Jump to content

habilpingle

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

  1. Er dette dobbelironi eller går det litt sakte her?
  2. Selvfølgelig er det lov å ytre seg, men det er forskjell på å ytre seg og nærmest trakassere medlemmer. Men dette kan vel la seg ordne via retningslinjer og regler innad hos treningssentrene. Har personlig sett broscientists (i dette tilfellet menn ja) få beskjed om å slutte å komme med "rådgivning" og "instruksjoner" til andre medlemmer som ikke har bedt om det. Du kan bli så provosert du bare vil, og kjønnsslutningen er det du selv som trekker, da det i tidligere nevnte tilfelle faktisk faktisk var snakk om kvinner.
  3. Så du mener at når (f.eks.) to kvinner på 20 år går bort til en voksen mann som har trent vekter og løftet siden de var barneskolebarn og forteller ham hvordan han skal ta knebøy og at han burde bytte ut kjøtt og poteter med proteinfluff og hjemmelagde speltlomper, så må denne mannen da forsvare seg? Her er det ikke snakk om venlige råd fra likesinnede og erfarne personer, men hissige utrbrudd som kommer fra uerfarne "PT'er" og "kostholdseksperter", egenutdannet fra blogger og forum. Er trening et debattforum hvor alle har lov til å ytre seg (i dette tilfellet til hvem de vil) når som helst? Det er da ikke en menneskerett å kritisere åpent og fritt på treningssentre. Ta deg en bolle (en hjemmelaget en, type fullkorn).
  4. Kan dere ikke sende noen andre produkter til denne unge kvinnen også?
  5. Mikset grep skal du hvert fall ikke ro med, bytt med en gang. Du burde heller ikke gjøre dette ved markløft, men det er en annen sak.
  6. Man kan enten kjøre overhåndsgrep eller underhåndsgrep, begge måter er korrekte og her er det litt smak og behag etter hva man selv liker og får best kontakt med etc. Hold blikket frem og opp hele veien, og det har heller ikke noe for seg å slippe skuldrene så langt ned i bunnposisjon mellom hver rep slik du gjør, ellers så det ikke galt ut. Hold også albuene så tett som mulig mot kroppen og trekk skuldrene bakover og ikke oppover. Fokuser også på å ikke reise deg så mye mellom hver rep. Man kan finne mye fin inspirasjon på youtube.
  7. Dere som kjører kvarte reps i benk (fordi dere tydeligvis ikke ikke er fleksible nok til å ta stangen helt ned?): Gjelder dette alle baseøvelser, eller bare benkpress?
  8. Det kan hende at vedkommende hadde noe lurt å komme med, men ville du ikke heller søkt hjelp hos noen med tilstrekkelige kunnskaper? Føler responsen din ble litt meningsløs nå.
  9. Hvis du utfører bøyen din med korrekt ifht. teknikk, dybde osv. ser jeg ikke problemet med å lære bort noe. Som nevnt over, du trenger ikke å være verdensmester i en øvelse for å gi råd. Poenget mitt her var at i tillegg til å ikke være særlig sterk i øvelsen, har Zeph en utførelse/teknikk som ikke kvalifiserer han som en benkpressviter. Ville du tatt imot råd ang. knebøy av en person som ikke løftet mange kilo med dårlig/feil teknikk?
  10. Jeg stusser litt på kompetansen din rundt benkpress, Zeph. Hvordan kan du uttale deg til uvitende medlemmer (les: nybegynnere) om dette emnet når du selv kjører 4 x 70kg med halvreps i benk. Jeg sier ikke at man må være norgesmester i benkpress for å gi råd, men du gir hverken gode eller faktabaserte råd. Velkommen til meg selv, til dette spennende forumet forresten.

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...