Gå til innhold

''Dette er samboern min, er hun ikke flott?''


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har svært mange tanker rundt dette, men føler det meste er blitt sagt og orker ikke mye utgreiing..

Men der jeg lurer på er... Dersom hun hadde vært undervektig/shredda/ala fotballfrue og han hadde lagt ut bildet og skrevet:

Dette er den deilige dama mi, hun er deffa, har cut i låra, sixpack og silikonpupper. Hun er altså drømmedama og jeg er dritstolt over hvor deilig hun er.

Hadde det vært ok...? Hadde det også blitt forsvart av de samme menneskene som proklamerer at dette ikke handler om kropp, men subjektive oppfatninger om hva en synes er fint, at fokus på kropp er feil osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang jeg skriver noe, så må jeg åpenbart passe på å ikke forsvare mine meninger og mitt budskap i ettertid, for det betyr at jeg ikke skjønner at noen kan være uenige med meg. Jeg må også unngå alle forsøk på å rette opp oppfatningene til de som har misforstått meg, for da griner jeg. Er dette riktig takeaway fra denne diskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje litt av risikoen man tar når man lager artikkel om det, at andre kommenterer om utseendet (noe jeg tolket artikkelen forsåvidt gikk ut på). Folk tolker kanskje artikkelen forskjellig, noen skjønner ikke helt hva budskapet er eller noe.

Jeg har jo selv møtt deg, Camilla, og du er flott jente! Flott, sunn kropp i mine øyne, flott personlighet! Derfor skjønner jeg at man ønsker å være et slags forbilde (i mangel av bedre ord) og vise at man kan ha det bra selv om man ikke nødvendigvis ser ut som "Drømmedama" som jeg mener media skaper. Dessverre er det faktorer med det å dele bilde man ikke kan styre 100%, som f.eks. negative kommentarer. Men å se hvor mange som støtter deg/dere, bør vel være god nok grunn til å ikke ta til seg de negative! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at fettprosenten din er 18. Beklager.

Skal vi lage en diskusjon rundt det også, eller skal vi, som du nevnte i din første kommentar, holde oss til saken? ;)

Hva du tror og ikke tror om min fettprosent er meg totalt likegyldig, jeg ville bare vise deg at et bilde ikke nødvendigvis sier sannheten. At man kan manipulere og vrenge og opp i mente for å få seg selv til å se bedre eller værre ut.

En fettprosent er avhengig av fettmassen på hele kroppen. Jeg har ekstremt lite fett plassert på bein og rumpe, derfor har jeg en totalsett ganske lav fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen, håper på noen innspill til mine spørsmål også?

Jeg er undervektig. Jeg er (både i egne og de fleste andres) det de fleste sier er stygt tynn.

Jeg har bein som stikker ut, jeg har ikke pupper, jeg har senete armer jeg alltid må dekke til, jeg har ikke rumpe...

Her dag postes det bilder av avmagrede modeller, enten catwalken, utstillingsdukker, anorexia osv. Ingen reagerer på alle negative kommentarene som hagler. Hvor stygt det er, lite kvinnelig, vandrende skjelett, ingen vil ha damer uten former...

Det gjør vondt. Det gjør så grusomt vondt. Jeg støtter på ingen måte slanketrenden/avmagring/SF osv, selvfølgelkg ikke.. Men føler at fokus på kropp, det være seg for tynn, for normal, for stor osv er vondt, og folk slenger ende leppa i alle retninger og glemmer at det er mennesket bak kroppen som faktisk betyr noe. Kjæresten til fotballfrue sa at han synes dama si var fin, han brukte mange av de samme beskrivelsene som stokkeland her. Han fikk refs og kjeft. Så hvorfor er det så annerledes når en annen person sier det samme om sin kjæreste bare fordi hun har noen få kg ekstra enn fotballfrue? Hvorfor er det da greit å like kroppen til kjæresten sin, men ikke til hun tynne...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang jeg skriver noe, så må jeg åpenbart passe på å ikke forsvare mine meninger og mitt budskap i ettertid, for det betyr at jeg ikke skjønner at noen kan være uenige med meg. Jeg må også unngå alle forsøk på å rette opp oppfatningene til de som har misforstått meg, for da griner jeg. Er dette riktig takeaway fra denne diskusjonen?

