Litt hating før jul.


flexxnes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har opplevd opp til flere ganger sure miner fra menn fordi jeg liker å løfte vekter, nettopp fordi jeg ikke løfter like tungt som gutta. At jeg er så frekk at jeg tar opp plassen "deres" når de løfter tyngre enn meg. Jeg blir ikke snurt når en mann stiller seg ved siden av meg og jeg ser han løfter mindre enn meg. Jeg tenker "bra for han at han har begynt å løfte vekter!" Alle har da like mye rett på å være der, men jeg ser et problem i det om de sitter på tlf hele veien og tar opp plassen. Men da er det bare gå bort til de og spørre om du kan ta over mens de hviler. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd opp til flere ganger sure miner fra menn fordi jeg liker å løfte vekter, nettopp fordi jeg ikke løfter like tungt som gutta. At jeg er så frekk at jeg tar opp plassen "deres" når de løfter tyngre enn meg. Jeg blir ikke snurt når en mann stiller seg ved siden av meg og jeg ser han løfter mindre enn meg. Jeg tenker "bra for han at han har begynt å løfte vekter!" Alle har da like mye rett på å være der, men jeg ser et problem i det om de sitter på tlf hele veien og tar opp plassen. Men da er det bare gå bort til de og spørre om du kan ta over mens de hviler. Verre er det ikke.

dette er det jeg mener med uintelligent. no offense Rockin_Pinup, er flere enn deg som har skrevet like dumme innlegg i denne tråden :)

er det så vanskelig å lese og forstå 1.posten? eller post #54?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er det jeg mener med uintelligent. no offense Rockin_Pinup, er flere enn deg som har skrevet like dumme innlegg i denne tråden :)

er det så vanskelig å lese og forstå 1.posten? eller post #54?

Har forståelse for at de som skal ta mer enn fem set i en øvelse (eller bruker mer enn 20min i en øvelse) samtidig som det er kø bør vise mer hensyn. Hvis de har slike behov for å trene en spesifikk øvelse får de heller komme på et tidspunkt hvor ingen trener eller finne et treningssenter som tilbyr mange racks. Og spesielt disse som sier at de bruker over en time bør ta seg en virkelighetstest og forstå at det finnes flere som også skal trene.

Men dette er uavhengig av hvor mange kilo man tar. Det er faktisk uvesentlig om man tar 20kg eller 200kg. Så hvis det er tidsbruken du syns skal ned så er jeg enig, hvis det er tidsbruk + lave vekter som er din issue er jeg ikke enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er tidsbruken som plager meg. men om en person tar 200kg i bøy forstår jeg det tar litt tid, selv om man bare skal ta 3 arbeidssett. det er mye lettere for meg å akseptere at en sånn bruker 20min enn en jente som har trent i 4mnd skal gjøre det samme.

som regel har også folk som er sterke utviklet en mye bedre gymetikette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Flexxnes.

Kampen din om powerreacket er tapt allerede før den er begynt. Problemet er ikke personene som opptar racket, men at treningssenterene landet over er lite forberedt på å ta imot den nye Fitnessbølgen. Dvs at de trenger total omstrukturering av lokaler og drift, med større plass for vektløftersoner og utstyr, mer kvalifisert PT-personell og mindre fokus på saltimer/apparattrening. Det vil koste penger og være mindre lønnsomt for kjedene å investere i denne endringen i treningstrendene, og det det vil dermed ta tid/år før kjedene er tilpasset alles behov i rushtiden.

Det eksisterer dessverre en utbredt misforståelse angående Darwins uttrykk "survival of the fittest"; de fleste tror det betyr "den sterkestes rett", men det er i virkeligheten "de mest tilpassningsdyktige artene/individene som overlever".

Du kan velge å fortsette din macho-linje med å grynte surt og glo olmt på andre som benytter sin soleklare rett til utstyr på samme gymmet som du er medlem på, flexe verbale muskler på forum ved å fornærme folk, ELLER du kan bite i det sure eplet, ble lederen for gymmet ditt bytte ut et par sit-ups maskiner mot et nytt rack og flere olympiastenger og behandle andre som trener både på gymmet og her inne på Fitnessbloggen, med allminnelig norsk høflighet.

Godt nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessverre har du rett i 1.avsnitt :(

angående 3.avsnitt kan jeg informere om at jeg skal fortsette den macho-linjen :)

også vil jeg legge til at jeg også hater den nye in-øvelsen glutebrigde!! helvete folk har fått rumpe av knebøy i alle år. så nå skal plutselig n00bs bruke BENKEN for å gjøre denne jalla øvelsen.

gått nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer selv til å bidra med diverse "hev" med rosa manualer i benk. Mad, bros?

(fucka skuldre, rehab :p)

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal klage sånn over at noen trener annerledes enn dem, har annet mål eller har andre øvelser som tar litt lengre tid. Selvfølgelig synes jeg det er kjipt at ei jente på 60kg står og bøyer 40kg i evigheter, men hu har jo like stor rett på racket som jeg har, uavhengig av at jeg skal trene med 3x så mye.

Ta å hev dritten ut av de manualene til nyttår, så gir du en lang faen i om du har Bernt Benkpress på siden av deg som er morragretten fordi han ikke får gjøre benkpress variasjon 15 før deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal klage sånn over at noen trener annerledes enn dem, har annet mål eller har andre øvelser som tar litt lengre tid. Selvfølgelig synes jeg det er kjipt at ei jente på 60kg står og bøyer 40kg i evigheter, men hu har jo like stor rett på racket som jeg har, uavhengig av at jeg skal trene med 3x så mye.

Ta å hev dritten ut av de manualene til nyttår, så gir du en lang faen i om du har Bernt Benkpress på siden av deg som er morragretten fordi han ikke får gjøre benkpress variasjon 15 før deg.

Det er nettopp det som er så gøy:

Morgan%20Freeman%20saying%20I%20don_t%20give%20a%20shit.gif

Seff kommer jeg til å heve livsskiten ut av de rosa manualene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...