Neste gang jeg fronter en artikkel i en relativt stor nettavis om kropp og helse, skal jeg ikke være så naiv å tro at alle skal være helt enige med meg, og danse rundt et tre under en stor regnbue.

Eller kanskje jeg tror verden er slik, og griner og er emo uten å forstå hvorfor folk ikke er enig med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, håper på noen innspill til mine spørsmål også?

Jeg er undervektig. Jeg er (både i egne og de fleste andres) det de fleste sier er stygt tynn.

Jeg har bein som stikker ut, jeg har ikke pupper, jeg har senete armer jeg alltid må dekke til, jeg har ikke rumpe...

Her dag postes det bilder av avmagrede modeller, enten catwalken, utstillingsdukker, anorexia osv. Ingen reagerer på alle negative kommentarene som hagler. Hvor stygt det er, lite kvinnelig, vandrende skjelett, ingen vil ha damer uten former...

Det gjør vondt. Det gjør så grusomt vondt. Jeg støtter på ingen måte slanketrenden/avmagring/SF osv, selvfølgelkg ikke.. Men føler at fokus på kropp, det være seg for tynn, for normal, for stor osv er vondt, og folk slenger ende leppa i alle retninger og glemmer at det er mennesket bak kroppen som faktisk betyr noe. Kjæresten til fotballfrue sa at han synes dama si var fin, han brukte mange av de samme beskrivelsene som stokkeland her. Han fikk refs og kjeft. Så hvorfor er det så annerledes når en annen person sier det samme om sin kjæreste bare fordi hun har noen få kg ekstra enn fotballfrue? Hvorfor er det da greit å like kroppen til kjæresten sin, men ikke til hun tynne...?

Det der syns jeg var et tvers igjennom nydelig formulert spørsmål.

Helt ærlig.

Og jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg kan prøve å svare?

Generelt tror jeg at, spesielt jenter, i lang tid har vært misunnelige på de som er tynne. Samme om det er naturlig eller selvforskyldt. Det å være tynn har vært et mål som ekstremt mange har jobbet mot, men som "veldig" få har nådd. Når noen da går ut og sier at du faktisk liker tynne jenter (du vet det mange ville være, men ikke så mange klarte å bli) tror jeg den generelle jente både kan føle seg mindreverdig, dårlig og ikke pen nok. Derfor er det veldig lett å gå til angrep på kroppen.

Når det derimot blir lagt ut et bilde av min kropp - en helt vanlig, gjennomsnittlig kropp (litt mer muskler, men though) - er det veldig mange som ALLEREDE er der. De har klart å komme seg til denne formen, derfor er det lett å kunne hause opp under en slik form ..

Caych my drift? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang jeg fronter en artikkel i en relativt stor nettavis om kropp og helse, skal jeg ikke være så naiv å tro at alle skal være helt enige med meg, og danse rundt et tre under en stor regnbue.

Eller kanskje jeg tror verden er slik, og griner og er emo uten å forstå hvorfor folk ikke er enig med meg.

Ingen har påstått at alle skulle være enige heller.

Du er en herlig person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har påstått at alle skulle være enige heller.

Du er en herlig person

Hvorfor løper du og camilla rundt og griner fortsatt da? La det ligge, ikke alle er enige, ferdig med saken. Dere er naive når dere tror at alle på internett er høflige og mener akkurat det samme som dere.

Hver gang det postes et bilde av kropp på facebook og sosiale medier blir det hetset, hvorfor skulle det være så annerledes med dere? Våkn opp, slutt å vær så naive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang jeg fronter en artikkel i en relativt stor nettavis om kropp og helse, skal jeg ikke være så naiv å tro at alle skal være helt enige med meg, og danse rundt et tre under en stor regnbue.

Eller kanskje jeg tror verden er slik, og griner og er emo uten å forstå hvorfor folk ikke er enig med meg.

Hvordan og hvorfor tolkes det å forsvare sine meninger og sitt budskap, og det å rette opp i eller påpeke misforståelser, som grining, mangel på forståelse for uenighet, naiv tro på at alle skal være enige, eller dansing rundt et tre under en stor regnbue? Kan du forklare dette uten å bruke meningsløse metaforer slik som den sistnevnte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor løper du og camilla rundt og griner fortsatt da? La det ligge, ikke alle er enige, ferdig med saken. Dere er naive når dere tror at alle på internett er høflige og mener akkurat det samme som dere.

Hver gang det postes et bilde av kropp på facebook og sosiale medier blir det hetset, hvorfor skulle det være så annerledes med dere? Våkn opp, slutt å vær så naive.

Hahahahahaha, fantastisk.

Jeg skal sende et brev til Leger uten grenser også.

"Hei! Dere vet at krigen i verden bare kommer til å fortsette, sant? Så hvorfor gidder dere å lappe sammen, og forsøke å hjelpe mennesker som er skadet på grunn av krig? Er dere så naive at dere ikke tror det kommer til å komme nye offere, og at det dere gjør ikke hjelper en dritt?"

Når man gir opp å jobbe for en bedre verden kan man ta seg en bolle og si natta.

Inb4: Camilla har allerede spist alle bollene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor løper du og camilla rundt og griner fortsatt da? La det ligge, ikke alle er enige, ferdig med saken. Dere er naive når dere tror at alle på internett er høflige og mener akkurat det samme som dere.

Hver gang det postes et bilde av kropp på facebook og sosiale medier blir det hetset, hvorfor skulle det være så annerledes med dere? Våkn opp, slutt å vær så naive.

Har jo aldri sagt noe annet :p Btw, aldri om jeg løper rundt ! slitsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahaha, fantastisk.

Jeg skal sende et brev til Leger uten grenser også.

"Hei! Dere vet at krigen i verden bare kommer til å fortsette, sant? Så hvorfor gidder dere å lappe sammen, og forsøke å hjelpe mennesker som er skadet på grunn av krig? Er dere så naive at dere ikke tror det kommer til å komme nye offere, og at det dere gjør ikke hjelper en dritt?"

Når man gir opp å jobbe for en bedre verden kan man ta seg en bolle og si natta.

Inb4: Camilla har allerede spist alle bollene

Tydeligvis hadde du store tanker om deg/dere og artikkelen deres. Kommentaren min om at dere ville bli hyllet for artikkelen, om at dere ville være kul/nyskapende var spot on.

Du er sikkert en grei jente, men du bør la hele saken ligge, siden du ikke virker som en person som har beina plantet i jorden. De fleste har sin metode for å gjøre verden et bedre sted, at du løper rundt og griner er ikke en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis hadde du store tanker om deg/dere og artikkelen deres. Kommentaren min om at dere ville bli hyllet for artikkelen, om at dere ville være kul/nyskapende var spot on.

Du er sikkert en grei jente, men du bør la hele saken ligge, siden du ikke virker som en person som har beina plantet i jorden.

Da sier vi det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inger-Lise Det gjør vondt når mennesker slenger med leppa, uansett fasong og str, fordi kroppen er en såpass stor del av hvem man er. En kropp er det første folk ser, det første folk dømmer og/eller roser. Er helt enig at man skal fokusere mer på mennesket inni kroppene. Men når man skiller seg ut, enten det er ved å være "for tynn" eller "for tjukk", så vil dette være vanskelig da de fleste mennesker styres av førsteinntrykket, med mindre man har gått inn for å bli kjent med mennesket som en helhet.

Vil også påpeke det at hvis man er i kategorien under/overvektig er man mer mottakelig for andres syn og meninger. Netttopp fordi man selv er så fokusert på sitt eget utseende. Man er åpen for kritikk fordi en selv er selvkritisk.

Ble litt rot dette, men håper det er noe mening samtidig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...